AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Var på en matbutikk i dag. De har en disk hvor de selger utgått på dato til 50 %. Lite fristende. Det var så møkkete at det var motbydelig. Så var jeg i kjøledisen. Der hadde det vært lekkasje av noe. De fylte på varer uten å tørke av. Har forresten aldri sett noen i en matbutikk med en klut i hånden. Hva er regelverket der? Anonymkode: de3d4...dd0
etnavn Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 (endret) Dette er dårlig hygiene. Jeg ville ikke handlet der. Mattilsynet er rundt og sjekker butikker, og slike steder blir pålagt restriksjoner og evt stengt etter en slik kontroll. Du kan selvsagt tipse mattilsynet anonymt, hvis du tenker at det er på sin plass. Men så, du sier du aldri har sett en butikkansatt med en klut i hånden, sånn generelt. Jeg skal forklare deg hvorfor: Butikkene har som regel vaskerutiner hver morgen og hver kveld. Dette skjer før åpningstid, og etter stengetid. De ansatte kommer på jobb 1 - 2 timer før butikken åpner, for å rydde frem varer fra kjølelageret og ut i hyllene, fylle brød og bakevarer inn i hyllene, steke boller, sette fram aviser, åpne kassene osv osv. I disse morgenrutinene er det også lagt inn vasking. Så, etter at butikken har stengt for kvelden, og du som kunde har gått hjem, er det samme prosedyre på nytt: Grønnsaker skal inn på kjøla igjen, dagens brød kastes, aviser ryddes vekk, kassa gjøres opp, og igjen ny runde med vasking. De ansatte er kanskje igjen en time etter at butikken er stengt. Det kan være sene kvelder for en butikkansatt 🙌 Forøvrig blir det vasket i åpningstiden hvis uhellet skulle være ute, som du beskriver. Det kan også bli satt av tid til vasking ellers i butikkens åpningstid, det gjerne hvis man vet at det er en stille periode i løpet av dagen. De fleste butikker vil jo ikke at du som kunde skal se dem fly rundt med kluter i hendene, eller være i veien for deg med skurekosten når du skal handle. De ansatte må dessuten være til stede for å betjene kundene når de vet det er mye folk, så vasking i åpningstiden blir lagt til de tidene du mest sansynlig ikke vil se det. Så, slik fungerer det. Endret 30. mars 2017 av etnavn 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 Jeg jobbet i ferskvaren til en butikk for mange år siden. Butikken åpnet 9, jeg begynte 7 om jeg startet om morgenen. Dersom jeg jobbet senvakt var jeg ferdig en til to timer etter stengetid. Alt avhengig av om jeg hadde fiskedisken eller ei, og hvor mye som var igjen i disken den dagen. Det tar LANG tid å vaske ferskvaren, i alle fall der jeg jobbet. Strenge rutiner hadde vi, og diverse krav å følge. Mattilsynet var innom ofte. Anonymkode: e291a...b00 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Nå stenger denne nevnte butikken kl 23, og da løper de ansatte ut. Noen skal med siste bussen. Det jeg reagerer på, er at daglig leder er der på dagtid også. Ingen ser det Anonymkode: de3d4...dd0
Måbarefåsiat... Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå stenger denne nevnte butikken kl 23, og da løper de ansatte ut. Noen skal med siste bussen. Det jeg reagerer på, er at daglig leder er der på dagtid også. Ingen ser det Anonymkode: de3d4...dd0 Du kan jo gjøre dem oppmerksom på det. De fleste setter sikkert mye større pris på å bli fortalt at her ser det skittent ut, enn at du som misfornøyd kunde skal fortelle de du kjenner om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå