Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk i 2 dager nå, og gitt beskjed til sjefen min begge dagene. Må muligens holde meg hjemme i morgen også. Men er det egentlig nødvendig/vanlig å gi beskjed for hver dag? Føler bare det blir så merkelig.

-"Hei. Jeg er syk i dag"

-"Ok, God bedring!"

-"Hei, Fortsatt syk desverre"

-"Ok. Fortsatt god bedring".

-"Hei, syk i dag også".

-"Ok. Fortsatt god bedring igjen"

Har forresten ikke en jobb der folk er avhengig av at jeg er på jobb, hvor sjefen må ordne ekstravakt o.l.

Anonymkode: 50132...d77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg er syk av den typen der jeg vet at jeg ikke kommer på jobb de neste dagene, så kan jeg gjerne ringe f.eks mandag og si at jeg blir vekke til og med onsdag. Hvis jeg fremdeles ikke er frisk på onsdag ringer jeg sjefen og sier jeg er vekke torsdag eller resten av uken. Da trenge rikke jeg ringe hver dag, og sjefen kan planlegge å få inn folk et par dager på forhånd.

Anonymkode: d98de...6ec

• Liker 2
Skrevet

Enig med ab over. Jeg sender mld: forkjølet, borte til mandag f.eks :) er jeg ikke bra til mandag, skriver jeg: fortsatt syk, men på bedringens vei. 

Men du må nesten sende mld i morgen også dersom du er borte - siden du ikke har gitt noe tidsintervall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis skal man gi beskjed hver dag. 

Anonymkode: bb056...ed7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må gi beskjed hver dag. Enten må du si første dagen at du er syk, og regner med å fortsette å være det et par dager til, eller så må du gi beskjed hver dag. 

Anonymkode: 1a5b0...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags egenmeldings avtale har dere på jobb da? Men sjefen må uansett vite at du ikke er på jobb.

Anonymkode: 0b8bf...cac

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gitt beskjed hver dag. Nå er vi bare tre som jobber u min avdeling, så sjefen sender ofte melding til meg on hun er syk. Vi får ikke inn noen andre om vi er borte, men det er ofte møter og avtaler som må flyttes på, eller som de som er igjen må forberede i stedet.

Skrevet

Jeg syns det høres merkelig ut å melde fra dag etter dag. Det vanlige er vel å melde seg syk og så melde igjen dagen før man forventer å være tilbake på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt gir man beskjed hver dag. 

Anonymkode: c0b18...660

AnonymBruker
Skrevet

Dette skal vel stå i personalhåndboken eller kontrakten din? Hos oss får vi ikke lønn om vi ikke melder ifra hver dag. Unntaket er ved sykemelding.

Anonymkode: 73e46...ac4

Skrevet

I vår personalhåndbok står det at det skal gis beskjed hver dag man er borte. Sms er ikke godkjent... Dette er en grei ordning og da følges den syke litt opp. Vi må som oftest ha inn vikarer, så da er praksisen sånn på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir alltid beskjed på forhånd om fravær. Det betyr at når jeg sier fra, gir jeg samtidig en antydning når jeg tror jeg vil være tilbake. Noen type sykdom må jeg da gi daglig melding (før 09). Mens hvis jeg har skikkelig influensa kan jeg si på mandag at jeg blir iallefall borte idag og imorgen, kanskje lenger. Onsdag morgen (ellers tirs kveld om jeg vet allerede da) sender jeg ny oppdatering. 

Anonymkode: c6257...e13

Skrevet
På 30.3.2017 den 21.17, boblevann skrev:

Enig med ab over. Jeg sender mld: forkjølet, borte til mandag f.eks :) er jeg ikke bra til mandag, skriver jeg: fortsatt syk, men på bedringens vei. 

Men du må nesten sende mld i morgen også dersom du er borte - siden du ikke har gitt noe tidsintervall.

"Forkjølet, borte til mandag"? Hva slags jobb har du som gjør at du blir hjemme, i flere dager, med en forkjølelse? 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Glitnir skrev:

"Forkjølet, borte til mandag"? Hva slags jobb har du som gjør at du blir hjemme, i flere dager, med en forkjølelse? 

Herregud. Det var bare et eksempel :P kanskje jeg sender meldingen på en torsdag? Da er det bare to dager borte. 

Jeg har en jobb der en forkjølelse kan smitte noen og potensielt ta livet av dem. Så vi har veldig lav terskel for å være hjemme når vi er syk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere gitt beskjed hver dag, men sist gang sa sjefen at jeg trengte bare gi beskjed første dagen. Om jeg ikke kom de neste to dagene skjønte hun at jeg fortsatt var syk. 

Anonymkode: 18e55...e6c

Skrevet
26 minutter siden, boblevann skrev:

Herregud. Det var bare et eksempel :P kanskje jeg sender meldingen på en torsdag? Da er det bare to dager borte. 

Jeg har en jobb der en forkjølelse kan smitte noen og potensielt ta livet av dem. Så vi har veldig lav terskel for å være hjemme når vi er syk. 

Et litt pussig eksempel siden det ikke vil gjelde så mange. Da er det din jobb som er uvanlig i så måte. I de aller fleste jobber kommer man på jobb selv om man er forkjølet. 

Skrevet
Akkurat nå, Glitnir skrev:

Et litt pussig eksempel siden det ikke vil gjelde så mange. Da er det din jobb som er uvanlig i så måte. I de aller fleste jobber kommer man på jobb selv om man er forkjølet. 

Poenget var jo at jeg sender mld når jeg er syk hvor jeg antyder hvor lenge jeg er borte. Hvor vanskelig skal man gjøre seg på en fredags kveld? :P 

mulig det, slik er det hos oss hvertfall. Har utvidet dager egenmelding - og svært lav terskel for å være borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...