Gå til innhold

Er dette urimelig? Samboere og økonomi..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok ikke på uærlighet her, mer at han har null oversikt over hva han tjener og hva han har av faste kostnader. Sånn til eksempel så spurte han meg en gang om hva som skjedde med gjelda hans (han har noe forbruksgjeld) hvis vi kjøpte hus... Han trodde tydeligvis at det ble lagt inn i huslånet eller noe. Måtte forklare at man fikk ikke lånt mer enn huset er verdt.... Mao - helt lost når det gjelder økonomi.

Anonymkode: 0cad0...ec4

Hjelp..... det er jo helt nifst hvor uvitende om personlig økonomi en del mennesker er! Tør du virkelig å kjøpe hus med han da? Det er jo den største investeringen man gjør her i livet...

Dette med personlig økonomi, inkl bedre forståelse av renter, skulle virkelig vært innført som obligatorisk fag i grunnskolen og ungdomsskolen! Mange som trenger det, for en del lærer aldri på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Million skrev:

Hjelp..... det er jo helt nifst hvor uvitende om personlig økonomi en del mennesker er! Tør du virkelig å kjøpe hus med han da? Det er jo den største investeringen man gjør her i livet...

Dette med personlig økonomi, inkl bedre forståelse av renter, skulle virkelig vært innført som obligatorisk fag i grunnskolen og ungdomsskolen! Mange som trenger det, for en del lærer aldri på egenhånd.

Det er det da.... Jeg vet ikke jeg. Er litt i tenkeboksen om dagen....

Enig med deg - personlig økonomi burde absolutt vært et fag på skolen. Jeg ser jo at mye av grunnen til at min samboer har dårlig forståelse for det, er nok fordi han ikke har lært det hjemme. 

TS.

Anonymkode: 0cad0...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...