Gå til innhold

Student med OS har fått sommerjobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er heltidsstudent og har fått innvilget OS frem til 2019.

OS er da regnet ut i fra stipend og lån fra lånekassa. Har fått sommerjobb som jeg tror blir ca 100% stilling i juli og starten på august. Også er det tilbake til skolebenken i august.

Regner NAV ut i fra årslønn eller mnd lønn?   Fikk beskjed at jeg må sende inn arbeidskontrakten min, som nå er satt til 0.1%, men jeg vet jeg jeg får mer vakter.

Kan jeg da miste OS pga sommerjobben? 

Evt må jeg tilbake betale OS for juli/august?- det er jo helt greit, men må vite det så jeg ikke bruker noe av de.

 

Anonymkode: 4c21f...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tjenere mindre enn fri grensen mtp. Skattekort (ilp. Av ett år) reduseres ikke OS. OS reduseres også kun med 40 øre for hver krone du tjener. Tjener du varierende hver mnd så må du sende inn slippene din hver mnd hvis det skal bli 100% riktig. Jeg tjente mellom 19.000 og 23.000 de året jeg mottok OS. Første lønnslippen jeg hadde var på 20.000 så sendte inn den, men tenkte at jeg heller betalte tilbake hvis jeg fikk smell. Du har også god skattelette ved å være alene forsørger så du har nok en go margin å gå på hvis du ikke sender inn hver mnd så lenge det ikke går fra 5000 til 15.000 liksom ☺

Anonymkode: cf75d...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...