Gå til innhold

Er kaken roten tll alt ondt?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tenk på det. Hadde det ikke vært for at britene gjenoppfant kaken så hadde nok sikkert fleste hatt Solid rock kropper nå. Frukt er trossalt slik naturen sier det godt for kroppen. Eller jeg bør si at alt startet med kaken, som norønne folk og grekere oppfant virker det som ifølge wikipedia. Det står noe om å spise usyret og syret deig i bibelen, men tviler på at det er snakk om pepperkaker men mer om brød generelt.

Uansett, når vi fikk kaken, så fant folk kakao... dermed tenkte de... ja sukker i kaken var en flott ide!!! la oss helle i sukker i sjokolade. Få folk hekta, dermed skapte de heroin avhengighet på sukker. Fordi man kan bli feit av å være en ren massiv kjøtt spiser. Men det å kutte ned på spisingen er lett fordi man spiser middag... så man får uansett kjøtt iløpet av dagen.. Kaken derimot er mer som heroin fordi vi trenger teknisk sett ikke det massive sukkeret som vi får i det vi kjøper på butikken. Så når du går forbi kjeks, kaker, potetgull, is og alt det der så sier hjernen "Go buy it, go buy it, buy it"...

Så jeg legger ikke skylden på feite eller tynne folk. But the cake is the root of all evil

You were the chosen one, you where sent to fight the cakes not join them!. To lead us to peace, not in darkness

Ellers, hva tror du :D

Endret av Frogke
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du spist for mye sukker i dag?

Anonymkode: 6c09e...661

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Frukt inneholder så mye sukker, at det som hovedingrediens IKKE er sunt for kroppen.

Prøv igjen om en ukes tid når du har lest litt rundt :)

Anonymkode: e3531...1ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:rolleyes:

Anonymkode: b75ee...82b

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan våger du snakke om kake på den måten :raven:

Anonymkode: 86bdf...502

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frukt inneholder så mye sukker, at det som hovedingrediens IKKE er sunt for kroppen.

Du mener vel druer vel? Det har litt sukker arter for å være æriig litt mer enn andre frukter. Det jeg mener er at oftest kjeks, kaker og sånn bakelse innhold innholder mer enn det kroppen skal ha. Til og med kjøtt har sukker. Det jeg sier er ikke at de ikke inneholder det. Men det massive innholdet gjør det ganske unaturlig usunt. Derfor spøkte jeg med at kaken startet det hele :). For eksempel boller er bakelse, samme med vafler.

Endret av Frogke
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehhh....:klo:

Anonymkode: 034cd...892

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Mennesket er roten til alt ondt.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på kake. 

AnonymBruker
Skrevet

Let them eat cake

Anonymkode: 05505...6bf

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Frogke skrev:

Du mener vel druer vel? Det har litt sukker arter for å være æriig litt mer enn andre frukter. Det jeg mener er at oftest kjeks, kaker og sånn bakelse innhold innholder mer enn det kroppen skal ha. Til og med kjøtt har sukker. Det jeg sier er ikke at de ikke inneholder det. Men det massive innholdet gjør det ganske unaturlig usunt. Derfor spøkte jeg med at kaken startet det hele :). For eksempel boller er bakelse, samme med vafler.

Druer?  All frukt inneholder sukker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sukkerarter :fnise:

Mener du glukose og fruktose? All frukt innholdet glukose, fruktose, stivelse og vann. Forholdet mellom glukose, fruktose, stivelse og vann er med på å avgjøre hvorvidt en frukt er "sunn". 

Glukose er energi for kroppen og får opp blodsukkeret. Fruktose derimot lagres som fett og dette gjør deg feit. Druer består nesten kun av glukose, så denne frukten er ikke altfor usunn. 

Når det gjelder sukker er frukt (utenom sukrose) den største synderen. Så hvorvidt frukt er sunt kan diskuteres, det er iværtfall ikke veldig mye bedre enn kake dersom man spiser store mengder.

Men hva mener du med unaturlig usunt?

Anonymkode: 6195d...893

Skrevet

Tenk på det. Hadde det ikke vært for at britene gjenoppfant kaken så hadde nok sikkert fleste hatt Solid rock kropper nå. Frukt er trossalt slik naturen sier det godt for kroppen. Eller jeg bør si at alt startet med kaken, som norønne folk og grekere oppfant virker det som ifølge wikipedia. Det står noe om å spise usyret og syret deig i bibelen, men tviler på at det er snakk om pepperkaker men mer om brød generelt.

Uansett, når vi fikk kaken, så fant folk kakao... dermed tenkte de... ja sukker i kaken var en flott ide!!! la oss helle i sukker i sjokolade. Få folk hekta, dermed skapte de heroin avhengighet på sukker. Fordi man kan bli feit av å være en ren massiv kjøtt spiser. Men det å kutte ned på spisingen er lett fordi man spiser middag... så man får uansett kjøtt iløpet av dagen.. Kaken derimot er mer som heroin fordi vi trenger teknisk sett ikke det massive sukkeret som vi får i det vi kjøper på butikken. Så når du går forbi kjeks, kaker, potetgull, is og alt det der så sier hjernen "Go buy it, go buy it, buy it"...

Så jeg legger ikke skylden på feite eller tynne folk. But the cake is the root of all evil

You were the chosen one, you where sent to fight the cakes not join them!. To lead us to peace, not in darkness

Ellers, hva tror du :D

Men guri malla så godt det er med kaker. Djevelsk godt

Skrevet

Eh, er vel bare å kutte ut å spise kake da. Ingen som tvinger deg. " selvbeherskelse mann, selvbeherskelse" 

Skrevet

:rodmer: elsker kaker!

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal spise uhorvelige mender frukt før du får i det like mye sukker som når du spiser en kake . Dessuten er det fruktsukker i frukt mens i kaker er det raffinert sukker. Noe som er værre. Kanskje du også skal lese litt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...