AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Våknet i går med litt vondt i nakken, og ble verre utover dagen, og like vondt i dag. Klarer ikke å snu hodet eller bevege det. Er vondt når jeg ligger. Det smeller i bakhodet når jeg går.. høres dette ut som vanlig nakke stivhet? Tenker litt på hjernehinnebetennelse men da hadde jeg vell vært veldig dårlig og feber nå? Aldri hatt vondt i nakken før Anonymkode: 237b2...7fd
Trompeten Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Jeg har hatt vond/stiv nakke lenge. Jeg tror det kommer av dårlig holdning, sånn at hode og skuldrene kommer litt frem. Dermed får nakken en belasting som over tid vil slite med. Det kan komme av feks at jeg sitter dårlig i sofaen, eller spiller mobilspill i senga med nakken/hode opp mot veggen.. Forsøker å skjerpe meg på det nå Det er verst om morningen, fordi jeg klarer bare å sovne på siden. Og når jeg sover på venstre-siden (som er favoritten) ligger jeg på skulderen, og får den bøyd innover mot brystet. Derfor stivner senen i nakken og jeg sliter utover dagen. Før jeg skjønte at det var dette som var problemet, lot jeg det gå altfor langt, og hadde ofte smerter bak øyeeplet også. Dette er heldigvis lenge siden jeg har hatt nå, men klarer ikke riste av meg nakkeproblemene, selv om jeg er obs på problemet. Har begynt å trene mer rygg for å forsøke å stramme musklene tilbake. Sånn som det er nå, kan jeg i hvertfall ikke kjøre karuseller i fornøyelsesparker 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Trompeten skrev: Jeg har hatt vond/stiv nakke lenge. Jeg tror det kommer av dårlig holdning, sånn at hode og skuldrene kommer litt frem. Dermed får nakken en belasting som over tid vil slite med. Det kan komme av feks at jeg sitter dårlig i sofaen, eller spiller mobilspill i senga med nakken/hode opp mot veggen.. Forsøker å skjerpe meg på det nå Det er verst om morningen, fordi jeg klarer bare å sovne på siden. Og når jeg sover på venstre-siden (som er favoritten) ligger jeg på skulderen, og får den bøyd innover mot brystet. Derfor stivner senen i nakken og jeg sliter utover dagen. Før jeg skjønte at det var dette som var problemet, lot jeg det gå altfor langt, og hadde ofte smerter bak øyeeplet også. Dette er heldigvis lenge siden jeg har hatt nå, men klarer ikke riste av meg nakkeproblemene, selv om jeg er obs på problemet. Har begynt å trene mer rygg for å forsøke å stramme musklene tilbake. Sånn som det er nå, kan jeg i hvertfall ikke kjøre karuseller i fornøyelsesparker Hadde du smerte ved bevegelser? Og når du tok på nakken? Anonymkode: 237b2...7fd
Trompeten Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du smerte ved bevegelser? Og når du tok på nakken? Anonymkode: 237b2...7fd Tja, veldig ubehagelig når jeg beveger nakken/hode helt til siden, men ikke smertefult. Mest bare øm og må være varsom hele tiden. Det gjør ikke vondt når jeg tar på nakken, men jeg hører knaselyder.. vet ikke om det er brusk, eller bare meget stive sener som lager lyder når jeg trykker på dem. Mulig en god kombinasjon
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Jeg er hjemme fra jobb pga dette... er det en "god" nok grunn til å vær hjemme ? Klarer ikke bevege meg nesten eller snu hodet uten at det er sykt vondt! Anonymkode: 237b2...7fd
Hjertefisk Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Skjedde med meg også her om dagen. Hadde sovet skjeivt om natta. Var unntaks-tilstand i nesten 1 uke før det bedret seg. Du får prøve å legge varme omslag rundt nakken, massere lett, gjøre strekke/tøye øvelser. Det lindrer godt. Og ja, hold deg unna langvarig data arbeid. Det er døden for stive nakker.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 20 minutter siden, Hypnosee skrev: Skjedde med meg også her om dagen. Hadde sovet skjeivt om natta. Var unntaks-tilstand i nesten 1 uke før det bedret seg. Du får prøve å legge varme omslag rundt nakken, massere lett, gjøre strekke/tøye øvelser. Det lindrer godt. Og ja, hold deg unna langvarig data arbeid. Det er døden for stive nakker. Uff! Men er det dumt å vær hjemme fra jobb pga det? Har veldig dårlig samvittighet for at jeg er hjemme Anonymkode: 237b2...7fd
Hjertefisk Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff! Men er det dumt å vær hjemme fra jobb pga det? Har veldig dårlig samvittighet for at jeg er hjemme Anonymkode: 237b2...7fd Det kommer nok ann på hva du jobber med. Jeg tok meg ikke fri. Tok derimot mye Paracet.
Kylling Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff! Men er det dumt å vær hjemme fra jobb pga det? Har veldig dårlig samvittighet for at jeg er hjemme Anonymkode: 237b2...7fd Hvis det hemmer deg ifra å kunne gjøre jobben din, er det selvsagt greit å ta en sykedag. ville tatt en tur til legen om jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 50 minutter siden, Kylling skrev: Hvis det hemmer deg ifra å kunne gjøre jobben din, er det selvsagt greit å ta en sykedag. ville tatt en tur til legen om jeg var deg. Begynner å bli bedre no:) Anonymkode: 237b2...7fd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå