AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #1 Del Skrevet 31. mars 2017 Er det noen som har noen kommentarer til denne filmen? For min del er det noe av det største makkverket jeg har sett. Filmen har potensial og plottet er ok, men må de overdrive så sinnsykt med tanke på handlingen? Jeg satt interessert med til sånn ca halvvei, men når raset gikk og det var 10 minutter til bølgen traff Geiranger.. da skjedde det så mye rart. Skal ikke ta alt selv, men hva synes dere? Anonymkode: f5d13...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Del Skrevet 31. mars 2017 Den inneholder alt hva en vanlig amerikansk katastrofefilm inneholder. 1. Mystikk 2. Katastrofal informasjon 3. Utbrudd 4. Kjærlighetsrelasjoner og eventuelle dødsfall for drittsekker/en person som ofrer seg for de dem er glad i. 5. Uvitenhet om hvor mennesker de er glad i befinner seg 6. 10 minutter som blir strekt ut til en time. 7. Dårlige effekter. 8. Dramatikk for de som er innestengt. Vil de overleve? Kommer det noen for å redde de? Kan man få åpnet den døra ved å slippe inn mer vann? Hvem overlever og hvem dør? Og ja. Så klart overlever 4 av 5 personer. For den siste setter seg fast eller ofrer seg for de andre. 9. Hovedpersonen hjelper så klart flere mennesker. En sjelden gang i blandt dør hoverpersonen, er han/hun veldig kjent skuespiller så skjer det sjeldent. 10. Endelig finner hovedpersonen de som er innestengt. De sørger over den som døde, men kommer raskt over det. Når de kommer ut så skjønner de ikke at de har overlevd når de ser på katastrofeområdet. Det skal jo være heeeelt umulig? Når dette er er sagt, så synes jeg at det var en helt grei katastrofefilm. Norge er ikke så kjent på dette området, men filmindustrien i norge vokser mer og mer. Skuespillere blir mer kjent i utlandet og blir ofte castet. Det gikk kanskje litt for lang tid fra start til faktisk action, kjedet meg den første halvtimen. Jeg er desverre i overkant glad i katastrofefilmer og gidder sjeldent å se etter dårlige effekter og dårlig skuespill. For meg er det viktig at det har en rot i virkeligheten. At det kan ha skjedd. F.eks san andreas, bølgen, twister osv er ting som har skjedd og kommer til å skje. Anonymkode: d35b6...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 31. mars 2017 #3 Del Skrevet 31. mars 2017 Noe av det aller beste jeg har sett innen norsk film! Opplevelsen av å sitte i kinosalen idet bølgen kom var noe helt unikt Gleder meg stort til oppfølgeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #4 Del Skrevet 1. april 2017 Takk for kommentarer Jeg er veldig glad i filmer som er basert på virkelig hendelser. Helt greit at man tar seg friheter og lager en egen handling ut av det. Dessverre henger jeg meg opp i at det er litt for enkle løsninger i blant. Feks, når K.Joner plutselig sitter på en helt fin robåt (som ikke er slått til pinneved.. hvor fant han denne? Greit nok, den kan ha vært over 80moh, men han må jo ha bært denne ned til 2moh.. A.D.Torp er innestengt sammen med sønnen sin, og tar seg en dukkert i et vann som må ha vært beksvart. Ganske så enkelt (virket det som) så finner hu en skiftenøkkel som hun kan slå med. Når de har meget dårlig tid, og bølgen kommer i mot dem.. finner de ut at bussen har kjørt. Altså, trodde A.D.Torp at de ville rekke å kjøre bussen opp til 80meters høyde på under ett minutt?? Hun satt jo på klokka på armen.. Greit nok å ikke huske på det, men når vannet/bølgen treffer hotellet, og de er fortsatt i resepsjonen.. så skal det da ikke være mulig å løpe fra bølgen, ned i underetasje og rekke å komme inn i bomberommet. Joda, en person klarte det ikke (helten som fant sønnen), men hvordan klarer de å lukke den tunge døren, når strømmen går i mot. Jada, sånne småting. Det blir jo spenning av sånt, men likevel vil jeg ha det litt troverdig samtidig. Blir spennende med oppfølger da Visste ikke at det skulle komme, leste det nå Anonymkode: f5d13...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 1. april 2017 #5 Del Skrevet 1. april 2017 Synes filmen var god, men at de overdrev fryktelig med hovedpersonen. Litt mer troverdighet, i tillegg til at han ikke måtte være helt i alle mulige situasjoner hadde vært fint. Men filmen var verd pengene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2017 #6 Del Skrevet 1. april 2017 Hva skjedde med å bare se en film som den er og ikke analysere den I hjel? Jeg koste meg med filmen jeg, syntes den var kjempebra. Jeg gidder ikke å analysere og lete etter feil når jeg ser film. Anonymkode: 85b7e...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 1. april 2017 #7 Del Skrevet 1. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjedde med å bare se en film som den er og ikke analysere den I hjel? Jeg koste meg med filmen jeg, syntes den var kjempebra. Jeg gidder ikke å analysere og lete etter feil når jeg ser film. Anonymkode: 85b7e...f81 Typisk filmanmeldere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå