Gå til innhold

Mensen igjen etter 18 dager!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei fikk mensen igjen i dag, og er bare 18dager siden siste mens, var på gynekologisk undersøkelse m ultralyd for en uke siden da var alt ok... Har i det siste hatt litt ujevn syklus, kan hoppe fra 25-38dager innimellom, men 18 var kort.

Må nevne at jeg er 44år,men ifølge blodprøver er jeg ikke kommet i overgangsalderen.. 

Noen fler som har hatt så kort mellomrom mellom to menstruasjoner??? ☺️ 

Anonymkode: 3deb0...71e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at mentruasjonene blir uregelmessige når en nærmer seg overgangsalder. Overgangsalderen kommer jo ikke over natta, men over ca 10 år der eggløsningnene blir sjeldnere og sjeldnere til de stanser helt opp. I hele den perioden kan en oppleve uregelmessige menstruasjoner som også varierer mye i styrke etc.

Anonymkode: bdea5...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Ja blir 44 år i år. Må si at før jeg lege om hjelp i fjor. Hadde jeg mensen 13 ganger i året. med varighet 10 dager.Så det sier seg selv at det ble korte uker i mellom mensen. Som gynekologen sa: Du har hatt mensen og blødning konstant nesten du??- Ja det føltes slik da det stod på som verst. Med bare mer å mer økende blødning. Blodklumper og smerter. Ble sendt til gynekolog for sikkerhets skyld. Ingenting som feilte meg. Var sånn for at jeg hadde kommet i 40 årene. Tok ingen blodprøver. Vil ikke vite når jeg kommer i overgangsalderen. Blir så skuffet om det er mange hundre år til det skjer. Går i dag på prevensjon. Unngår mensen. Deilig. (føler jeg har hatt min dose menssmerter i livet) Lykke til videre med det du måtte gå igjennom.

Anonymkode: 52444...341

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja blir 44 år i år. Må si at før jeg lege om hjelp i fjor. Hadde jeg mensen 13 ganger i året. med varighet 10 dager.Så det sier seg selv at det ble korte uker i mellom mensen. Som gynekologen sa: Du har hatt mensen og blødning konstant nesten du??- Ja det føltes slik da det stod på som verst. Med bare mer å mer økende blødning. Blodklumper og smerter. Ble sendt til gynekolog for sikkerhets skyld. Ingenting som feilte meg. Var sånn for at jeg hadde kommet i 40 årene. Tok ingen blodprøver. Vil ikke vite når jeg kommer i overgangsalderen. Blir så skuffet om det er mange hundre år til det skjer. Går i dag på prevensjon. Unngår mensen. Deilig. (føler jeg har hatt min dose menssmerter i livet) Lykke til videre med det du måtte gå igjennom.

Takk for svar ☺️ 

Så korte mellomrom mellom hver men skyldes at du var kommet i 40årene?nevnte ikke gynekolog noe om overgangsalderen? 

Hvordan pleide syklusen  dine å være før? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42 år og mensen min ligger vanligvis på 26 til 28 dager (varer mellom 3-5 dager), og har gjort dette siden jeg var 18. I 2015 hadde jeg ekstremt mye stress en periode og fikk en liten blødning på en dag etter 1 uke. 

Anonymkode: 103a6...bed

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei fikk mensen igjen i dag, og er bare 18dager siden siste mens, var på gynekologisk undersøkelse m ultralyd for en uke siden da var alt ok... Har i det siste hatt litt ujevn syklus, kan hoppe fra 25-38dager innimellom, men 18 var kort.

Må nevne at jeg er 44år,men ifølge blodprøver er jeg ikke kommet i overgangsalderen.. 

Noen fler som har hatt så kort mellomrom mellom to menstruasjoner??? ☺️ 

Anonymkode: 3deb0...71e

Det er ikke uvanlig at når man nærmer seg overgangsalderen at mensen kan variere. Leste en plass at det kan starte 10 år før du kommer dit. Jeg er 51 år og min har hoppet over opptil 3 mnd. Av og til kommer den en uke før for så og komme i normal syklus. Er heller ikke i overgangsalderen i følge blodprøve, men litt nedgang i et av hormonene. Har ikke svettetokter eller de plagene som kommer. Så lenge du har fått bekreftet at alt er normalt så kan du nok bare slappe av. Du er jo i rette alderen at det kommer og går.

Anonymkode: e9d83...244

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, annev skrev:
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ☺️ 

Så korte mellomrom mellom hver men skyldes at du var kommet i 40årene?nevnte ikke gynekolog noe om overgangsalderen? 

Hvordan pleide syklusen  dine å være før? 

Hørte ikke noe om overgangsalder. Kun evig mas om at jeg kunne bruke spiral. Noe jeg ikke vil. Ja jeg hadde en syklus på 5-6 dager som økte til 10 dager da jeg var rundt 42 år. Med store blodklumper og smerter hver gang. Å mengden blod økte også. Eller menssmerter har jeg vel alltid vært plaget med. Gynekologen sa det var typisk at kvinner kom i 40 årene fikk det slik som jeg hadde det med økende blødninger. Jeg er frisk og rask. Aldri hatt verken kjønnssykdommer eller noe galt med celleprøver. Så nå trenger jeg ikke til gynekolog før 2020. Om ikke noe oppstår da.....

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg 23, men siden jeg fikk mens for ti år siden har jeg fått mensen ca. hver 20. dag, som varer i ca. 5 dager. Nå går jeg på p-ring og har gjort det i mange år. Hopper mye over/har det 1 gang i mnd, men det har hendt jeg har tatt pauser og samme har da skjedd. Uten p-ringen har jeg seriøst mensen oftere enn hver tredje uke. Alt er visst normalt, men jeg må jo si det er ganske rart. Ellers er alt regelmessig og greit.

Anonymkode: 6e75a...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...