Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte også å si i forrige innlegg at jeg ikke har tatt i leppene, men rynken fra nese til munnvik.

Anonymkode: 65006...256

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan det er i rynker (munnviken), men i lepper (som da er litt annen type hud) så kan det få problemer med å feste seg, bli irritert, klumpe seg eller danne seg uønsket arrvev av å massere hardhendt. Bedre å få en behandler til å gjøre det for deg. 

Ser du skriver du ikke har det i leppene og jeg ser for meg det blir vanskelig å massere slik noen gjør med lepper. Da tar de jo klumpen mellom fingre på begge sider og klemmer til... Men det får du nok ikke gjort siden du har fylt i rynken fra nesen. 

Uansett, la det være. Ikke irritere huden i området. Gi det noen uker til. Jeg har fått en liten "kapsel" i leppen før, og jeg har opplevd klumper.

Klump =  myk, geleaktig. Går bort av seg selv.

Kapsel = mindre, steinhard, som en liten ert eller sandkorn. Må fjernes av behandler.

Anonymkode: fb133...926

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan det er i rynker (munnviken), men i lepper (som da er litt annen type hud) så kan det få problemer med å feste seg, bli irritert, klumpe seg eller danne seg uønsket arrvev av å massere hardhendt. Bedre å få en behandler til å gjøre det for deg. 

Ser du skriver du ikke har det i leppene og jeg ser for meg det blir vanskelig å massere slik noen gjør med lepper. Da tar de jo klumpen mellom fingre på begge sider og klemmer til... Men det får du nok ikke gjort siden du har fylt i rynken fra nesen. 

Uansett, la det være. Ikke irritere huden i området. Gi det noen uker til. Jeg har fått en liten "kapsel" i leppen før, og jeg har opplevd klumper.

Klump =  myk, geleaktig. Går bort av seg selv.

Kapsel = mindre, steinhard, som en liten ert eller sandkorn. Må fjernes av behandler.

Anonymkode: fb133...926

Jeg tok en finger inni munnen, og en utpå kinnet. I dag har jeg et rødt området der, og noe som ser ut som ei kvise. Går det an å få infeksjon helt plutselig av å massere, eller er det helt tilfeldig at jeg har fått et rødt område?:sukk:Om det skulle vise seg å være begynnelsen på en infeksjon, går den over av seg selv?

Ja, jeg får se hva jeg gjør egentlig. Er veldig usikker. Men uansett så setter jeg pris på svaret ditt! :) Setter også pris på beskrivelse av kapsel og klump :) 

• 2 år senere...
Skrevet

Hei.  Jeg er nybegynner  når det gjelder restylane . Har gått en uke nå.  Og forventer å se resultatet.  Har fått jevnet ut rynker over munnen, og ser en liten forandring på den ene siden.  Men er det noen som kan fortelle  meg hvor lenge jeg må vente før det endelige resultat?  Hevelse og litt blåfarge er borte.  Behandling kostet 3000 kr.  

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2017 den 16.01, AnonymBruker skrev:

2 1/2 uke. De jeg tok dem hos sa at jeg skulle la dem være i fred og ikke massere. De sa at det pleide å ta 1-2 uker før de forsvant. Det kunne være at det tok dobbelt så lang tid, og det kunne være at det ikke gikk bekk før selve Juvedermen gikk vekk. Jeg snakket med en konkurrent som sa at man skulle massere, og at man i utgangspunktet ikke skal ha klumper etter ca. 1 uke. De sa også at den ene store klumpen jeg har kan være en innkapsling, og da går den ikke vekk av seg selv. Den blir vanskeligere å få bort jo lenger jeg venter. Hva er det du har hørt? Hva er korrekt informasjon? Er motgiften farlig/risikabel å ta? Kan man få allergiske reaksjoner? Kan man ta motgift kun i den ene store klumpen? Gjør det noe å massere hardt på klumpene?

Det heter hylase og den går ikke an å bare fjerne klumpene. Hylansen virker på en annen måte enn filleren. Den blir ikke kun der du stikker den inn, den jobber gjennom vevet slik at det meste forsvinner. Jeg har satt hylase 4 ganger på de 10 årene jeg har brukt filler. Første 2 gangene hadde jeg ingen reaksjon og filleren var borte innen noen timer. De 2 siste gangene ble jeg veldig veldig hoven i flere dager etter hylasen ble satt. Mulig jeg har blitt allergisk mot den. Det er uansett ikke farlig å sette hylase. 

Anonymkode: 2e0de...c35

Skrevet
På 29.3.2017 den 16.03, AnonymBruker skrev:

Om det er innkapsling jeg har fått har jeg hørt at den ikke går vekk av seg selv, altså det må motgift til på et eller annet tidspunkt.

Det heter ikke motgift, hvorfor skulle det hete det?  Filler er ikke gift.  De sprøyter inn en substans som løser  opp hyaluronsyren. Vet lite om det bare at væsken svir veldig.  Ring klinikken så får du jo svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...