AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har en veldig plagsom OCD. Jeg har en OCD som er slik. Jeg er livredd for å bli psykotisk. Har aldri vært det før. Når jeg tenker at jeg er ikke psykotisk kommer det ufrivillige tanker som. At jeg tror at noen er ute etter meg men jeg sier ikke dette for da blir jeg lagt inn. Eller ufrivillige tanker om at jeg hører stemmer men jeg gjør jo ikke det! Så får jeg ocd om at jeg sa disse setningene høyt. Så får jeg tvangstanke eller jeg sier disse setningene høyt så jeg slipper å gruble på om jeg sa det eller ikke. Setningen som jeg må si høyt til meg at jeg hører stemmer. Men jeg gjør jo ikke det. Så har jeg en ocd at jeg må fortelle behandler at jeg sa dette høyt. Han sier han forstår dette er ocd. Men hva hvis jeg får en ny behandler og jeg forteller den personen at jeg sier høyt til meg selv at jeg hører stemmer men jeg hører ikke stemmer men sier det pga tvangstanke. Kan ikke den nye behandler tro at han hører stemmer derfor han sier det høyt til seg selv? Livredd for at noen skal tro jeg er psykotisk Anonymkode: 9a79e...7bb
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Håper noen kan svare meg:( Anonymkode: 9a79e...7bb
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 Tror dette er noe du må ta opp med behandleren din. Jeg har selv vært psykotisk pga rus en gang. Fikk i meg noe ufrivillig. Jeg skjønte selv hva som pågikk og gikk derfor hjem å la meg. Ikke noe å være redd for. Aldri vært det før og aldri vært det etterpå. Anonymkode: 03f49...f24
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 Dette er en litt ukjent undergruppe av OCD, men husk - det er OCD, og har ingenting med psykose å gjøre! Jeg hadde det samme for et par år siden - var livredd for å bli psykotisk, for at jeg hallusinerte, for at det jeg opplevde ikke var virkelig... måtte spørre folk rundt meg om de også så/hørte det jeg gjorde. Forferdelig slitsomt, men der gikk over av seg selv. Nå etter jeg fikk mitt første barn har jeg dog fått OCD igjen, og er nå i behandling. Du bør også oppsøke psykolog, og starte eksponeringsterapi mot OCD så du ikke har det sånn lenger:) kan anbefale ocdla.com, de har en artikkel om mental health OCD! Anonymkode: e5248...325
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå