Gå til innhold

Hvorfor velger kvinnfolk P-piller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

P-piller er jo bare stress i tillegg til at det finnes prevensjonsmetoder som er enda sikrere, hvorfor velger likevel de fleste kvinner å bruke P-piller da? Jeg har selv p-stav og det er jo i mine øyne den beste prevensjonsmetoden. Å aldri måtte huske på å ta pillene, i tillegg til at det er en del tryggere mtp graviditet. Dere som bruker P-piller; hender det at dere bekymrer dere for graviditet?

Anonymkode: 50f66...7f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest bergenrosa
Skrevet

Jeg brukte selv p-piller fordi det er mindre ting du kan få bivirkninger av... moren min brukte p-stav hun også i sin tid men fikk noe voldsomt til bivirkninger så det har hun skremt oss vekk fra å bruke.

Skrevet (endret)

Det er jo et av de aller mest reklamerte for prevansjonsmidlene. får lite informasjon om de andre prevansjonsmidlene utenom hos helsesøster, lege, og så videre.

Endret av annebanane
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at P-piller er "stress". De er også mer forutsigbare enn p-stav når det gjelder blødninger. Og nei, jeg bekymrer meg ikke for graviditet. 

Jeg fikk anbefalt P-piller av lege etter at jeg spurte om p-stav, hovedsakelig på grunn av alderen min. 

Anonymkode: abea6...587

AnonymBruker
Skrevet

Slipper mensen med P-piller.

Anonymkode: 50071...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er det første man får hos legen. Aldri fått informasjon om noe annet så da er det jo selvfølgelig det jeg har startet med, så blir det en vane. Vurderer å slutte helt nå og heller kreve kondom. Orker ikke hormoner mer.

Anonymkode: 1febb...7d3

AnonymBruker
Skrevet

P-stav funker ikke for alle, jeg får mellomblødninger hele tiden. Samme med spiral og minipiller. Nå har jeg sluttet, gidder ikke hormoner lengre. 

Anonymkode: b1a65...163

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker å ha kontroll på mensen, i tillegg så funka ikke p-stav for meg.

Anonymkode: 4ec11...38b

Skrevet

Er ikke stress å ta en pille om dagen? Er også mye lettere å bytte om man f.eks. får bivirkninger. Og som mange nevner over her er det mye lettere å kontrollere mensen. Jeg blir selv skamdårlig av mensen så jeg utsetter og har det 1-2 gang i året, kjempeenkelt med piller. Har tidligere brukt p-ring, men gikk tilbake til p-piller for jeg synes det var en enklere løsning. Hver sin smak! Fint for deg at du liker p-stav, men du trenger ikke kritisere alle som velger noe annet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt p-stav i snart tre år  (skal snart bytte) , og er kjempefornøyd. Har ikke hatt mensen på disse tre årene, merker ikke at jeg har den og tenker ikke på prevensjon. Fatter ikke at folk gidder å holde på med piller. 

Anonymkode: 14e0d...c25

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Batgirl skrev:

Er ikke stress å ta en pille om dagen? Er også mye lettere å bytte om man f.eks. får bivirkninger. Og som mange nevner over her er det mye lettere å kontrollere mensen. Jeg blir selv skamdårlig av mensen så jeg utsetter og har det 1-2 gang i året, kjempeenkelt med piller. Har tidligere brukt p-ring, men gikk tilbake til p-piller for jeg synes det var en enklere løsning. Hver sin smak! Fint for deg at du liker p-stav, men du trenger ikke kritisere alle som velger noe annet :)

Jeg også! Hvilken tabletter går du på? Må bytte mine, mensen kommer selv om jeg prøver å hoppe over :(

Anonymkode: 1febb...7d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker piller framfor p-stav. Det er da ikke noe stress å ta en liten pille hver dag? Det er ikke noe mer stress enn å ta tran hver dag. Å pusse tennene hver dag er adskillig mer stress enn å ta en pille. 

En av de dumme tingene med p-stav er at det er veldig uforutsigbart hvordan det blir med blødninger. Noen er heldige og slipper helt unna, mens andre får masse uregelmessige blødninger i hytt og gevær. 

For meg er det mye lettere å regulere blødningene med piller, samt at det er kjempelett å bare bytte merke om man får bivirkninger. 

Anonymkode: ccdb0...fe3

Skrevet

Jeg bruker P-piller. Ingen stress,og jeg kan hoppe over menstruasjon og holder kvisene i sjakk. 

P-stav er jeg redd for å sette inn. Samme med spiral. Aner ikke hvorfor jeg er så redd for akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har p-stav fordi jeg syntes piller var litt stress. Den gir meg imidlertid MASSE kviser.... Synes likevel det er vanskelig å operere den ut av kroppen før jeg må, så den får bare være der inntil videre. Kommer ikke til å sette inn ny p-stav etter jeg fjerner den jeg har nå. 

Anonymkode: 4a8ac...4b2

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt p-stav i snart tre år  (skal snart bytte) , og er kjempefornøyd. Har ikke hatt mensen på disse tre årene, merker ikke at jeg har den og tenker ikke på prevensjon. Fatter ikke at folk gidder å holde på med piller. 

Glemte å skrive at jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller. Stoler dermed ikke på dem.

AnonymBruker
Skrevet

Skal starte på kobberspiral nå, ble gravid på p-piller, yasminelle 

Anonymkode: dc01c...e34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må ha kontroll på menstruasjon siden jeg blir så dårlig av det. P-stav o.l har aldri blitt anbefalt hos noen av de svært mange gynekologene jeg har vært hos. Nå går jeg på Zoely og har det helt fantastisk. Må huske å ta andre medisiner morgen og kveld også, så det er ikke mer eller mindre stress å ta den pillen i tillegg om kvelden. 

Har ikke blitt gravid og det er vel sånn 0.2% sannsynlighet for at man blir det. 

Anonymkode: a560e...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Fikk enorme magekramper av p-ring, har plasterallergi og gidder ikke å måtte til dra legen hver gang jeg ønsker å gjøre endringer med prevensjonen. Det må man jo med både stav og spiral. 

Legen min har fire ukers ventetid på timer som ikke haster (inkludert å ordne med prevensjon), og vi har tenkt til å begynne å prøve med en gang jeg har jobb i orden. :)

Anonymkode: 0ddc0...81d

AnonymBruker
Skrevet

Er det utelukkende slik at dere som skriver her benytter disse tingene/midlene bare for å få pult?

Anonymkode: b302c...192

Skrevet

Det fungerer for meg. Jeg husker å ta de, får ingen bivirkninger og de er trygge. Er ikke bekymret for graviditet fordi de skal være såpass sikker, og i tillegg bruker jeg de riktig. Selvfølgelig kan graviditet oppstå, men det kan skje med all prevensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...