Gå til innhold

Bytte fra Loette - til hva?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart til legen fordi jeg ønsker å bytte p-piller. Begynte på Mercilon i slutten av tenårene og var veldig fornøyd med denne, men ble anbefalt å bytte for noen år siden pga økt risiko for blodpropp. Bytta til Loette og har egentlig vært ganske fornøyd med denne også. Jeg hopper over mensen og har aldri opplevd blødninger med noen av merkene. Men de siste årene har jeg slitt en del med uren hud. Og jeg har kommet frem til at det begynte etter at jeg hadde bytta til Loette. Jeg føler meg også litt deprimert og lurer på om det kan ha med p-pillene å gjøre. Jeg har prøvd å lese rundt på nettet og vil selvfølgelig forhåpentligvis få gode råd av legen, men jeg lurer på om noen her har hatt lignende erfaringer og kan anbefale et merke eller et annet prevensjonsmiddel. Jeg er opptatt av at jeg slipper å ha mensen og ønsker jo å bli kvitt den urene huden, men ellers er jeg åpen for det meste. Har tenkt å forhøre meg om Diane, men etter det jeg har lest har denne like stor blodpropprisiko som Mercilon og da vil sikkert legen min fraråde meg denne. Er det andre merker som er kjent for å være bra for uren hud? Har ikke hatt noe blodpropp e.l. i familien forresten. Takk for svar!

Anonymkode: 50cc6...573

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo mer østrogen, jo bedre hud + økt risiko for blodpropp. Vil du ha mercilon får du sikkert det. 

Anonymkode: e9bfa...064

• Liker 2
Skrevet

Yasmin skal vel være ganske effektiv for uren hud, og være like "mild" som loette og microgynon (ifølge gynekologen min). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...