AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har gått på Fontex 40mg i ca 4mnd nå, ble bedre for så å bli verre igjen (går naturlig veldig høyt opp og veldig langt ned). Snakket med psykiateren min og han ville at jeg skulle ta 60mg om dagen og se om det hjalp. Noen som har noe erfaring? Kan det være at fontexen fungerte, for så at jeg ikke reagerte lenger, eller kan det bare være de "naturlige" svingningene jeg har som gjorde meg bedre og at den ikke hadde noe effekt? Anonymkode: b7ffc...f20
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Ved store svingninger er ikke ssri det beste å gi. Store svingninger kan tyde på en eller annen diagnose i bipolarspekteret, og da kan fluoxetin gjøre det vondt verre. Been there, done that.. Har ikke psykiateren foreslått stemningsstabiliserende som feks Lamictal? Jeg bruker nå fluoxetin mot bulimi og Lamictal for svingningene. Fungerer mye bedre nå. Anonymkode: 5b376...852
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved store svingninger er ikke ssri det beste å gi. Store svingninger kan tyde på en eller annen diagnose i bipolarspekteret, og da kan fluoxetin gjøre det vondt verre. Been there, done that.. Har ikke psykiateren foreslått stemningsstabiliserende som feks Lamictal? Jeg bruker nå fluoxetin mot bulimi og Lamictal for svingningene. Fungerer mye bedre nå. Anonymkode: 5b376...852 Jeg prøvde ut Lithium i 9mnd uten effekt, og de tok da avgjørelsen på at jeg ikke var bipolar type 2, men tilbakevende depressiv lidelse. Jeg tror fortsatt jeg er Bipolar (hadde forsåvidt diagnosen emosjonelt ustabil pf en stund og) Han har nevnt Lamictal såvidt, men ikke noe særlig. Går forøvrig på seroquel også... Anonymkode: b7ffc...f20
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 Har du blitt skikkelig utredet for bipolar? Kom du opp i høy nok dose lithium? Anonymkode: 5b376...852
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt skikkelig utredet for bipolar? Kom du opp i høy nok dose lithium? Anonymkode: 5b376...852 Ble utredet av en overlege, og han hadde til og med pårørendesamtale, og sa jeg hatt Bipolar type 2, rapid cycling. Etter å ha prøvd ut Lithium, Tok blodprøver og sjekket lithiumverdien ofte, uten effekt, tok de bort den diagnosen og satt tilbakevendende depressiv lidelser isteden.. Anonymkode: b7ffc...f20
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 Har brukt fontex 2 ganger. (Borderline) Ble først veldig glad og lykkelig, for så å bli fullstendig følelsesløs. Skjedde begge gangene. Er det noe sånt du opplever? Anonymkode: 7822e...2b7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #7 Skrevet 30. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har brukt fontex 2 ganger. (Borderline) Ble først veldig glad og lykkelig, for så å bli fullstendig følelsesløs. Skjedde begge gangene. Er det noe sånt du opplever? Anonymkode: 7822e...2b7 Jeg var egentlig ganske følelsesløs utad før pillene og, klarte ikke si ifra, gråte osv. Inni meg raste det og jeg klarte ingenting. Nå begynner det å bli sånn igjen., Anonymkode: b7ffc...f20
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #8 Skrevet 30. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble utredet av en overlege, og han hadde til og med pårørendesamtale, og sa jeg hatt Bipolar type 2, rapid cycling. Etter å ha prøvd ut Lithium, Tok blodprøver og sjekket lithiumverdien ofte, uten effekt, tok de bort den diagnosen og satt tilbakevendende depressiv lidelser isteden.. Anonymkode: b7ffc...f20 Hm.. Lithium blir lite brukt blant bipolar 2, for den virker mest på (hypo)maniene, ikke depresjonene.. rart du ble satt på lithium som første forsøk med medisin! Ved bipolar 1, hvor man blir manisk og kanskje psykotisk, skal det være en effektiv medisin. ville krevd å prøve ut Lamictal. Fontex og en bipolardiagnose kan gjøre deg sykere.. Anonymkode: 5b376...852
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #9 Skrevet 30. mars 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var egentlig ganske følelsesløs utad før pillene og, klarte ikke si ifra, gråte osv. Inni meg raste det og jeg klarte ingenting. Nå begynner det å bli sånn igjen., Anonymkode: b7ffc...f20 Slik har jeg hatt det også, både på fontex og brintellix 😒 Psykologen jeg hadde tok det ikke på alvor, og nå står jeg på venteliste på ny psykolog 😑 så jeg lurer på om jeg bare skal trappe ned selv (har trappet opp og ned på 6 ulike antidepresiv medisiner på 10 år) så jeg veit jo hvordan. Fuck ! Jeg får suisidale tanker/holdninger når kroppen har jobbet i full kaos i noen måneder. Anonymkode: a3f3e...3c1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #10 Skrevet 30. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm.. Lithium blir lite brukt blant bipolar 2, for den virker mest på (hypo)maniene, ikke depresjonene.. rart du ble satt på lithium som første forsøk med medisin! Ved bipolar 1, hvor man blir manisk og kanskje psykotisk, skal det være en effektiv medisin. ville krevd å prøve ut Lamictal. Fontex og en bipolardiagnose kan gjøre deg sykere.. Anonymkode: 5b376...852 Har også hørt at andre har reagert på det i ettertid, hvorfor psykiateren mente at det var best aner jeg ikke, hadde hvertfall ingen/lite effekt på meg. Kan jeg få lamictal uten å ha diagnosen bipolar, da? Anonymkode: b7ffc...f20
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #11 Skrevet 30. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik har jeg hatt det også, både på fontex og brintellix 😒 Psykologen jeg hadde tok det ikke på alvor, og nå står jeg på venteliste på ny psykolog 😑 så jeg lurer på om jeg bare skal trappe ned selv (har trappet opp og ned på 6 ulike antidepresiv medisiner på 10 år) så jeg veit jo hvordan. Fuck ! Jeg får suisidale tanker/holdninger når kroppen har jobbet i full kaos i noen måneder. Anonymkode: a3f3e...3c1 Åh, det er så håpløst! Vil ha noe som faktisk hjelper, ikke bli så dårlig at jeg gjør dumme valg for meg selv og andre,, ts Anonymkode: b7ffc...f20
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #12 Skrevet 30. mars 2017 Jeg fikk Fontex først, men hadde ingen effekt så prøvde litt andre ting før jeg endte opp med Lamictal. Skal sies at da jeg ble satt på Fontex så visste vi ikke at jeg hadde bipolar 2. Går også på antidepressiv Anonymkode: 7033f...743
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå