Gjest Margit Spat Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 (endret) Jeg lurer på om jeg kanskje ønsker meg en kapselmaskin til kaffe, da jeg synes kaffetrakter og presskanne blir så styrete og sølete når jeg er alene hjemme og bare vil ha én kopp kaffe. I den store jungelen av kaffemaskiner på markedet: hva anbefaler dere? Først og fremst: hva bør jeg velge av Tassimo og Nespresso? Hvilken av leverandørene har best kaffe? De fleste jeg kjenner som har kapselmaskin, har Nespresso, så der har jeg da smakt noen av de ulike variantene, og jeg synes de jeg har smakt er gode. Er det store kvalitetsforskjeller mellom Nespresso og Tassimo? Renhold og vedlikehold? Begge merkene finnes jo i mange varianter, og det ligger ganske mange av begge merker til salgs på Finn, så jeg tenker at det kan være lurt å kjøpe brukt. Er det noe spesielt jeg bør passe på i så tilfelle? Som dere forstår: jeg er rimelig blank på dette, så alle fakta er velkomne. Endret 3. april 2017 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Jeg synes Nespresso er mye enklere å bruke. På Tassimo må man fysisk løfte ut kapselene, mens på Nespresso forsvinner de nedi en beholder. Anonymkode: 900e2...4f0
Gjest Margit Spat Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Brukervennlighet er absolutt et godt poeng! Mange takk!
Rotemor Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Jeg firetrekker absolutt Nespresso. Jeg synes kaffen er mye bedre også. Meny har også standard "3 for 2" tilbud på kapsler som passer Nespresso. Nespresso selv har bra kampanjer og "special editions" m.m
Fleur Delacour Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 (endret) Jeg har Nespresso og er godt fornøyd. Pen på benken, god kaffe, mange varianter, lettvint å bruke. Bestiller kapsler Nespresso.com, henter på posten etter et par dager, gratis frakt. Det ble rene reklamen her. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/C40WH/nespresso-inissia-kapselmaskin-hvit-c40 Endret 3. april 2017 av Sukrin
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 Nespresso. Best kaffe og enklest vedlikehold. Om du liker kaffedrikker kan du kjøpe med melkeskummer. Hadde tassimo tidligere, og det var en gledens dag da jeg byttet den ut med nespressomaskinen. Bor du langt fra en nespressobutikk har de en enkel og kjapp nettbutikk, bruker å ta to dager. Da jeg hadde tassimo brukte de opptil 3 uker fra deres nettbutikk:o Anonymkode: 224e7...889
Gjest bergenrosa Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Nespresso Jobber for dem så om du har noe spørsmål så er det bare å spør
Gjest Margit Spat Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 Jeg drikker ikke melkedrikker av noe slag, heller ikke i kaffe eller te, så for meg er det ikke så viktig med integrert melkeskummer. Jeg ser at det ligger Nespresso Pixie-maskiner på Finn for 300 kroner og under. Gitt at de er pent brukt: er det en ok maskin (ny pris er i følge Nespresso 1200 kr)?
Gjest bergenrosa Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 2 minutter siden, Margit Spat skrev: Jeg drikker ikke melkedrikker av noe slag, heller ikke i kaffe eller te, så for meg er det ikke så viktig med integrert melkeskummer. Jeg ser at det ligger Nespresso Pixie-maskiner på Finn for 300 kroner og under. Gitt at de er pent brukt: er det en ok maskin (ny pris er i følge Nespresso 1200 kr)? Pixie er en kjempe søt maskin som jeg ikke har hørt at det har vært noe problemer med Hvordan det er med en brukt maskin kan jeg ikke ta stilling til men på lefdal å elkjøp osv så får du maskinene billigere enn på hjemmesiden til Nespresso. Du får også med 50 gratis kapsler om du bestiller der
Gjest Margit Spat Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 4 minutter siden, bergenrosa skrev: Pixie er en kjempe søt maskin som jeg ikke har hørt at det har vært noe problemer med Hvordan det er med en brukt maskin kan jeg ikke ta stilling til men på lefdal å elkjøp osv så får du maskinene billigere enn på hjemmesiden til Nespresso. Du får også med 50 gratis kapsler om du bestiller der Jeg ser Pixie-maskinen koster 989 kroner inkl 50 kapsler på Elkjøp, så de er absolutt billigere enn Nespressos listepris. 50 kapsler koster på Elkjøp sånn ca 200-250 kroner, og dermed kan man si at maskinen havner på +/-750 kroner. Det er jo slett ikke ille. Samtidig tenker jeg at hvis jeg får en pent brukt kaffemaskin for ca 300 kroner, så er det verdt det å kjøpe brukt. Takk for gode svar fra dere! Hvis det blir kaffemaskin, så blir det Nespresso.
tirben Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 Har Nespresso hjemme og Tassimo på jobb. Nespresso er så mye bedre!!!! Ikke tvil en gang hvilken kaffe som er best!!!
Cata Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 Har aldri prøvd Tassimo så vidt jeg vet så den kan jeg ikke si noe om, men jeg er i allfall godt fornøyd med min Nespresso som jeg har hatt i 6-7 år nå.
Gremlin Skrevet 3. april 2017 #13 Skrevet 3. april 2017 Jeg synes kaffemaskin som kverner bønner er best, men om jeg skulle hatt kapselmaskin hadde jeg valgt Nespresso. Kaffen smaker bedre og har mye større utvalg i forskjellige typer svart kaffe.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 Tassimo er ikke brukendes. Nespresso 👍🏼 Anonymkode: d665c...1d2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 Ingen av dem, både med tanke på smak, men aller mest med tanke på miljø. Anonymkode: 98a85...986
Gjest Margit Spat Skrevet 4. april 2017 #16 Skrevet 4. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen av dem, både med tanke på smak, men aller mest med tanke på miljø. Anonymkode: 98a85...986 Nå var det ikke akkurat det jeg spurte etter, men men... Smaken er som baken: delt. Jeg liker kapselkaffe, så da er ikke det noe problem for meg. Det at jeg liker kapselkaffe går heller ikke ut over noen andre. Miljøaspektet har jeg også tenkt på. Jeg har for det første ikke tenkt å la kapsler være hovedforbruket av kaffe. Er vi to eller flere som skal ha kaffe, kommer jeg til å bruke trakter eller presskanne som før. Forbruket av kapsler blir dermed lite. Jeg har dessuten en livsstil som slår veldig veldig mange når det gjelder miljøvennlighet og energibesparelse, en og annen ørliten synd kan jeg derfor koste på meg. Det å bruke noen kaffekapsler per år er som å tisse i havet sammenliknet med f.eks en flytur, og jeg flyr ikke. På toppen av det hele finnes det, etter hva jeg forstår, returordninger for brukte kapsler.
Mauritz76 Skrevet 4. april 2017 #17 Skrevet 4. april 2017 Jag tycker nespressomaskinen funkar bra, brukar beställa kapslar på kaffekapslen, det är ca 50% billigare än i butik. https://www.kaffekapslen.no/til-nespresso.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå