Ungdame97 Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Hei Kjæresten min reiser til Roma om en uke. Har noen forslag til ting å se/oppleve? Vi skal se de typiske turistattraksjonene, som colosseum osv. Ingen av oss har vært der før! Vi er i starten av tjueåra begge to.
Gjest Overrasket Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Stå opp tidlig en dag for å være klar til å besøke Peterskirken før køene former seg. Ta en kveld (gjerne en ... lang ... kveld) i bydelen Trastevere. Bli med på ekslusiv guidet tur i Colosseum om kvelden, ikke om dagen. Spis is og drikk vin. Gå på kunstjakt i kirker i sentrum og se noen av de beste Caravaggio-maleriene du noen gang vil se, helt gratis.
gard Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Hei. Kona og jeg var i Roma for noen år siden. Kanskje du kan finne noen tips i reisebrevet mitt på http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kort oppsummert: besøk Colosseum, Vatikan museet, Peterskirken, forum...spise god gelato, kos dere med god italiensk mat og vin :-)
reiseglad Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 Start dagen tidlig for å unngå kø. Var der sist helg, og allerede ved ti-tida slynget køen til Peterskirka seg kilometerlang rundt kvartalet. Så den droppet vi. Så kan jeg også legge til at en enkel kopp espresso kostet 8 euro i kvartalet rundt de største turistfellene, mens den ellers i byen kostet 1,20. Sånn hvis du er litt opptatt av pris....
Gjest Overrasket Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, reiseglad skrev: Start dagen tidlig for å unngå kø. Var der sist helg, og allerede ved ti-tida slynget køen til Peterskirka seg kilometerlang rundt kvartalet. Så den droppet vi. Så kan jeg også legge til at en enkel kopp espresso kostet 8 euro i kvartalet rundt de største turistfellene, mens den ellers i byen kostet 1,20. Sånn hvis du er litt opptatt av pris.... 8 euro? Det er ren utnytting.
Antoinette Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 Amatører som ikke kommer seg til Vatikanet før klokka er over ti Nei, opp kl. 4:30-5 og få med deg den vakre morgenstemningen på Petersplassen, så frokost før dagen fortsetter. Send også Moussolini en vennlig tanke som fikk konstruert paradegaten opp til Petersplassen. Riktignok mistet flere hundre familier sine hjem men pytt pytt..... noe må man da ofre. Også kan du observere alle de unge katolske homofile prestestudentene på vei til morgenmesse i sine flotte kapper. For et syn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Det virkelige trikset til Vatikanmuseene er å kjøpe billetter på forhånd og gå forbi køen: https://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do Anonymkode: c0d37...705
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå