Gå til innhold

Graviditetssymptomer - ikke gravid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Den siste tiden har jeg hatt en del graviditetssymptomer. Jeg har blant annet vært plaget med kvalme, tisser mye, oppblåsthet, menssmerter, svimmelhet og besvimelse . Mangler også energi og er ekstremt trøtt.

Jeg tok en test tre dager før mens som var negativ. Den dagen jeg ventet mensen tok jeg en ny negativ test da mensen ikke kom. Senere på kvelden fikk jeg likevel mensen og den forløp som den pleier. Dette er nå to uker siden og symptomene gir seg ikke.

Jeg går på p-piller, så jeg skal jo i utgangpunktet være tilnærmet trygg. Jeg bare forstår ikke hva som skjer. To negative tester, fått mensen og jeg føler meg fortsatt som en rugekasse.

Kan jeg være gravid likevel? Eller kan kroppen tulle slik?

Anonymkode: 2c7d8...984

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig er du nok ikke gravid. Svimmelhet/kvalme kan jo henge litt sammen da. Blodtrykksfall feks kan gi det. Ellers så kan du jo be legen din om blodprøver for å sjekke om du har mangel på noe(jern, D-vitamin osv). 

P-piller kan jo gjøre at du føler deg oppblåst. 

Håper du finner ut av det, er nok like greit å få tatt blodprøver hvis det ikke gir seg :) antageligvis noe som er lett å gjøre noe med! 

Pass på å drikke nok hvertfall, ref svimmelhet og besvimelse . 

God bedring! :) 

Anonymkode: cf070...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som bivirkninger av p-piller. Kanskje du har fått i deg noe rart i tillegg

Anonymkode: 18fc2...c8e

AnonymBruker
Skrevet

Synes bare det virker så usannsynlig at det er bivirkninger av p-piller. Har gått på dem i 5 år og har aldri følt slik før.

Glemte å nevne det, men har målt vitaminnivåer og jern hos legen. Alle prøvene så fine ut.

Anonymkode: 2c7d8...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...