Gå til innhold

Hvem eier sånne tvbokser ved veiene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er den som eier sånne tvbokser som står langs veier i boligstrøk?

Jeg har en tvboks som står inne på min tomt som jeg gjerne skulle ha fått flytta..☺

Anonymkode: 98753...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er den som eier sånne tvbokser som står langs veier i boligstrøk?

Jeg har en tvboks som står inne på min tomt som jeg gjerne skulle ha fått flytta..☺

Anonymkode: 98753...fa8

TVboks? Hva i alle dager er det du mener?

Anonymkode: 8e268...6d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TVboks? Hva i alle dager er det du mener?

Anonymkode: 8e268...6d4

Hehe vet ikke helt hva det heter, men en sånn grå boks som står bak denne mannen på bildet. Hvem eier sånne som står inn i nabolag?

 

Forkjemper-for-nye-Sandefjord_articleimage.jpg

Anonymkode: 98753...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe vet ikke helt hva det heter, men en sånn grå boks som står bak denne mannen på bildet. Hvem eier sånne som står inn i nabolag?

 

Forkjemper-for-nye-Sandefjord_articleimage.jpg

Anonymkode: 98753...fa8

Den som tagger navnet sitt på den, eier den. Bare kos deg med sprayboksen, så kan du flytte boksen som du vil etterpå.

Anonymkode: 793b8...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg hadde på min tomt var eid av ulike aktører. Men nå hadde jeg tre stk da. Fant det ut ved å huke tak i noen montører som jobbet på boksene etter å ha flyttet inn.

Anonymkode: 9fb89...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er koplingsboks, eid av selskapet som eier elektrisitetsnettet.

Å få flyttet en slik er mye styr, og dersom du får det innvilget, vil du måtte ta kostnadene, som ikke vil være små.

Anonymkode: 8e268...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hva som er inni boksen. Det kan være strøm, TV, telefon, Internett; og det kan da være forskjellige eiere. Kommunen bør ha oversikt over dette. 

Anonymkode: c8e29...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet står det en telefordeler og et strømskap. Så spørs jo hvem av de du mener. Strømskapet, det som står til venstre er kraftlaget sitt. Telefordeleren er det lokale aktører som benytter. Stortsett en underentrepenør av Telenor. Så den ville jeg ringt telenor om, som så bringer de det videre til entreprenør.

Men med mindre du har en latterlig god grunn så får du ikke flyttet disse gratis. Det går et sammensurium av kabler inn i disse fordelene og til mange hus, slik at det ikke bare er å få det flytta. Har du et skikkelig bilde av skapet, er det lettere å hjelpe deg.

Anonymkode: 2e9f3...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har satt den opp, og som leverer bredbånd i området. Du får snakke med kommunen din. 

Anonymkode: 12ef0...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På bildet står det en telefordeler og et strømskap. Så spørs jo hvem av de du mener. Strømskapet, det som står til venstre er kraftlaget sitt. Telefordeleren er det lokale aktører som benytter. Stortsett en underentrepenør av Telenor. Så den ville jeg ringt telenor om, som så bringer de det videre til entreprenør.

Men med mindre du har en latterlig god grunn så får du ikke flyttet disse gratis. Det går et sammensurium av kabler inn i disse fordelene og til mange hus, slik at det ikke bare er å få det flytta. Har du et skikkelig bilde av skapet, er det lettere å hjelpe deg.

Anonymkode: 2e9f3...ac7

Omvendt, strømskap til høyre, telefordeler til venstre :)

Anonymkode: 2e9f3...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...