AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Hei. Vurderer om jeg skal starte på Cipralex for sosial angst/panikkangst. Lurer på om noen har gode og dårlige erfaringer å dele? Hørt at mange går opp i vekt, er det pillen i seg selv eller kostholdet som fører til det? Anonymkode: 2ee00...b02
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vurderer om jeg skal starte på Cipralex for sosial angst/panikkangst. Lurer på om noen har gode og dårlige erfaringer å dele? Hørt at mange går opp i vekt, er det pillen i seg selv eller kostholdet som fører til det? Anonymkode: 2ee00...b02 Mest sannsynlig pillen. Den eneste virkningen pillen hadde på meg var at jeg gikk veldig opp i vekt Anonymkode: 9e19c...88e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig pillen. Den eneste virkningen pillen hadde på meg var at jeg gikk veldig opp i vekt Anonymkode: 9e19c...88e Huff da. Finnes det kanskje noen andre piller som ikke har vektøkning som bivirkning? Det er min største frykt, da jeg ikke har noe særlig å gå på. Anonymkode: 2ee00...b02
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Jeg brukte det som et antidepressiva. Herregud, verste tiden i mitt liv. Jeg ble så suicidal at det er rart jeg lever, og jeg klarte ikke se det selv før etter to år (ja, det er kjemperart, jeg ble bare såpass langt nede. Jeg så bare helt svart på livet). Jeg vet ikke om det hadde med medisin eller kosthold å gjøre, men jeg la på meg på den tiden. Tykk ble jeg ikke, men noen kilo ekstra ble det. Antidepressiva finnes uten vektøkning som bivirkning, men jeg er usikker på hvilken kategori Cipralex faller innunder, så jeg kan ikke gi deg noe svar på om det finnes lignende medisiner uten den bivirkningen. Anonymkode: 564b3...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 Alle jeg vet om som gikk mye opp i vekt på SSRI, antipsykotika el, gjorde det fordi de fikk økt appetitt og spiste mye mer enn normalt, fremfor å være disiplinert og heller overleve litt ekstra sultfølelse.. Anonymkode: e34bd...a27 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 Det finnes også et angstdempende medikament som heter Buspirone du kan diskutere med legen din. Jeg er ikke lege eller fagperson og aner ikke om det er noe for deg og din type angst, men du kan jo spørre legen hva h*n tenker om det? Betablokker vet jeg at noen bruker for å dempe en del av de fysiske symptomene ved angst, slik som skjelving på hendene, hjertebank m.v. Anonymkode: 8bd4a...a95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå