QueRilja Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Google om dere ikke vet hva det er. Jeg er nordisk alt hva jeg vet, men jeg har denne epicanthic fold. Temmelig tydelig; jeg må dra øyelokket mot nesen for å se hele øyet. Ser at det er et marked for plastisk kirurgi for dette, men det er altså uaktuelt for min del. Men er det flere nordiske, med blå øyne og typisk skandinavisk utseende som har dette? Eller har noen av mine forfedre involvert f.eks mongoler i mine gener? Ingen av mine nære slektninger har sånne øyne. 1
Gjest Poverella Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Dette er det samme som "hooded eyes"? Er da mange som har det, tror ikke det er betinget av etnisitet.
Perle Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 René Zellweger har det jo (samiske aner) Fler det er veldig vanlig blandt de med samisk og finnsk herkomst og blandt grønnlendniger også spesielt, selv de jo jo ikke kan regnes som scandinavier genetisk. Det kal kansje ikke samene heller? Hmm. Björk fra Iland har jo også dette, men hun er jo helt mørk. Robert Pattinson er jo en annen blond blåøyd med disse trekkene. (Brite)
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 14 timer siden, Perle skrev: René Zellweger har det jo (samiske aner) Fler det er veldig vanlig blandt de med samisk og finnsk herkomst og blandt grønnlendniger også spesielt, selv de jo jo ikke kan regnes som scandinavier genetisk. Det kal kansje ikke samene heller? Hmm. Björk fra Iland har jo også dette, men hun er jo helt mørk. Robert Pattinson er jo en annen blond blåøyd med disse trekkene. (Brite) Jeg er ikke enig i at Zellweger og Pattinson har dette trekket. De har tunge øyelokk, men ikke den hudfolden i øyekroken... Anonymkode: 9cdba...dba 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 På 29. mars 2017 den 15.33, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke enig i at Zellweger og Pattinson har dette trekket. De har tunge øyelokk, men ikke den hudfolden i øyekroken... Anonymkode: 9cdba...dba Zellweger hadde det, før hun opererte seg. Hooded eyes og denne folden tråden handler om er ikke det samme. Anonymkode: 1a8c0...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 Ja, jeg kjenner et par som har dette trekket. Jeg synes ikke at det er et "dårlig" trekk. Anonymkode: e904c...daf
QueRilja Skrevet 30. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2017 På 29.3.2017 den 0.32, Poverella skrev: Dette er det samme som "hooded eyes"? Er da mange som har det, tror ikke det er betinget av etnisitet. Nei, det er ikke det samme i det hele tatt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Zellweger hadde det, før hun opererte seg. Hooded eyes og denne folden tråden handler om er ikke det samme. Anonymkode: 1a8c0...b2c Javel? Jeg får sjekke noen gamle bilder. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg kjenner et par som har dette trekket. Jeg synes ikke at det er et "dårlig" trekk. Anonymkode: e904c...daf Nei, jeg synes heller ikke at det er et dårlig trekk. Man får jo øyne som er litt spesielle Men sjelden jeg ser noen som har det og synes det er interessant siden det er forbeholdt etnisitet.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 30. mars 2017 #8 Skrevet 30. mars 2017 (endret) Endret 30. mars 2017 av Den Lille Heksa
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #9 Skrevet 30. mars 2017 På norsk fagspråk kalles det epikantus. For øvrig et av særtrekkene ved Down syndrom. Anonymkode: d87f8...9d6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #10 Skrevet 30. mars 2017 Jeg har aldri truffet noen etnisk norske (eller vestlige) som har det, dvs. som jeg har lagt merke til. Du kunne ikke tenke deg å poste et øyebilde, ts? Eller du kan kanskje kjennes igjen ved øynene dine? Anonymkode: 9cdba...dba 1
QueRilja Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #11 Skrevet 31. mars 2017 På 30.3.2017 den 22.58, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri truffet noen etnisk norske (eller vestlige) som har det, dvs. som jeg har lagt merke til. Du kunne ikke tenke deg å poste et øyebilde, ts? Eller du kan kanskje kjennes igjen ved øynene dine? Anonymkode: 9cdba...dba Nei, jeg vil ikke poste bilde. Men jeg har vært i Mongolia, og der ble det helt fascinerte over at jeg hadde samme trekk over øyne som de hadde. Min fold er lik den som du ser her. Men mine øyne er mer skråstilte og ganske knallblå.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 På 30.3.2017 den 19.24, AnonymBruker skrev: På norsk fagspråk kalles det epikantus. For øvrig et av særtrekkene ved Down syndrom. Anonymkode: d87f8...9d6 Tror ikke TS har Downs...... På 31.3.2017 den 23.21, QueRilja skrev: Nei, jeg vil ikke poste bilde. Men jeg har vært i Mongolia, og der ble det helt fascinerte over at jeg hadde samme trekk over øyne som de hadde. Min fold er lik den som du ser her. Men mine øyne er mer skråstilte og ganske knallblå. Jeg har ganske lik denne! Noen flere? Tenker å ta en gen test! Hvilken er best? Noen som har erfaring? Anonymkode: ecb61...8c3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå