Gå til innhold

Noen som har erfaring med incestsentere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i behandling hos psykolog og i grupper i over to år nå. Synes ikke helt jeg kommer noen vei. Jeg kjenner at jeg har et ønske om å bli en ordentlig bruker av incestsenteret,men det er så skummelt! Bør jeg i så fall ringe først, eller kan man bare stikke innom i åpningstiden? Jeg har vært der til én samtale tidligere, men så ble det litt vanskelig å få til,og så bare sluttet jeg igjen uten å komme tilbake. 

Uansett, vil noen fortelle om sine erfaringer? 

Anonymkode: a5e4a...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått i behandling hos psykolog og i grupper i over to år nå. Synes ikke helt jeg kommer noen vei. Jeg kjenner at jeg har et ønske om å bli en ordentlig bruker av incestsenteret,men det er så skummelt! Bør jeg i så fall ringe først, eller kan man bare stikke innom i åpningstiden? Jeg har vært der til én samtale tidligere, men så ble det litt vanskelig å få til,og så bare sluttet jeg igjen uten å komme tilbake. 

Uansett, vil noen fortelle om sine erfaringer? 

Jeg vet ikke, men du kan sikkert spørre dem der det gjelder, hva de driver med, osv:) 

I Oslo har du støttesenter mot incest og Dixi ressurssenter for voldtatte.Men så har man også SMISO- sentrene rundt i Norge, et ligger i hvert i Vestfold. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei på deg :) jeg gikk på et slik senter. Er en stund siden nå men jeg likte det! 

Der jeg var så det ut som et hjem nesten. Det var flere kontorer men også kjøkken, stor stue, male rom, lite bibliotek, et lite trenings studio, samtale rom osv.. 

De som jobbet der var utrolig hyggelig og man ble møtt med er smil vær gang. Samtalene synes jeg var bra. Og var med i gruppe samtale. De hadde forskjellige ting å være med på feks som ridning og turer. Og man kunne bare komme dit og ha med seg PC, strikking og sitte i sofaen og gjøre sitt. Trengte ikke å snakke med noen om en ikke ville det. Jeg anbefaler det! Jeg har også angst men der var et bedre sted enn andre syntes jeg. Og man kan bare stikke innom. Dette var i Bergen foresten men skulle tro det var likt opplegg Norge rundt :)

Anonymkode: 260ba...d02

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei på deg :) jeg gikk på et slik senter. Er en stund siden nå men jeg likte det! 

Der jeg var så det ut som et hjem nesten. Det var flere kontorer men også kjøkken, stor stue, male rom, lite bibliotek, et lite trenings studio, samtale rom osv.. 

De som jobbet der var utrolig hyggelig og man ble møtt med er smil vær gang. Samtalene synes jeg var bra. Og var med i gruppe samtale. De hadde forskjellige ting å være med på feks som ridning og turer. Og man kunne bare komme dit og ha med seg PC, strikking og sitte i sofaen og gjøre sitt. Trengte ikke å snakke med noen om en ikke ville det. Jeg anbefaler det! Jeg har også angst men der var et bedre sted enn andre syntes jeg. Og man kan bare stikke innom. Dette var i Bergen foresten men skulle tro det var likt opplegg Norge rundt :)

Det høres veldig likt ut som her. Jeg ble vist rundt den ene gangen jeg var der og det var akkurat som du beskriver. Men det er så fryktelig vanskelig å ta kontakt igjen. De svarer ikke på mail eller mld på fb, så da gjelder liksom ringing eller dra innom. Det er så vanskelig, men jeg ønsker likevel så gjerne å ha det som mitt trygge sted... 

AnonymBruker
Skrevet

Det var rart de ikke svarte. Du burde ringe også kunne du nevnt at du har sendt melding på fb og på mail og du har ikke fått svar. Tror de vil ta ekstra godt vare på deg da. 

Tror det har skjedd en feil elns for det er ikke sånn de er. Jeg er ganske sikker på at de vil at du skal komme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...