Blackbird Skrevet 30. mars 2017 #41 Skrevet 30. mars 2017 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i all verden får du slike e-poster? Jeg har aldri i mitt liv fått en eneste e-post av denne typen. Jeg synes ikke det er lett å ta i bruk av kredittkort og forbrukslån med mindre man aktivt går inn for det. Og da dreier det seg ikke bare om en manglende økonomisk sans. Det dreier seg om at man lukker igjen øynene for problemet. Anonymkode: 5bc3d...de8 Enig. Får forresten få slike e-poster jeg også... Men det flommer jo ellers over i samfunnet generelt av tilbud på "lettvinte" løsninger i form av kredittlån både på tv, kredittkorttilbud i posten og på nettet. "Søk i dag, ingen sikkerhet".... UNN DEG NOE EKSTRA, med forbrukslån liksom... sjukt! Et kjapt søk på google med kun "lån" som søkeord får opp ørti lignende lånemuligheter. Det er dessverre alt for lett å få slike lån... Har en klussa det til for seg selv og ikke ser ende på problemene, så virker dette nok ofte som en kortsiktig, smart løsning.... Men det blir som å pisse i buksa når en fryser... Endret 30. mars 2017 av Blackbird 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 31. mars 2017 #42 Skrevet 31. mars 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, nei, hun var ufør. Er begge to det, da er de uføre. Anonymkode: fcf3e...11e Men i økonomisk uføre kan man si at de er Syns det er helt ufattelig, jeg får angst bare av tanken på kredittkort.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 31. mars 2017 #43 Skrevet 31. mars 2017 Synes det er bemerkelsesverdi når godt voksne personer ikkje har bedre økonomisk gangsyn en som ofte vises på Luksusfellen......Å handle på kreditt bør vera en nødløsning,og de fleste som har eit seriøst forhold til sin bank burde greie å få på plass bedre løysninger...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #44 Skrevet 31. mars 2017 44 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Synes det er bemerkelsesverdi når godt voksne personer ikkje har bedre økonomisk gangsyn en som ofte vises på Luksusfellen......Å handle på kreditt bør vera en nødløsning,og de fleste som har eit seriøst forhold til sin bank burde greie å få på plass bedre løysninger... Tror nok at Luksusfellen arrangerer og overdriver. På samme måte som Åndenes Makt. Anonymkode: c0c6b...256
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #45 Skrevet 5. april 2017 Dama i kveldens episode. Hva skal man si?? 20 000 på mat i måneden og 30 000 på annet posten i måneden. Ble det ikke 70 000 ut? Jeesz! Anonymkode: fc187...489
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #46 Skrevet 5. april 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dama i kveldens episode. Hva skal man si?? 20 000 på mat i måneden og 30 000 på annet posten i måneden. Ble det ikke 70 000 ut? Jeesz! Anonymkode: fc187...489 Dette var drøyt. Hun trodde matutgiftene var på 3000 kr. Hvordan går det an å ha så manglende økonomisk forståelse? 57 000 i underskudd hver måned, og en økning i gjeld på 900 000 kr bare det siste året. "Når du bruker mer penger en måned, tenker du på at du må bruke mindre penger den neste?" "Nei, det har jeg ikke tenkt på." Det er ikke slik at jeg dømmer dem. Jeg er bare så sjokkert og prøver å forstå hvordan de tenker og bakgrunnen for valgene deres. Det synes jeg er vanskelig. Anonymkode: 5bc3d...de8 6
LeilaS Skrevet 5. april 2017 #47 Skrevet 5. april 2017 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen ikke har peiling på hva de bruker pengene sine på? Hun trodde hun bare brukte 3000 kr på mat i måneden, men så var det 20 000! Helt galskap! Lurer på hvordan det går med henne i dag. Om hun faktisk klart seg 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #48 Skrevet 5. april 2017 På 3/30/2017 den 8.23, AnonymBruker skrev: Hvor kan man se luksusfellen om man ikke har tv-kanaler? Anonymkode: bca7b...bbd tv3.no Anonymkode: 482c3...991
Zienna Skrevet 5. april 2017 #49 Skrevet 5. april 2017 Jeg synes alltid synd i disse menneskene. Hører hvor naive de er, om deres "jeg-fortjener-det". Mange bekker små er blitt til en foss, men de så det ikke. De mente deres livsstandard var normal. Mange forsøker å holde en image som de ikke har råd til. Det er en trend i samfunnet å vise seg som vellykket. Tilbudet til kreditter og forbrukslån er pågående. Mange ser ikke hva det koster. De tror de kan betale, men er raskt i en ond sirkel. Hvordan har det blitt slik? Jeg vil påstå at manges forventning til levestandard er hinsides all fornuft. 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 5. april 2017 #50 Skrevet 5. april 2017 Skulle ønske de fulgte opp disse folkene etter ett år eller noe, sikkert mange som er interessert i hvordan det gikk med dem. De har jo virkelig fått eksperthjelp, så jeg lurer på hvordan de gjorde ting videre.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #51 Skrevet 5. april 2017 Akkurat nå, Den Lille Heksa skrev: Skulle ønske de fulgte opp disse folkene etter ett år eller noe, sikkert mange som er interessert i hvordan det gikk med dem. De har jo virkelig fått eksperthjelp, så jeg lurer på hvordan de gjorde ting videre. De gjør jo det med noen utvalgte. Det blir imidlertid mye kjedelig skjermtid dersom de skulle ha gjort det med alle. Seertallene på disse episodene hadde nok stupt. Anonymkode: 5bc3d...de8
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 5. april 2017 #52 Skrevet 5. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De gjør jo det med noen utvalgte. Det blir imidlertid mye kjedelig skjermtid dersom de skulle ha gjort det med alle. Seertallene på disse episodene hadde nok stupt. Anonymkode: 5bc3d...de8 Så jeg finner det kanskje om jeg leter bak i episodene da? Skal se.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #53 Skrevet 6. april 2017 Noen flere som lurer på hva alle pengene hun har tatt ut har gått til? Jeg får det ikke til å stemme. Med de andre så man jo alle tingene de hadde kjøpt, men hva er det hun har kjøpt? Greit at noe er gaver, men hvor er resten? Anonymkode: 0c3a3...2ba
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #54 Skrevet 6. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen flere som lurer på hva alle pengene hun har tatt ut har gått til? Jeg får det ikke til å stemme. Med de andre så man jo alle tingene de hadde kjøpt, men hva er det hun har kjøpt? Greit at noe er gaver, men hvor er resten? Anonymkode: 0c3a3...2ba Hadde ikke hun brukt 900 kr på bensinstasjon på en uke? Når Magne lurte på hva hun hadde kjøpt, så sier hun "litt brus og sånn" Merkelig Skjønner ikke at det er mulig å bruke 20 000 på mat i måneden? Må jo ha brukt 1000 kr på mat flere ganger i uka. Anonymkode: fc187...489
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #55 Skrevet 6. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De gjør jo det med noen utvalgte. Det blir imidlertid mye kjedelig skjermtid dersom de skulle ha gjort det med alle. Seertallene på disse episodene hadde nok stupt. Anonymkode: 5bc3d...de8 Jeg kan bare huske de hadde et sånt program for noen år siden? Kan ikke huske at det har vært noe lignende i det siste. Hvor vi ser hvordan det har gått med de i senere tid. De trenger ikke å vise absolutt alle, men de vi husker best og fikk mest hakeslepp av Anonymkode: fc187...489
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #56 Skrevet 6. april 2017 På Thursday, March 30, 2017 den 3.11, AnonymBruker skrev: Hvordan er det mulig for voksne mennesker å holde på sånn? http://www.seher.no/kjendis/luksusfellen-paret-brukte-70-000-kroner-i-maneden/67437352 Arne (54) og Mariella Rove (53) fra Andebu i Vestfold er så glade i å handle i Sverige at de har fått store økonomiske problemer I TV3-programmet «Luksusfellen» avslører de to at de har brukt mye penger på taxfree, svenskehandel og familieferier i Tanzania, samtidig som begge to er uføretrygdet. Hele 70 000 kroner går ut hver eneste måned, og til sammen har de 13 kredittkort. Mariella sier til Seoghør.no at det økonomiske uføret startet fordi paret ikke ville nekte hverandre materielle goder, og derfor fort handlet dobbelt av det meste. Anonymkode: c0c6b...256 Synes ikke den episoden der var så skremmende, mye verre hun som var i går, med 20 000 på mat i måneden og trodde hun brukte 3 000. Pengene bare rant ut av seg selv, nesten. Anonymkode: c062d...9d8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #57 Skrevet 6. april 2017 11 timer siden, LeilaS skrev: Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen ikke har peiling på hva de bruker pengene sine på? Hun trodde hun bare brukte 3000 kr på mat i måneden, men så var det 20 000! Helt galskap! Lurer på hvordan det går med henne i dag. Om hun faktisk klart seg Noe annet som også var håpløst: hun handlet til både seg og moren. Dvs at mest sannsynlig har hun forsørget sin mor, og etterpå LÅNER moren henne penger for å rydde opp.... Jeg hadde vært så FLAU om mine unger gikk tusenvis i minus hver mnd, og jeg lot de kjøpe mat, blomster og gaver til meg Anonymkode: 0fb94...093
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #58 Skrevet 6. april 2017 På 30.3.2017 den 8.13, AnonymBruker skrev: Er derfor de er med i... LUKSUSFELLEN... Anonymkode: edbe6...954 Anonymkode: 727ab...9a6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #59 Skrevet 6. april 2017 På 30.3.2017 den 10.35, LetsPlay skrev: Var han som var ufør,hu jobbet. Ble vel ikke opplyst hvorfor han var ufør men på et sted i programmet så sier han i en bisetning at han ikke har fingre. Det sto "ufør" under presentasjonen av begge to, faktisk. Senere i programmet sier han imidlertid at han jobber (litt?) hos et byggvarefirma. Anonymkode: a040c...98d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #60 Skrevet 6. april 2017 Jeg synes det er litt urettferdig at en som har fucket til økonomien sin så til de grader skal få slippe så lett unna. Altså de fikk ordnet det sånn at det bare vil ta 6 år før hun blir helt gjeldsfri. I realiteten ville det ta 28 år. Det er jo hennes egen feil og ja, jeg er kanskje misunnelig siden jeg har mye mindre gjeld enn henne, men vil ta meg lengre tid på å bli gjeldsfri. Men men. Håper i alle fall hun fikk lært leksa si da. Anonymkode: fc187...489 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå