AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Jeg lider av en rekke psykiske lidelser, og har etter en ok periode nå fått det verre. Jeg opplever et ønske om å snakke med noen om dette, fordi jeg synes det hjelper å dele det med andre. Jeg har en psykolog, men det er bare en time i uka, så det blir ganske mange timer utenom og jeg føler at jeg trenger noen å snakke med innimellom timene. Jeg ønsker ikke å snakke med vennene mine om dette, da jeg er redd for å skremme de eller å gjøre de bekymra/usikre på hva de skal gjøre. Vil helst ha et positivt fokus i samtale med venner. Hva gjør dere andre med lignende problemer? Snakker dere, eller har dere funnet andre måter å takle det på i stedet? Jeg føler meg bare veldig alene med angsten og de depressive tankene mellom timene med psykologen, og synes ikke de andre tingene jeg har prøvd fungerer så veldig bra (snakke med hjelpetelefon, skrive ned følelser etc). Skulle ønske at noen forsto meg.. Anonymkode: e5003...e06
Spellcat Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Bruker www.sidetmedord.no, hvor du kan skrive meldinger og chatte to ganger i uken. Veldig bra tjeneste! Det er ikke fagfolk, men medennesker og de er fantastiske. Anbefaler de på det sterkeste. Håper du får den ekstra støtten du trenger
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Utenom psykologen så bestevenninna mi. Jeg snakker med henne på en helt annen måte en psykologen min. Jeg legger fram problemstillingen på en ordentlig måte og spør om råd eller støtte. Litt vanskelig å forklare. Prøver å virke nogenlunde oppegående. På denne måten unngår jeg å skremme henne og hun kan forholde seg til meg på en normal måte og som en venn. Må innrømme at jeg brukte henne som psykolog før og det var vanskelig for begge, heldigvis forsto hun. Anonymkode: 05ab7...8f0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 Jeg spyr ut gallen min på sidetmedord.no en sjelden gang. Ellers så holder jeg kjeft om det:( Anonymkode: 40bd0...bd7
XbellaX Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lider av en rekke psykiske lidelser, og har etter en ok periode nå fått det verre. Jeg opplever et ønske om å snakke med noen om dette, fordi jeg synes det hjelper å dele det med andre. Jeg har en psykolog, men det er bare en time i uka, så det blir ganske mange timer utenom og jeg føler at jeg trenger noen å snakke med innimellom timene. Jeg ønsker ikke å snakke med vennene mine om dette, da jeg er redd for å skremme de eller å gjøre de bekymra/usikre på hva de skal gjøre. Vil helst ha et positivt fokus i samtale med venner. Hva gjør dere andre med lignende problemer? Snakker dere, eller har dere funnet andre måter å takle det på i stedet? Jeg føler meg bare veldig alene med angsten og de depressive tankene mellom timene med psykologen, og synes ikke de andre tingene jeg har prøvd fungerer så veldig bra (snakke med hjelpetelefon, skrive ned følelser etc). Skulle ønske at noen forsto meg.. Anonymkode: e5003...e06 Hva med støttegrupper for mennesker med det du strever med?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Jeg opplever også at det er vanskelig å snakke med venner, mye fordi de ikke sliter med psyken selv om rett og slett ikke forstår. Men ganske nylig har jeg fått en ny venn, som også er psykisk syk og vi kan snakke sammen! Før syntes jeg det var veldig sårt å ikke kunne snakke med vennene mine, men nå har jeg gradvis fått en større forståelse for hvor vanskelig det er for dem å sette seg inn i og forstå min situasjon. Å kunne snakke med en venn som opplever mye av det samme er gull verdt. Nå er det ikke så enkelt å bare skaffe seg en venn.. men det er jo mulig å forsøke å skaffe bekjentskaper på feks nettsider som sidetmedord eller andre arenaer hvor man har til felles at man strever med psyken. Anonymkode: 55381...bf2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå