Gå til innhold

Epicanthic fold? Noen flere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Google om dere ikke vet hva det er.

Jeg er nordisk alt hva jeg vet, men jeg har denne epicanthic fold. Temmelig tydelig; jeg må dra øyelokket mot nesen for å se hele øyet.

Ser at det er et marked for plastisk kirurgi for dette, men det er altså uaktuelt for min del.

Men er det flere nordiske, med blå øyne og typisk skandinavisk utseende som har dette? Eller har noen av mine forfedre involvert f.eks mongoler i mine gener? Ingen av mine nære slektninger har sånne øyne. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Poverella
Skrevet

Dette er det samme som "hooded eyes"? Er da mange som har det, tror ikke det er betinget av etnisitet.

Skrevet

René Zellweger har det jo (samiske aner) Fler det er veldig vanlig blandt de med samisk og finnsk herkomst og blandt grønnlendniger også spesielt, selv de jo jo ikke kan regnes som scandinavier genetisk. Det kal kansje ikke samene heller? Hmm.  Björk fra Iland har jo også dette, men hun er jo helt mørk. Robert Pattinson er jo en annen blond blåøyd med disse trekkene. (Brite)

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Perle skrev:

René Zellweger har det jo (samiske aner) Fler det er veldig vanlig blandt de med samisk og finnsk herkomst og blandt grønnlendniger også spesielt, selv de jo jo ikke kan regnes som scandinavier genetisk. Det kal kansje ikke samene heller? Hmm.  Björk fra Iland har jo også dette, men hun er jo helt mørk. Robert Pattinson er jo en annen blond blåøyd med disse trekkene. (Brite)

Jeg er ikke enig i at Zellweger og Pattinson har dette trekket. De har tunge øyelokk, men ikke den hudfolden i øyekroken... 

Anonymkode: 9cdba...dba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29. mars 2017 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig i at Zellweger og Pattinson har dette trekket. De har tunge øyelokk, men ikke den hudfolden i øyekroken... 

Zellweger hadde det, før hun opererte seg.

Hooded eyes og denne folden tråden handler om er ikke det samme.

Anonymkode: 1a8c0...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kjenner et par som har dette trekket. Jeg synes ikke at det er et "dårlig" trekk. 

Anonymkode: e904c...daf

Skrevet
På 29.3.2017 den 0.32, Poverella skrev:

Dette er det samme som "hooded eyes"? Er da mange som har det, tror ikke det er betinget av etnisitet.

Nei, det er ikke det samme i det hele tatt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Zellweger hadde det, før hun opererte seg.

Hooded eyes og denne folden tråden handler om er ikke det samme.

Anonymkode: 1a8c0...b2c

Javel? Jeg får sjekke noen gamle bilder.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kjenner et par som har dette trekket. Jeg synes ikke at det er et "dårlig" trekk. 

Anonymkode: e904c...daf

Nei, jeg synes heller ikke at det er et dårlig trekk. Man får jo øyne som er litt spesielle :) Men sjelden jeg ser noen som har det og synes det er interessant siden det er forbeholdt etnisitet.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet (endret)

17169.jpg

epi1.jpg

Endret av Den Lille Heksa
AnonymBruker
Skrevet

På norsk fagspråk kalles det epikantus. For øvrig et av særtrekkene ved Down syndrom. 

Anonymkode: d87f8...9d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri truffet noen etnisk norske (eller vestlige) som har det, dvs. som jeg har lagt merke til. Du kunne ikke tenke deg å poste et øyebilde, ts? Eller du kan kanskje kjennes igjen ved øynene dine? 

• Liker 1
Skrevet
På 30.3.2017 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri truffet noen etnisk norske (eller vestlige) som har det, dvs. som jeg har lagt merke til. Du kunne ikke tenke deg å poste et øyebilde, ts? Eller du kan kanskje kjennes igjen ved øynene dine? 

Nei, jeg vil ikke poste bilde. Men jeg har vært i Mongolia, og der ble det helt fascinerte over at jeg hadde samme trekk over øyne som de hadde. Min fold er lik den som du ser her. Men mine øyne er mer skråstilte og ganske knallblå.

EpiFold.jpg

• 9 måneder senere...
Skrevet
På 30.3.2017 den 19.24, AnonymBruker skrev:

På norsk fagspråk kalles det epikantus. For øvrig et av særtrekkene ved Down syndrom. 

Anonymkode: d87f8...9d6

Tror ikke TS har Downs......

På 31.3.2017 den 23.21, QueRilja skrev:

Nei, jeg vil ikke poste bilde. Men jeg har vært i Mongolia, og der ble det helt fascinerte over at jeg hadde samme trekk over øyne som de hadde. Min fold er lik den som du ser her. Men mine øyne er mer skråstilte og ganske knallblå.

EpiFold.jpg

Jeg har ganske lik denne! Noen flere? Tenker å ta en gen test! Hvilken er best? Noen som har erfaring?

Anonymkode: ecb61...8c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...