Gå til innhold

Kropp helt ødelagt av graviditet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en haug med gode grunner til å ikke bli gravid som f.eks ødelagt kropp. Jeg hører om så mange som har fått kroppen ødelagt etter graviditet, er dette individuelt egentlig? Hva er isåfall avgjørende for om kroppen blir ødelagt eller ei? Tenker strekkmerker, hengepupper, stor mage osv. Noen av dere som kan snakke av erfaring, eventuelt advare andre mot å bli gravide. 

Anonymkode: f5732...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Ja, kanskje du ikke skal få barn.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har født 8 ganger og kroppen min er faktisk i minst like god stand som hos en gjennomsnittlig kvinne på min alder som aldri har født.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo så store forskjeller.

Jeg er lav, og første svangerskapet, så var både barnet stort, mye fostervann og stor morkake. Så magen min ble enorm. Så da fikk jeg hengemage og delte magemuskler. Svangerskap 2, så forsvant innholdet i brystene etterpå. Men jeg har tatt full buk plastikk, og sydd magemusklene, og tatt silikon i puppene. Så magen er flat og fin, og puppene er fantastiske. Ellers er sex like bra som før, og jeg er like trang som før. Og det var alt verdt det, for jeg har 2 helt fantastiske barn, som gir mye glede.

Anonymkode: 23fe3...e3a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror genetikk er hovedfaktoren. Så kommer din egen livvstil, fysiske form, og alder inn i bildet. Om du har mor, eldre søstre, og tanter (på begge sider) som ser bra ut etter svangerskap, så er det vel ikke så mye å bekymre seg over. Om du er i ok form, og ikke legger på deg for mye under svangerskap.

• Liker 4
Skrevet

Ut fra overskriften, trodde jeg du mente at kroppen er fysisk ødelagt av en graviditet, som i at den ikke virker som den skal. Men at kroppen forandrer seg litt utseendemessig, bør man innstille seg på, ellers kan man bli skuffet. Og det er jo et litt rart fokus å ha hvis man har lyst på barn, og at man bruker ordet "ødelagt" om en kropp med strekkmerker. Hvordan skal damer med strekkmerker oppfatte det?

Men, det heller ikke bli de enorme forandringene. Jeg var heldig som slapp strekkmerker i begge graviditetene mine og jeg bruker de samme klærne som før. Noen små endringer er det, men de er ikke store for mitt vedkommende, og handler kanskje mest om at jeg ikke har trent like mye som før siste graviditet pga. mye sykdom hos meg selv og barna.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Så la være å bli gravid og føde egne barn da, hvis du ikke er villig til å gå gjennom de eventuelle endringene som kreves for å sette et barn til verden. Hallo. Og nei. Kroppen blir ikke nødvendigvis "ødelagt", som du beskriver det. 

Jeg har båret frem ett barn og har en flottere fysikk enn noengang. Men det KAN jo selvfølgelig ha en sammenheng med at jeg holder meg i fysisk aktivitet, trener tung styrke og spiser bra mat. 

Anonymkode: f272b...526

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min kropp har ikke forandret seg nevneverdig, med unntak av strekkmerkene på magen. Puppene er som før.

Anonymkode: 60822...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, asterix skrev:

Jeg har født 8 ganger og kroppen min er faktisk i minst like god stand som hos en gjennomsnittlig kvinne på min alder som aldri har født.

Blir alltid like imponert over antall barn du har! Å du har ingen plager etter så mange fødsler? Nå tenker jeg ikke på vanlige ting som strekkmerker og hengepupper, mer fysiske plager? 

Anonymkode: 8fcdc...453

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, asterix skrev:

Ja det budskapet har du formidlet her før og INGEN tror på deg. 

Anonymkode: 110fd...849

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vera Vinge skrev:

Ut fra overskriften, trodde jeg du mente at kroppen er fysisk ødelagt av en graviditet, som i at den ikke virker som den skal. Men at kroppen forandrer seg litt utseendemessig, bør man innstille seg på, ellers kan man bli skuffet. Og det er jo et litt rart fokus å ha hvis man har lyst på barn, og at man bruker ordet "ødelagt" om en kropp med strekkmerker. Hvordan skal damer med strekkmerker oppfatte det?

Men, det heller ikke bli de enorme forandringene. Jeg var heldig som slapp strekkmerker i begge graviditetene mine og jeg bruker de samme klærne som før. Noen små endringer er det, men de er ikke store for mitt vedkommende, og handler kanskje mest om at jeg ikke har trent like mye som før siste graviditet pga. mye sykdom hos meg selv og barna.

Ts her. Ødelagt var litt feil ord. Mente kropp forandret i forhold til kroppen før svangerskapet.

Skrevet (endret)

Strekkmerker? Hvis DET er en grunn til å vurdere ikke få barn syns jeg bare man skal la være tenke på dette med foreldrerollen overhode, det er mye "verre" ting som "ødelegger" for en som mor / far :link: som man ikke kan "løpe fra" - som ansvar for et menneske 100% på alle plan!

Forøvrig er det mye som er "selvgjort" i ettertid, knipeøvelser for eksempel.. 
Puppene mine var like "fine" og "magen" med påfølgende ekstra ble trenet bort ganske greit etterpå med minimalt av innsats i grunnen siden det ble noen mil med vogna pga kollikk :fnise:

La meg legge til at kroppen er utrolig fin til å restituere seg med litt innsats, og jeg er (som asterix) like fin etter mine barn som før / de som ikke har fått barn..

Endret av Carrot
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig få som får "helt ødelagt" kropp av svangerskap. Men forandringer blir det for alle. Tenker at en grei regel er at det er best å vente med barn til den delen ikke er noe viktig mer. Hvis man gjerne vil bli mor, tenker man ikke på sånt..

Anonymkode: 2ae2f...65f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det budskapet har du formidlet her før og INGEN tror på deg. 

Anonymkode: 110fd...849

Tro hva du vil du. Sant er det like fullt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Off, glad det er frivillig å få barn. 

Anonymkode: 92097...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Off, glad det er frivillig å få barn. 

Ts her. Jeg har ikke tenkt til å få barn, men det er greit å vite konsekvensene i tillegg til at noen kan bli ufrivillig gravide uten å være klar over det, og ingen mulighet til å ta abort.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir alltid like imponert over antall barn du har! Å du har ingen plager etter så mange fødsler? Nå tenker jeg ikke på vanlige ting som strekkmerker og hengepupper, mer fysiske plager? 

Anonymkode: 8fcdc...453

Nei, ingen plager som følge av svangerskap og fødsler. Ikke engang strekkmerker eller hengepupper, selv om jeg jo regner med at det siste vil dukke opp nå etterhvert, ikke pga fødsler og årevis med amming, men som følge av alder.;-)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har ikke tenkt til å få barn, men det er greit å vite konsekvensene i tillegg til at noen kan bli ufrivillig gravide uten å være klar over det, og ingen mulighet til å ta abort.

Ja det var ikke ment som et stikk mot deg altså. Jeg vil ikke ha barn selv, og blir dårlig av tanken på å ha noe sånt inni kroppen sin så lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Er du

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere som kan snakke av erfaring, eventuelt advare andre mot å bli gravide. 

What on earth er hensikten din med denne tråden ts? Er det deg selv eller ei venninne du prøver å overbevise om å ikke bli gravid.

Nå er det sånn at dersom man ønsker seg barn så må man gå gravid først, med mindre man adopterer. Men hvis man syns graviditeten i seg selv utelukker å få egne barn fordi det er så kjipt å få noen strekkmerker så bør man virkelig ikke vurdere å få barn. For jeg skal love deg at å oppdra splitter nye mennesker fra de er baby til de flytter ut i 20-åra er krevende, både hengpupper og strekkmerker er peanuts i forhold til alle offer du må gjøre under veis, og alle bekymringer du har for livene du har laget.

Når det er sagt så har jeg like bra kropp etter mine to fødsler som jeg hadde før, den er like trent og funker akkurat som den skal. Men noen grå hår og bekymringsrynker i løpet av årene skal jeg love deg at det har blitt.

Anonymkode: 74342...c79

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal ha barn må man være villig til å ta sjansen på at kroppen nok kan forandres. Noen er veldig heldige med genene og har ikke mye forandringer etterpå men de aller fleste får nok noe forandring. 

Anonymkode: 81f4b...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...