AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Er det noen her som har blitt utreda for Adhd men som ikke fikk diagnosen? Hvilken diagnose fikk du i stedet? Fikk du hjelp? Hvordan er livet ditt nå? Anonymkode: 9a6e6...f70
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Ja. Fikk ikke diagnosen da jeg ikke oppfylte diagnosekravet om symptomer før fylte 7 år. Jeg husker jo ikke hvordan jeg var som liten, så synes det var litt rart. Jeg sa bare at det er vanskelig å si da det først var da jeg begynte på skolen og det ble stilt andre krav til meg som lekser osv. at jeg begynte å slite. Fikk ikke noe annen diagnose. Avsluttet utredningen/behandlingen. Dette er noen år siden og jeg sliter fortsatt med det samme (konsentrasjonsproblemer, indre uro, rastløshet, sliter på skolen, utsetter oppgaver og gjøremål osv.) Vankselig å si hva det kommer av. Anonymkode: 6eb8d...e7d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Fikk ikke diagnosen da jeg ikke oppfylte diagnosekravet om symptomer før fylte 7 år. Jeg husker jo ikke hvordan jeg var som liten, så synes det var litt rart. Jeg sa bare at det er vanskelig å si da det først var da jeg begynte på skolen og det ble stilt andre krav til meg som lekser osv. at jeg begynte å slite. Fikk ikke noe annen diagnose. Avsluttet utredningen/behandlingen. Dette er noen år siden og jeg sliter fortsatt med det samme (konsentrasjonsproblemer, indre uro, rastløshet, sliter på skolen, utsetter oppgaver og gjøremål osv.) Vankselig å si hva det kommer av. Anonymkode: 6eb8d...e7d Er det såpass ille at det går utover jobb og hjemmesituasjon? Eller klarer du deg greit i hverdagen? I USA har de endret aldersgrensen til 12 år nå, forresten... Men vet ikke om de har endret praksis i Norge. Anonymkode: 9a6e6...f70
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 På 27.3.2017 den 21.41, AnonymBruker skrev: I USA har de endret aldersgrensen til 12 år nå, forresten... Men vet ikke om de har endret praksis i Norge. Anonymkode: 9a6e6...f70 Jeg ser de skriver både 7 og 12, på adhdnorge.no skriver de 12. Jeg skal også inn på utredning snart, spent på å se hvordan det går. Ventetiden er lang! Anonymkode: 5a871...17d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #5 Skrevet 17. april 2017 På 27.3.2017 den 21.41, AnonymBruker skrev: Er det såpass ille at det går utover jobb og hjemmesituasjon? Eller klarer du deg greit i hverdagen? I USA har de endret aldersgrensen til 12 år nå, forresten... Men vet ikke om de har endret praksis i Norge. Anonymkode: 9a6e6...f70 På 27.3.2017 den 20.37, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har blitt utreda for Adhd men som ikke fikk diagnosen? Hvilken diagnose fikk du i stedet? Fikk du hjelp? Hvordan er livet ditt nå? Anonymkode: 9a6e6...f70 Jeg og min mamma måtte svare på hvordan jeg var mellom 10 og 12 år, så ja det er endret i Norge vil jeg tro. Du kan jo be om en ny henvisning fra legen din og betille time hos en annen nevropsykolog. Kan jo være at spesialisten tok feil og at en second opinion kan være lurt å få. Anonymkode: f4622...329 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 Hi her Det er bra, for jeg husker INGENTING fra før jeg ble 10/11 år. Men etter det husker jeg mye, og vil antagelig fylle kriteriene. Men er det flere som var til utredning for ADHD men som endte opp med annen diagnose? Jeg er litt redd for at de skal si at det ikke er noe galt, at jeg bare må skjerpe meg enda mer og alle andre også sliter med det jeg gjør... Anonymkode: 9a6e6...f70 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå