Gå til innhold

Energi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo kjære leser! 

For en veldig lang periode så har jeg vært veldig utslitt, og ikke på grunn av at jeg ikke trener, spiser riktig eller får nok søvn, fordi alt dette er jeg veldig nøye på. Jeg mangler heller ingen vitaminer eller mineraler, ar vært hos legen og alt. Men jeg er en veldig stresset person, mye skjer oppe i det lille hodet mitt. Jeg stresser om de minste ting, alt fra hva jeg skal spise, pusse tenner - det er så mye at det nesten er komisk. Har også hatt litt problemer med mental helse, i forhold til angst og depresjon (milde varianter). 

Det er så mange ting jeg har så lyst til å gjøre, men som jeg rett og slett ikke orker. Når jeg kommer hjem så er det eneste jeg har lyst til å gjøre er å sove. Noe jeg syns er veldig kjipt, da jeg føler at jeg ikke får så mye ut av dagen.

Jeg har tatt opp dette med legen og tok noen blodproøve, som sagt. Og kom fram til at det mest sannsynlig ikke er noe fysisk galt med meg. Tror dere dette kan skyldes stress, angst, depresjon osv? Altså psykiske ting? Og hva kan jeg gjøre får å få mer energi?

Anonymkode: 10185...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg håper du ikke forventer fjerndiagnose - men min umiddelbare tanke er at du ikke er deprimert om du ønsker å gjøre ting. Stress og kaos i hodet kan være en form for angst/tvang. En bedre struktur og fastere rutiner kan hjelpe deg å frigjøre tid og (paradoksalt nok?) mental kapasitet ved at du slipper å tenke så mye. Ha faste tider for tannpuss (det trenger ikke være et klokkelett, men feks rett etter frokost og 1 time før leggetid) og spising (feks alltid 2 brødskiver med pålegg til frokost, salat og rundstykke til lunsj, og planlegg middagene en uke av gangen).

Jeg tror det er ganske vanlig å ikke orke så mye mer enn jobb det meste av tiden, men vi hører gjerne mest fra dem som gjør ting konstant. Prioriter en eller to ting pr uke som du virkelig har lyst til, og ikke tenk på alt det andre som du "kanskje" kunne fått tid til. Å gjøre noe ålreit vil gi deg bedre humør og kanskje mer overskudd. 

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...