Gå til innhold

Rettshjelp og arv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Er det noen som kjenner til forsikringsselskap som dekker advokatkostnader i forbindelse med arveoppgør? Jeg står i en skiftetvist med søsteren min og det begynner å bli veldig dyrt.. Jeg har måtte oversende det til offentlig skifte da hun ikke ønsker å finne løsninger. 

Anonymkode: 48703...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Er det noen som kjenner til forsikringsselskap som dekker advokatkostnader i forbindelse med arveoppgør? Jeg står i en skiftetvist med søsteren min og det begynner å bli veldig dyrt.. Jeg har måtte oversende det til offentlig skifte da hun ikke ønsker å finne løsninger. 

Anonymkode: 48703...310

Det er uansett noe du ikke vil få dekket, da forsikringsselskap aldri dekker saker som allerede er i gang når man oppretter forsikringsavtalen. 

Anonymkode: 5fea2...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring via DNB og de har dekningsgaranti... 

Anonymkode: 48703...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Er det noen som kjenner til forsikringsselskap som dekker advokatkostnader i forbindelse med arveoppgør? Jeg står i en skiftetvist med søsteren min og det begynner å bli veldig dyrt.. Jeg har måtte oversende det til offentlig skifte da hun ikke ønsker å finne løsninger. 

Anonymkode: 48703...310

Det er ingen forsikringsselskaper som dekker arv eller skilsmisse og den typen tvister. Heller ikke vil forsikringssekselskap dekke tvister oppstått før du oppretter forsikringen. 

Du må rett og slett vurdere om arven er stårre enn utgiftene du blir påført og om tvisten er verdt å kjempe for, og om du skal legge ballen død. (Selv om det og kan svi.)

Anonymkode: d0889...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...