Gå til innhold

Norges hotteste dialekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stavangersk er Norges hotteste dialekt, enig? Like flott som britisk engelsk. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På menn høres det flott ut synes jeg. På damer høres det fort litt masete og irriterende ut. Tenker Mia Gundersen, høres ikke så hott ut

Er kvinne selv, hvis det skulle ha noe å si

Anonymkode: da81d...c8f

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, kan ikke si meg enig der.

AnonymBruker
Skrevet

Nord-Vestlandet. Sogn og Fjordane. Dialektene der er fine, skulle gjerne ha snakket slik selv...

Anonymkode: bfa1f...b6a

• Liker 7
Gjest bergenrosa
Skrevet

Veldig glad i dialektene di har i sogn og fjordane jeg da :Nikke:

Skrevet

Sogn er ikke så ille nei, men ingenting slår stavangersk 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har sansen for bergensk og stavangersk for tiden, men egentlig mest på menn. Og trøndersk, selvsagt! 

Endret av whitewildfox
Tilføyelse
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes Stavanger-dialekten er grusom, og jeg ER fra Stavanger! :P

Synes Bergen, Sogn og fjordane og Kristiansand har fine dialekter :)

Skrevet

Er fra Nordland selv. 

De fineste dialektene er Bodødialekta på menn, og Brønnøysundsdialekta på kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar fra dere flotte mennekser der ute

Skrevet

Aner ikke, men husker jeg hver sommer alltid var forelsket i en eller annen solbrun lyslugg fra sørlandet, for meg blir svaret sørlandsdialekt. :P

Skrevet
6 minutter siden, Kwami skrev:

Er fra Nordland selv. 

De fineste dialektene er Bodødialekta på menn, og Brønnøysundsdialekta på kvinner.

Nja, trenger noe som synger mer enn de der ja hvis det skal være enda lengre nord enn hva jeg er.

AnonymBruker
Skrevet

Tromsø dialekt! Åhh smelter helt når mannen min snakker til meg, blir aldri lei av å høre på han :rodmer: Fra drammensomeråde selv, bor i Tromsø

Anonymkode: bf602...89d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker Bergen (ikke den breeeeeie) og Tromsø, blant annet. Molde er litt sjarmerende og. Syns Stavangersk er for voldsomt i lengden. 

Anonymkode: 725bc...0ab

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

For å vri tråden over på en annen del av HI, siden dette er reiselivsforumet, hva mender du med britisk engelsk? Skotsk aksent? Nord-irsk? Yorkshire? Anglo-cornisk? Eller tenker du på Hugh Grant og Keira Knightly? For slik er det ingen som snakker annet enn på film. 

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Dialekter i Hordaland (ikke bergensk, er ikke stygt, men ikke hottest heller), og nordmørsdialekt.

Endret av Axl Rose
Skrevet
6 minutter siden, Overrasket skrev:

For å vri tråden over på en annen del av HI, siden dette er reiselivsforumet, hva mender du med britisk engelsk? Skotsk aksent? Nord-irsk? Yorkshire? Anglo-cornisk? Eller tenker du på Hugh Grant og Keira Knightly? For slik er det ingen som snakker annet enn på film. 

London aksent 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...