Ellie_P Skrevet 31. mars 2017 #1 Skrevet 31. mars 2017 Jeg har saakalt fluorskade paa den ene framtanna og en hjoernetann (saanne hvite flekker). Noen dager er det veldig synlig, andre dager viser de ikke i det hele tatt. Jeg har veldig lyst til aa bleke tennene, siden de er ganske gule, men tannlegen mener det er en risiko aa ta fordi disse flekke kan bli enda mer fremtredende og i verste fall synes permanent. Noen her med samme problem, som har bleket tennene likevel? Hva ble i saa fall resultatet?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #2 Skrevet 31. mars 2017 Jeg har noen hvite flekker som alltid er der, men de som kommer og går er der fordi jeg puster med munnen. Sikker på at det ikke er det? Anonymkode: a5a6f...819 1
Ellie_P Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Tannlegen sa fluorskade, ihvertfall... Men hvorfor kommer det flekker om du puster med munnen? Endret 31. mars 2017 av Ellie_P
Spiteful Skrevet 31. mars 2017 #4 Skrevet 31. mars 2017 Jeg har også de vite flekkene på én hjørnetann og én fortann. De er veldig synlige de dagene jeg er ute og ler mye (spesielt når det er vind), men ellers syns de ikke noe særlig. Aka så påvirker oksygen de hvite flekkene av en eller annen rar grunn.
Ellie_P Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2017 3 minutter siden, Spiteful skrev: Jeg har også de vite flekkene på én hjørnetann og én fortann. De er veldig synlige de dagene jeg er ute og ler mye (spesielt når det er vind), men ellers syns de ikke noe særlig. Aka så påvirker oksygen de hvite flekkene av en eller annen rar grunn. Hm, burde kanskje begynne aa bite meg merke i naar disse flekkene dukker opp da, om det er noen sammenheng med "oksygeninntak" (i mangel paa et bedre ord) eller noe annet.... Merkelige greier. Men har du bleket tennene noengang?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Og ja, flekkene blir enda synligere når man bleker, har gjort det. Dessverre Anonymkode: a5a6f...819
Ellie_P Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og ja, flekkene blir enda synligere når man bleker, har gjort det. Dessverre Anonymkode: a5a6f...819 Aesj... Var redd for det, ja....
Spiteful Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 12 minutter siden, Ellie_P skrev: Hm, burde kanskje begynne aa bite meg merke i naar disse flekkene dukker opp da, om det er noen sammenheng med "oksygeninntak" (i mangel paa et bedre ord) eller noe annet.... Merkelige greier. Men har du bleket tennene noengang? Kjøpte "HiSmile", for å prøve å bleke tenna hjemme. Hadde hørt mye bra om det, så ga det et forsøk. Vel, produktet var skuffende; Ingenting ble bleket, selv etter å ha bleket 5 dager på rad, men en time etter "blekingen" så syntes de hvite flekkene godt. Etter en time ble flekkene borte. Tenna mine er som før, men altså var ikke blekingen min så vellykket
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #9 Skrevet 31. mars 2017 24 minutter siden, Spiteful skrev: Jeg har også de vite flekkene på én hjørnetann og én fortann. De er veldig synlige de dagene jeg er ute og ler mye (spesielt når det er vind), men ellers syns de ikke noe særlig. Aka så påvirker oksygen de hvite flekkene av en eller annen rar grunn. Lufta inneholder 78% nitrogen og 21% oksygen, hva får deg til å mistenke oksygen og ikke den gassen det er mest av? (I virkeligheten er det uttørking, at mucin-laget forsvinner, som er årsaken). Anonymkode: eb21e...cd1
Spiteful Skrevet 31. mars 2017 #10 Skrevet 31. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lufta inneholder 78% nitrogen og 21% oksygen, hva får deg til å mistenke oksygen og ikke den gassen det er mest av? (I virkeligheten er det uttørking, at mucin-laget forsvinner, som er årsaken). Anonymkode: eb21e...cd1 HAHAH det er en grunn til at jeg ikke har realfag på skolen😂 Det som får meg til å tro at det er oksygenen tenna reagerer på er fordi jeg ikke visste at det var såpass mye nitrogen i lufta🙄
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #11 Skrevet 31. mars 2017 1 time siden, Ellie_P skrev: Aesj... Var redd for det, ja.... Jeg har lest en del på nettet om at bleking er den eneste måten å fjerne disse flekkene på, men jeg fikk jo mer synlige flekker så.. Hadde jeg turt kunne jeg lagt ut før og etter bilde Anonymkode: a5a6f...819
Ellie_P Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #12 Skrevet 31. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har lest en del på nettet om at bleking er den eneste måten å fjerne disse flekkene på, men jeg fikk jo mer synlige flekker så.. Hadde jeg turt kunne jeg lagt ut før og etter bilde Anonymkode: a5a6f...819 Sende paa pm? Jeg lover aa ikke out'e deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå