Tåkedis Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Jeg skal til Las Vegas fra Oslo, og ser på billetter (Norwegian) med transfer i Oakland flyplass. Da har jeg 2 timer og 15 min før flyet til Las Vegas går. Rekker jeg å hente baggasje og sjekke den inn på nytt, gå gjennom sikkerthetskontrollen osv?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Ja om det ikke er noen forsinkelser. Nei om det skulle bli forsinkelser. Så kommer vel an på om du tør å ta sjansen. Anonymkode: 4c180...0dc
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 slike lange flyturer kan ofte ta lengre eller kortere tid alt etter vær og vind. I tillegg kommer eventuelle forsinkelser. Anonymkode: 8a611...beb
JHF Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 En tommelfingerregel er å beregne minimum 3 timer for connection i USA på innreise. Bare det å komme seg igjennom immigration tar ofte opp mot en time. På mine 12 turer er det korteste tiden jeg har brukt 40 minutter. Etter det skal du hente bagasjen, gå igjennom tollen før du sjekker inn bagasjen på nytt. Noen steder er det godt tilrettelagt for transit and steder ikke og dermed tar lengre tid.
Kjetil E Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 3 timer siden, Tåkedis skrev: Jeg skal til Las Vegas fra Oslo, og ser på billetter (Norwegian) med transfer i Oakland flyplass. Da har jeg 2 timer og 15 min før flyet til Las Vegas går. Rekker jeg å hente baggasje og sjekke den inn på nytt, gå gjennom sikkerthetskontrollen osv? Har ikke Norwegian direkteflygning fra Oslo til Las Vegas?
Gjest Linaria Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 Det høres utrolig snaut ut. Har opplevd å bruke godt over en time på passkontroll i USA. De er veldig strenge nå. Har dere vært i USA før? Jeg slapp veldig fort gjennom sist, da jeg hadde stempel i passet fra før, men tok en time for kjæresten som ikke hadde stempel.
plastfolien Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 Vi rakk det med 1 time mellom flygningene. Fikk riktignok fasttrack av flyselskapet slik at vi kom foran i alle køer. Hjelper også dersom du har samme flyselskap.
Catlin Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 Synes det høres litt lite ut. Jeg har flere ganger opplevd å stå over 1 time i kø bare for passkontroll
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 Blir ikke koffertene sendt rett til Las Vegas da? Jeg har aldri opplevd å måtte hente koffert ved transfer på den måten.. Anonymkode: 358d3...596 1
JHF Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke koffertene sendt rett til Las Vegas da? Jeg har aldri opplevd å måtte hente koffert ved transfer på den måten.. Anonymkode: 358d3...596 Nei, ved første innreisepunkt i USA må du både igjennom immigration og hente ut bagasjen din å ta igjennom tollen, før du sender den videre. Samme gjelder ved innreise til Norge om du har fly videre innenlands. 2
reiseglad Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 41 minutter siden, JHF skrev: Nei, ved første innreisepunkt i USA må du både igjennom immigration og hente ut bagasjen din å ta igjennom tollen, før du sender den videre. Samme gjelder ved innreise til Norge om du har fly videre innenlands. Akkurat det tror jeg det er slutt på her hjemme? Kom i dag fra utland, og ble loset rett videre. Men det ble litt på siden av diskusjonen. Jeg hadde villet hatt mere tid til transfer i USA, det går ofte lang tid gjennom immigration, spesielt om du ikke har vært der før.
JHF Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 23 minutter siden, reiseglad skrev: Akkurat det tror jeg det er slutt på her hjemme? Kom i dag fra utland, og ble loset rett videre. Men det ble litt på siden av diskusjonen. Jeg hadde villet hatt mere tid til transfer i USA, det går ofte lang tid gjennom immigration, spesielt om du ikke har vært der før. Dette gjelder vel forsatt bare for noen få flyselskap på Gardermoen og ikke resten av landet? 1
Sunnysun Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 Jeg tror det er for kort tid. Vi landet i Oakland i fjor, og bruke godt over en time gjennom passkontroll og hente kofferten. Når vi skulle reise hjem igjen måtte vi igjen vente ca en time før vi kom oss igjennom sikkerhetskontrollen.
reiseglad Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 På 2.4.2017 den 23.53, JHF skrev: Dette gjelder vel forsatt bare for noen få flyselskap på Gardermoen og ikke resten av landet? Aner ikke, hadde gjennomgående billett med SAS.
britz Skrevet 6. april 2017 #16 Skrevet 6. april 2017 2 timer KAN være nok, men om det ikke er nok er det også stor sannsynlighet for at forsikringsselskapet ikke hjelper deg fordi du ikke beregnet god nok tid. Ha heller altfor god tid!
Athene Skrevet 6. april 2017 #17 Skrevet 6. april 2017 Som regel er 2 timer mer enn nok så lenge det er sammenhengende billett. Har flydd transfer i USA over 30 ganger. Normalt vil jeg anbefale transfer utenfor USA, for eksempel Schippol, Heathrow eller Arlanda, for å slippe å styre med bagasje. Du må gjennom immigration. Eneste gangen jeg har opplevd at dette tok mer enn en time var rett etter 9/11. De siste årene har de stadig blitt mer effektive. Oklahoma opplever jeg ikke som like effektiv som for eksempel NY og Atlanta, men likevel går det på godt under timen. Og om det skulle svikte har Norwegian ansvar for å få deg videre. De ville aldri satt opp en slik transfertid på gjennomgående billett dersom det var høy sannsynlighet for at det ikke gikk - da ville de tapt mye penger.
perplexed Skrevet 6. april 2017 #18 Skrevet 6. april 2017 Så lenge du kjøper billetten for hele reisen er det ikke noe stress, da kommer du i verste fall med på neste fly - korteste mellomlandingen jeg har hatt i USA var i Chicago, 55 minutter, rakk det akkurat. 2 timer pleier å være det jeg sikter på, hater å sitte å vente på flyplasser. Land, gå fort, stå i kø, gå fort, fly videre.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #19 Skrevet 9. april 2017 Bruker alltid å satse på 2 timer transfer i usa, går som regel veldig greit, og har du gjennomgående billett får du plass på neste fly om du ikke skulle rekke det. Det er helt vanlig transfertid som de fleste flyselskaper opererer med. Anonymkode: 7f44e...3b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå