Gå til innhold

Lavt stoffskifte og lydsensivitet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å reagere veldig på lyder når man har lavt stoffskifte? Jeg er supersensitiv for lyder, hvis jeg f.eks er på t-banen og en unge skriker så går jeg av. Jeg takler ikke barn, får helt noia av skrikinga deres. Det skjærer i hodet mitt. Samme hvis folk snakker høyt. Har aldri slitt med dette før jeg fikk lavt stoffskifte. I tillegg blir jeg mye sliten hvis jeg ikke passer på å bruke mye tid på å komme meg.

Anonymkode: 6e943...56f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du er bare lydsensitiv fordi du er mer sliten en du pleier.

Anonymkode: ab919...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri slitt med det første du fikk lavt stoffskifte eller før du fikk påvist lavt stoffskifte?

Anonymkode: a0453...175

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri slitt med det første du fikk lavt stoffskifte eller før du fikk påvist lavt stoffskifte?

Anonymkode: a0453...175

Det er ca 2 år siden jeg fikk lavt stoffskifte. Så har jeg gradvis blitt mer og mer sensitiv på lyder. Ofte kan jeg begynne å gråte for jeg blir helt gæren av høye lyder.. Jeg kan ikke ha venner med barn f.eks for jeg blir helt smårar av skrikinga deres. Trenger ro og stillhet. 

Anonymkode: 6e943...56f

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig ja. Det samme for lyssensitivitet. 

Er du godt nok behandlet siden du er mye sliten?

• Liker 1
Skrevet

Tenker også at du ligger på for lav dose om du er mye sliten. 

AnonymBruker
Skrevet

Har det på akkurat samme måte og har lavt stoffskifte. Men jeg gråter ikke, jeg blir aggressiv og får ofte fysisk vondt i hjerteregionen med ekstraslag. Er svært skvetten og kan banne høyt om feks ei bikkje bjeffer rett i nærheten av meg. Utrolig plagsomt. Har også blitt ekstrem sensitiv i forhold til lavfrekvente lyder. Så både høyt og lavt plager meg.

Anonymkode: 203c7...63c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...