Gå til innhold

Date mann 25, kvinne 39


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrige uke var jeg mann 25 på date men ei dame 39. Vi har skrevet meldinger og likt hverandre på tindern. Etter meldinger frem og tilbake over en periode på ca. 2 uker ber jeg henne med ut på et glass vin for å prate og bli litt kjent. Jeg kommer et par minutter før (er alltid presis til date). Jeg går og setter meg ved et bord og bestiller et glass vin, og sender en melding der jeg spør om hun kommer snart. Hun svarer hun er på vei. Hun kommer ca. 10 minutter for sent, nja det kan jeg leve med selv om jeg ikke liker det så godt på 1. date.

Hun kommer inn vi smiler til hverandre og håndhilser. Hun er en pen dame, fnt kledd,, slank med et pent og snilt ansikt. Vi begynner å snakke da det er første gangen vi møtes velger jeg safe temaer som alle kan snakke om og for å bli litt kjent. Vi snakker litt om jobb, interesser, familie, venner, bakgrunn, musikk, livet, reiser, filmer. Vi snakker sammen ca. 45 minutter. Kjemien er absolutt ikke dårlig, vi har en god tone og hun virker som en klok, reflektert og intelligent dame. Hun virker mer trygg og selvsikker enn damer på min alder. Hun er avslappet, rolig prater og stiller spørsmål hun kan å føre samtale. Hun har en god utdannelse og en god karriere i en viktig stilling i en stor og kjent bedrift. Jeg er mer ung og fremmadstormende, nettopp ferdig på universitet og i gang med en trainee jobb med mye lære i livet ennå før jeg er der.

Jeg betaler regningen siden jeg inviterte, og det er ikke spesielt med dyrt heller med to glass vin. Det var det jeg hadde planlagt et møte og en samtale for å prate sammen og bli litt kjent. Det var aldri kleint, praten gikk fint. Jeg var selvfølgelig litt nervøs, hun virket mer dreven på dating, hun hadde datet mer enn meg naturlig nok og var tryggere i settingen. Når vi hadde drukket opp vinen bestemmer jeg meg for å ta regningen og sier at jeg har en avtale, jeg skal i et møte i en musikkgruppe jeg er med i. Vi går ut sammen og jeg gir henne et kyss på kinnet og sier at det jeg likte å prate med henne og at hun var hyggelig og søt. Vi går hver vår vei hjem.

Nå hva tror dere? Jeg synes det var en hyggelig 1.date, men hva tror dere hva bør jeg gjøre nå? Min tanke er at om hun er interessert så tar hun kontakt på en eller annen måte så kan jeg jobbe frem en date nr.2 om hun viser noe interesse gjennom å ta kontakt. Om ikke så setter jeg strek etter en hyggelig date nr.1. Noen forslag til veien videre her?

Anonymkode: 9ffad...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal hun ta kontakt først, og ikke deg? Tenk om hun tenker det samme, at om du er interessert så tar du kontakt..? Isåfall blir det ingen ny date på deg. Tenker at skal du ha sjans på denne dama som åpenbart har klasse så burde du vise deg som en mann og ikke som en usikker og initiativløs 20-åring. 

Anonymkode: ec070...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverden er det hun som må ta kontakt? Kanskje er det gammeldags å tenke sånn jeg jeg synes mannen burde vise intresse å ikke slutte å jage med det første. Jenter trenger bekreftelse.

Om du vil se henne igjen hadde jeg sendt henne en melding, sakt at det var hyggelig å møte henne og spørre om hun vil møtes igjen. Er du virkelig så redd for å bli avvist?

Anonymkode: 39224...944

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert i noe mer tar vel du kontakt om hun ikke gjør det. 

Man får ta ansvar selv for å få tak i det man ønsker seg her i livet. Og hvis du var såpass lite interessert i henne at du kun er interessert om hun sender melding først, så burde du si nei uansett. 

Anonymkode: 474a3...0ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil treffe henne igjen bør du ta kontakt. Helt enkelt fordi kvinner liker at menn tar kontakt i alle aldre, og det er ikke veldig trolig at det faller naturlig for henne å ta kontakt fordi du er såpass mye yngre enn henne. Det er ikke naturlig at du som 25 åringe er interessert i henne i det hele tatt selv om dere har vært på date fordi hun er 14 år eldre enn deg. 

Anonymkode: 1770d...3f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så var det du som "avbrøt" daten fordi du hadde andre planer etterpå, så da burde du vel vise litt interesse, om du faktisk er interessert.

Anonymkode: 39224...944

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg så var det du som "avbrøt" daten fordi du hadde andre planer etterpå, så da burde du vel vise litt interesse, om du faktisk er interessert.

Anonymkode: 39224...944

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta kontakt. Skrive sms med at det var hyggelig og treffes og håper det kan gjentas. Vis interesse uten å være for pågående.  

Anonymkode: 2b10f...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta kontakt! Jeg er kvinne og liker at mannen tar kontakt. Dere menn er jegerne og vi damer trenger bekreftelse. Jeg er på daten din sin alder btw.

Anonymkode: fe1ca...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/1/2017 den 2.15, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i allverden er det hun som må ta kontakt? Kanskje er det gammeldags å tenke sånn jeg jeg synes mannen burde vise intresse å ikke slutte å jage med det første. Jenter trenger bekreftelse.

Om du vil se henne igjen hadde jeg sendt henne en melding, sakt at det var hyggelig å møte henne og spørre om hun vil møtes igjen. Er du virkelig så redd for å bli avvist?

Anonymkode: 39224...944

Du mener sikkert at mannen skal betale alle dater i tillegg? Kanskje at kvinner hører hjemme på kjøkkenet også da? Eller tviholder du bare på kjønnsroller som er til kvinners fortjeneste?

Tydeligvis er du også ganske redd for å bli avvist da du liker at menn tar initiativ, men du gjemmer det bak at du er kvinne. Det er ikke kvinner som trenger bekreftelse. Personer som er redd for å bli avvist trenger bekreftelse. Det er ikke kjønnsbetinget!

TS, be henne ut på en ny date. Spesielt siden du måtte "avbryte". Men etter date nr. 2 bør du kunne forvente at hun tar initativ hvis hun er interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...