Gå til innhold

Til dere som bor sammen: Hvem bytter sengetøy?


Gjest Coolaid

Hvem skifter sengetøyet ?  

86 stemmer

  1. 1. Hvem bytter sengetøy i din husholdning?

    • Han
      10
    • Henne
      37
    • Vi deler på det
      39


Anbefalte innlegg

Hos oss er det mannfolksjobb. Kona sier at hun ikke klarer å skifte så det har blitt min jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Coolaid skrev:

Han lurer deg, og du oppfører deg som mammaen hans.:fnise:

Har han avtjent verneplikt? I så fall så vet han godt hvordan det gjøres.

Jupp merker stor forskjell på hvordan eldstemann redde opp sengen før og etter militærtjenesten 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting man skal spørre om på KG....

Hjelpe meg. Snakk om å henge seg opp i bagateller. 

Her i huset kan det være hvem som helst. Og hvem som gjør det har ingenting med kjønn å gjøre. 

Anonymkode: 44fc9...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jobb, jeg liker alt matcher, dessuten "klarer" han ikke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel jeg. Han legger ikke merke til når det burde skiftes eller når det har blitt skiftet. Jeg bruker å si fra når jeg vil han skal gjøre det, men må som regel mase flere ganger fordi han glemmer det igjen

Anonymkode: 2ac09...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver tar sin egen dyne/pute og så gjør vi lakenet sammen. Barnas sengetøy deler vi på. Mannen tar alltid køyesenga fordi han er høy og det derfor er enklest for ham, mens det er litt hipp som happ hvem som tar de andre sengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger gjør jeg det, om jeg får et plutselig innfall av at NÅ vil jeg ha nytt sengetøy. Det er gjerne på dagtid, mens han er på jobb. Han har gjort det av seg selv et par ganger, men stort sett så sier jeg ifra om at vi må skifte, og da gjør vi det sammen. Han er nemlig 190 på sokkelesten og jeg er knappe 160, så han synes det mye enklere enn meg, og er dobbelt så rask til det. 

Anonymkode: 87d2d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som tar helgevasken tar sengeskifte, som regel meg siden han er mye på jobbreise men når han er hjemme er det han som tar hele røkla. Jeg er utrolig heldig med en fyr som fikser enhver utfordring på strak arm - også den med husvask, støvtørk, klesvask osv osv :D han er muligens et unikum i noens øyne men veldig representativt for brorparten av "arten Mann" syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er det slik at jeg tar av og han tar på. Hvis jeg tar på får jeg alltid ham til å riste dyna på plass inni trekket etter at jeg har lagt hjørnene på plass, for lille meg sliter med dobbeltdyna. Jeg forsøker også å gi ham litt mengdetrening i å ta på sengetøy, for siden han ikke gjorde det selv før militæret er han ikke så flink ennå.

Jeg tar av fordi det er den eneste måten å være sikker på at det blir skiftet når jeg føler det må gjøres. Egentlig mener jeg sengetøyet bør skiftes annenhver uke, men det blir alltid til at jeg snakker om at vi må gjøre det i 1-2 uker før det faktisk skjer.

 

Anonymkode: 48c14...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det en gang i uken.  Han klager på at det er så vanskelig å få på dynetrekket. 🤔

Anonymkode: 294ee...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør det alltid sammen. For hvis det er noe jeg ikke liker, det er å bytte sengetøy. :fnise: Og støvsuge da, så det må han gjøre..

Anonymkode: 26abb...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henne. Siden begge er en "henne". Så da deler vi på det!

Anonymkode: 909bf...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det. Det var avtalen når jeg fikk presset gjennom kjøp av dobbeldyne 😁 "Greit, vi kan kjøpe det, men da bytter du alt sengtøy i all evighet!!" 

Men det var 50/50 før dobbeldyna, og han gjør det selv hvis jeg er syk/bortreist eller noe. Så det er ikke det at det er "kvinnfolkarbeid" :) 

edit: når jeg skadet skulderen min i fjor og måtte operere, måtte han ta alt sengtøy (og forsåvidt alt annet husarbeid) i 3 mnd stakkar :alice:

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er meg, for jeg var en idiot som giftet meg med en giddalaus mann. 

Anonymkode: 7360e...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel han, og som regel på forespørsel fra meg, så ett slags samarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis vaskehjelpen som gjør det hos 

Anonymkode: 53226...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskefolk (vi har vaskebyrå-folk hver 14.dag).

Anonymkode: 3951b...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...