Gå til innhold

gjøre meg selv vondt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er alene etter et vondt brudd.. jeg takler hverdagen og elsker all tid med min datter..jeg følger opp, jobb, barnehage og foreldre ansvar, hjem osv uten problem..men i noen sekunder, oftest kveld etter hun er lagt så får jeg inni mellom bare så lyst... så syykt lyst til å skjære meg i armen, dette ned en trapp eller slå meg selv  hardt mitt i ansiktet...smerten er så vondt men alikevel så befriende.. jeg klarer å la være som oftest, men noen ganger er lysten bare for stor.. hva kommer dette av? hva er galt med meg??

Anonymkode: 1bd25...642

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din og fortell om det som du forteller her, slik at du får hjelp.

Er det det vonde bruddet som plager deg? Er du fortvilet og har psykisk smerte m.m.?

Mange tyr til selvskading (påfører seg selv fysisk smerte) på grunn av at den psykiske smerten er uutholdelig,og at fysisk smerte på en måte "tar bort" den psykiske smerten akkurat i øyeblikket. Men det er ingen bra løsning. Snakk med legen din og be om henvisning til psykolog. :klemmer:

Anonymkode: 5e880...3a0

AnonymBruker
Skrevet
  • jeg vet ikke hva som plager meg.. så lenge jeg kan være mamma, eller jeg "trengs" til noe, så er jeg helt fin.. men noen ganger når jeg vet at kvelden kommer uten at jeg har noe å gjøre så føles det som om jeg ikke får puste..noen dager går fint, jeg vasker eller leser.. mens noen dager føles som et sakte hjerte innfarkt.. jeg spiser mye, vet ikke helt hva jeg får ut av det, blir ofte kvalm og dårlig.. noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne sove 100 år, samidig som jeg bare vil være en frisk og sunn mamma.. jeg klarer ikke å forklare det.. vet aldri om dagen er mørk som natten eller lys som dagen.. jeg blir også ofte sosialt usikker.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  • jeg vet ikke hva som plager meg.. så lenge jeg kan være mamma, eller jeg "trengs" til noe, så er jeg helt fin.. men noen ganger når jeg vet at kvelden kommer uten at jeg har noe å gjøre så føles det som om jeg ikke får puste..noen dager går fint, jeg vasker eller leser.. mens noen dager føles som et sakte hjerte innfarkt.. jeg spiser mye, vet ikke helt hva jeg får ut av det, blir ofte kvalm og dårlig.. noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne sove 100 år, samidig som jeg bare vil være en frisk og sunn mamma.. jeg klarer ikke å forklare det.. vet aldri om dagen er mørk som natten eller lys som dagen.. jeg blir også ofte sosialt usikker.. 

Jeg forstår. Mange har det slik. Vær så snill å søk hjelp. Bestill en time hos fastlegen. :klem: 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes også hjelpetelefoner som du kan ringe til, og få snakket med noen. Blant annet Kirkens sos.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes også hjelpetelefoner som du kan ringe til, og få snakket med noen. Blant annet Kirkens sos.

Se her. Du kan velge å sende melding dersom det er for vanskelig å prate. https://www.kirkens-sos.no/telefon

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er alene etter et vondt brudd.. jeg takler hverdagen og elsker all tid med min datter..jeg følger opp, jobb, barnehage og foreldre ansvar, hjem osv uten problem..men i noen sekunder, oftest kveld etter hun er lagt så får jeg inni mellom bare så lyst... så syykt lyst til å skjære meg i armen, dette ned en trapp eller slå meg selv  hardt mitt i ansiktet...smerten er så vondt men alikevel så befriende.. jeg klarer å la være som oftest, men noen ganger er lysten bare for stor.. hva kommer dette av? hva er galt med meg??

Kontakt mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS

Anonymkode: 95c09...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har også chat.

AnonymBruker
Skrevet

takk, jeg vil bare skjønne meg selv og hva som er galt med meg.. jeg vil prøve chatten i morgen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rapportert deg. Dette må og skal du snakke med legen din om. Vi har ikke lov til å diskutere selvskading her inne

Anonymkode: b8aa0...2d4

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære Trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Daenerys, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...