AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hei. jeg er veldig veldig bekymret om jeg har endometriose. Når jeg har mensen så kommer det ut noe, unnskyld.. (kjøttklump?) vet ikke hvordan beskrive engang, ligner på fisk nesten, med "to bein" når den kommer ut får jeg veldig sterke smerter. Hva kan det være? Jeg får ikke det alltid men noen ganger. Anonymkode: b8573...49f Anonymkode: 83b9f...263
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Det er en fortykket livmorslimhinne. Ikke farlig, helt normalt. Anonymkode: 1f2a8...7a8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en fortykket livmorslimhinne. Ikke farlig, helt normalt. Anonymkode: 1f2a8...7a8 Å tusen takk! Nå er jeg rolig Anonymkode: 83b9f...263 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Endometriose er smerter i forkant av eller de første dagene av menstruasjon. Smertene kommer av at hudceller fra livmoslimhinnen beveger seg ut i bukhulen. Når kvinnen har mens, vil det blø fra de cellene som er både i livmoren og ved en feil har vandret ut av livmoren. Smertene kommer av at kroppen må bryte ned blod på steder der kroppen ikke er laget for å ha blødning, altså utenfor livmoren. (Enkelt forklart på en forståelig måte.) Når du får klumper ut så er dette hinner fra livmorslimhinnen, noen har mye andre har lite. Begge deler er normalt. Blir dette veldig plagsomt, kan p piller hjelpe. Endometriose tror jeg ikke du har. Anonymkode: 40b6e...fbd
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 Sterke menssmerter kan skyldes endometriose. Det har gynekologen min sagt. Om det kjennes ut som om noen stikker en kniv i endetarmen/underlivet din i menstiden. så har du endometriose. Det som små hugg i et par sekunder. Anonymkode: 925e9...3b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå