Gå til innhold

Reklamasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elektronikk, kjøpt i norsk butikk og et anerkjent merke (Sony) som ikke lenger kan lades etter 1 år og 3 mnd. Kort levetid. Får man erstattet produktet med en gang, mot kvittering, hvis det ikke er noe som tyder på at man selv er skyld i dette? Kan butikken påstå at man har ladet feil og overbelastet batteriet? Er bilde av kvittering gyldig dokumentasjon? Var en gave, og jeg har bare fått tilsendt et bilde av kvitteringen (alt er lesbart).

Anonymkode: 08db8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les forbrukerkjøpsloven. Der står alt om reklamasjon. Er det batteriet så er det begrenset reklamasjonsrett på batterier til f.eks. mobiltelefoner. Mener det er 1 år. 

Selger kan avhjelpe samme feilen inntil tre ganger, om han ønsker dette. Først da kan du kreve ny vare. Kjøpsloven regulerer avhjelp og bytting. 

Du skal kunne sannsynliggjøre at produktet er kjøpt i butikken du reklamerer i. Kontoutskrift eller bilde av kvittering tolker jeg som god nok dokumentasjon. 

Anonymkode: 81496...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet, og PC-batterier skal vare i 3 år.

I mitt tilfelle er det snakk om en Playstation-kontroller. Jeg vet at det er mulig å kjøpe nytt batteri på Ebay, for ca 50 kr, men tror ikke at det selges i butikker her i Norge eller at det er vanlig å skru opp og bytte batteriet.

Anonymkode: 08db8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: jeg vet heller ikke om det er batteriet eller ladeinngangen det er noe galt med.

Anonymkode: 08db8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vet, får man låneprodukt mens man venter på at butikken skal se på problemet, prøver å fikse dette osv? Tar fatt på lovverket hvis de sier blankt nei til denne reklamasjonen.

Anonymkode: 08db8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen vet, får man låneprodukt mens man venter på at butikken skal se på problemet, prøver å fikse dette osv? Tar fatt på lovverket hvis de sier blankt nei til denne reklamasjonen.

Anonymkode: 08db8...628

Les forbrukerkjøpsloven den gir deg svar på alle dine spørsmål og rettigheter.

Anonymkode: 81496...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les forbrukerkjøpsloven den gir deg svar på alle dine spørsmål og rettigheter.

Anonymkode: 81496...6be

Les en gang til. 

Anonymkode: 08db8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...