AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Etter å ha vært innlogget på KG, fikk jeg melding på mac'en om at "en side du har vært inne på har inneholdt virus." Og en knapp jeg skulle trykke på for å fikse det. Ingen sider lot seg stenge,så jeg slo av mac'en og Wi-Fi/router. Slo på Mac etter en stund,og alt virket normalt. Fortsatt ikke koblet til Wi-Fi,kjørte jeg anti-virus scan som ikke fant noe. Er nå på mobildata,og våger ikke koble hverken Mac eller mobiler til Wi-Fi,da jeg er redd det og er infisert. Noen gode råd? Anonymkode: ebe65...6b6
Cata Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Hvilken antivirus brukte du? Hvis det er en noenlunde anerkjent en så vil jeg tro det går bra så lenge den ikke fant virus når du sjekket.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 F-Secure. Kjøpt via Elkjøp ved kjøp av Mac. Anonymkode: ebe65...6b6
Klossmajor Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 Dette høres ut som et budskap som enten er plassert på en nettside i form av en annonseplass, popper opp i et eget nettleservindu eller som en JavaScript alert-boks, i den hensikt å få deg til å klikke på en lenke for å lure deg til et eller annet. MacKeeper er kjent for å bedrive denne type uredelig markedsføring. En god forhåndsregel når man noe mistenkelig dukker opp på Internett er å sjekke nettadressen før man klikker seg videre på lenken. Det samme gjelder lenker i eposter.
HugeDIck Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 Trenger ikke kjøpe antivirus, blir litt som å tenne på pengene dine og se dem brenne opp, gratis er ofte minst like bra. Du har nok bare sett en annonse som klossmajor sier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå