Heidipia:) Skrevet 17. desember 2004 #1 Skrevet 17. desember 2004 er det noen som har noen gode råd til sunn mat?..har gått opp et par kilo, har vert lite aktiv i det siste og spist mye usunn mat ...Har nå begynt og trene igjen og vil gjerne legge om kostholdet litt. gi gjerne forslag til flere måltider : frokost,middag,kvelds osv...
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #2 Skrevet 18. desember 2004 Hvis du vil bygge muskler er det viktig at du spiser proteiner etter treninga, feks tunfisk,bønner,linser. Fett er også veldig viktig, og rett fett stimulerer forbrenning, så stek maten i smør eller kokos fett, ikke noe annet,og bruk oliven olje og raps olje i maten, ikke varm de opp, men f eks hell litt i pasta sausen når den er servert. Det finnes kokos olje som er kladpressa og er ment som et kosttilskudd, den er fin hvis man vil ned noen kilo, og særlig ved trening (god energi) Vandlig pasta er ikke så næringsrikt,og inneholder raske karbohydrater, så kjøp heller pasta laga av grovt mel, så spiser du mindre, (de inneholder fiber som metter) Bønner på boks kan skylles godt og brukes som de er, feks i en salat med fetaost (fin lunch!) Jeg er veggis, og når jeg lager med "fastfood" tar jeg og koker røde linser, har oppi hvitløk,løk, masse indiske krydder og sauser, og kikerter fra boks. og en stor klatt smør før servering. dette tar bare 10-15 min. Det er mange sunne alternativer til "vandlig" mat i helsekosten. ta en titt. ps økologisk mat er sunnere (inneholder mere næringstoffer)og smaker bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå