Gå til innhold

Hun sier hun er delvis borderline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt på borderline, jenta sier hun er delvis fordi hun ikke har alle punktene, men flere av de tunge. Men hun sier også at hun er på bedringens vei, at symptomene har bedret seg etter hun gikk mye til psykolog over lang tid.

Bør jeg løpe?

Anonymkode: a0e30...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke trekk har hun da? Og hva har du lest? Jeg ble ganske overrasket over hvor stor forskjell det var på disse to wikipediaartiklene: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Emosjonelt_ustabil_personlighetsforstyrrelse og https://no.m.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsforstyrrelse i den sistnevnte artikkelen høres det jo helt spinnvilt ut, og for mange med boarderline er det kanskje sånn, men du sier jo at hun kun har noen av trekkene.

Selv har jeg diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse, og jeg har blant annet trekk fra emosjonelt ustabil. Jeg kan kjenne meg igjen i punktene i den første wikipediaartiklen om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og underkategori borderline. Men jeg er ikke i nærheten av å ha et slikt sykdomsbilde som et beskrives i den andre. Jeg vil også påstå at innsikt i egen psykiske helse har utrolig mye å si, og om dere skulle utvikle et forhold vil det nok ha mye å si at også du har innsikt i hva som kan være vanskelig og problematisk. Etter at jeg har fått innsikt og informasjon om mine egne utfordringer kan jeg håndtere det og forholde meg til det på en mye bedre måte, og jeg opplever også at terapi gjør at det ikke er så problematisk som før. Men du må jo få informasjon om henne, og hvordan dette får innvirkning på hennes liv, det som står på nettet trenger jo ikke stemme for hvordan hun opplever og forholder seg til personlighetsforstyrrelsen.

Men det jo viktig å understreke at dersom du ikke tror at du takler eller orker å være i et forhold med en som er psykisk syk så er jo det en helt ærlig sak, og heller ikke å anbefale for noen av dere. 

Endret av ambre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...