Gå til innhold

Silikon når man har barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år, og har hatt ønsker om silikon siden jeg ble ferdigutviklet. Etter at jeg fikk barn (de er nå 8 og 5 år) har jeg følt at jeg ikke kan gjennomføre et slikt inngrep likevel, pga hvilken effekt det vil ha på dem.

Hvordan kan jeg be datteren min på 8 om å være fornøyd med seg selv, når jeg tar det skrittet og opererer meg for å se annerledes ut?

Samtidig føler jeg rett og slett et savn etter større og penere bryster. Jeg er normalt slank, men har brede hofter og bred brystkasse, med smal midje. Brystene mine er små og ganske slappe, og det er tydelig at de er for små for proposjonene mine for øvrig. Jeg er ikke ute etter store meloner, men bare noe som kler kroppen min bedre.

Men hvordan "rettferdiggjøre" dette ovenfor barna mine? Jeg er ellers veldig nøye på å unngå samtaler om trening og mat for utseendets skyld. Alt sunhetsfokus her i huset begrunnes med å oppnå god helse (selv om mitt egentlige fokus ligger i å forbedre utseendet.)

Anonymkode: fcd35...6ce

Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg har vært som deg, men landet på at viktigheten med å lære datteren min på 8 at man er bra nok som man er,  trumfer min egoistiske lyst på bedre pupper.

Skrevet

Altså, her kan man faktisk si at man må være stolt av den kroppen man er født med.
men at kroppen kan forandre seg iløpet av livet.
Nå vet jeg ikke hvilke silikonpupper du vil ha, men om det bare er slik at de ser naturlig ut for din kropp, så er nok det helt ok.
Når barna dine blir eldre og om de spør hvorfor du har tatt silikon. Så kan du jo forklare det med at noen ganger så forandrer kroppen seg og dermed har enkelte lyst å ta silikon.
Jeg hadde en lærer på barneskolen, jeg var vel 9år da. Hvor en dag lærerinnen vår kom inn og hun plutselig hadde pupper. Hun var flatbrystet før og såklart..Det ble jo spørsmål.
Vår lærer svarte helt ærlig. At for 7år siden, fikk hun kreft og hun måtte fjerne begge puppene, nå hadde hun endelig tatt steget til å ta rekonstrusjon.. Men selv om hun endelig hadde fått bryster igjen, så måtte hun leve med store stygge arr, fra inngrep 1.

Barn forstår mye, og er ikke alt som er dobbelmoralskt heller.
Det kan være mange grunner til å ta en "kosmetisk" operasjon og så lenge barn vet hvorfor, så går det i mange tilfeller greit :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har hatt det akkurat som deg, og har nå tatt silikon.  

Hadde lyst på større pupper allerede som 13 åring, men de kom aldri. Fikk barn når jeg var 20 år, noe som førte til at jeg ikke bare hadde små pupper, men da også slappe pupper fulle av strekkmerker. Gikk noen år hvor jeg tenkte at det kom til å bli bra bare jeg ikke tenkte på det. Jeg sa gjentatte ganger til meg selv at det viktigste var at min kjære datter fikk et sunt og godt selvbilde. Snakker heller aldri om trening og mat til henne fordi jeg vil at hun skal få et avslappet forhold til sånne ting. 

Nå sitter jeg her med mine silikonpupper, og for å være helt ærlig så føler jeg meg ganske dum. De er små og ingen utenforstående har lagt merke til dem, jeg føler meg bra naken sammen med kjæresten min, jeg føler meg fantastisk når vi har sex, og for første gang i hele mitt liv tenker jeg ikke på at stillingen må være flatterende for puppene mine. 

Til tross for det er det en ekkel følelse som ødelegger alt, og det er tanken på mitt barn som har en mor med silikon. Hva skal jeg si når hun får lyst på større pupper? Jeg har ødelagt alle mine argumenter mot en brystoperasjon fordi jeg selv sitter her og har gjennomgått en. 

Jeg vet ikke hva som drev meg mer, men jeg vet at jeg ikke klarer å dusje eller skifte foran henne mer. Føler meg som sagt dum.  

Anonymkode: a1469...c96

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Det å være naken med barna mine i etterkant tenker jeg mye på. Nå ser de en helt vanlig, "godt brukt" damekropp. Den bare er der, de reflekterer ikke over om den er stygg eller fin, feks.

Hvis jeg endrer på brystene mine er jeg redd for at spesielt datteren min vil bli veldig lei seg på mine vegne, fordi jeg ikke er fornøyd med meg selv.

Samtidig vantrives jeg med brystene mine, selv om sexlivet er helt fint til tross for små/lite estetisk vakre bryster. Jeg ønsker meg så veldig, veldig en liten kløft. Det er det vakreste synet jeg vet...

Anonymkode: fcd35...6ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...