Gå til innhold

Alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Alterego666 skrev:

Menn som uttaler seg på vegne av alle menn er ikke menn.

Jeg er sammen med en alenemor. Ikke bare forsørger hun seg selv og barna fullt ut, men hun tjener mer enn meg og 90% av den heltidsarbeidende befolkningen.

 

Av alle ting som er usexy står dustete stereotyper alltid øverst på pallen.

Ja, når man skyter gullfuglen, så er det ikke noe å klage over. 

Fakta er at ikke alle alenemødre er som den du fant. Lurer virkelig på hvem som bruker anekdotiske bevis her.

Anonymkode: 06138...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Alterego666 skrev:

Menn som uttaler seg på vegne av alle menn er ikke menn.

Jeg er sammen med en alenemor. Ikke bare forsørger hun seg selv og barna fullt ut, men hun tjener mer enn meg og 90% av den heltidsarbeidende befolkningen.

 

Av alle ting som er usexy står dustete stereotyper alltid øverst på pallen.

Høres ut som hun allerede har måttet gjøre noen av de kompromissene jeg beskriver da hun valgte deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, NoblesseOblige skrev:

Høres ut som hun allerede har måttet gjøre noen av de kompromissene jeg beskriver da hun valgte deg.

På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

På hvilken måte?

Høres ut som du har lavere sosioøkonomisk status enn henne. Kvinner søker typisk menn med høy status, nærmere bestemt tilsvarende eller helst høyere status enn dem selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NoblesseOblige skrev:

Høres ut som du har lavere sosioøkonomisk status enn henne. Kvinner søker typisk menn med høy status, nærmere bestemt tilsvarende eller helst høyere status enn dem selv.

Med mindre hun trenger en barnevakt

Anonymkode: 06138...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke umulig å finn seg en ny når man har barn. Det hele kommer ann på degselv og hva slags mann du er ute etter. 22-åringer med aktivt sosialliv som bor i kollektiv og synes bylivet er topp er ikke i datingpoolen din. Snille gutter som er opptatt av å ha en inntekt og synes det er digg med både sofakos og å samles med venner er oppnåelig. 

Eneste er at du med barn må være superkritisk med hvem du satser på. Ingen møter barna før du er sikker på han. Ingen dagdrivere, ingen med store psykiske problemer, agressive ekser, alvorlig rulleblad, gjeld eller annen baggasje. Begynner du å rasjonalisere hans dårlige oppførsel er det bare å kutte tvert. Barna kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Ingen dagdrivere, ingen med store psykiske problemer, agressive ekser, alvorlig rulleblad, gjeld eller annen baggasje.

Alenemødre burde slutte å velge denne typen menn som biologiske fedre også, mens de er i gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre hun trenger en barnevakt

Anonymkode: 06138...fff

Du tar feil på begge punkter, nøyaktig som jeg mistenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når man skyter gullfuglen, så er det ikke noe å klage over. 

Fakta er at ikke alle alenemødre er som den du fant. Lurer virkelig på hvem som bruker anekdotiske bevis her.

Anonymkode: 06138...fff

Nei, så klager hun heller ikke.

 

Å stikke hull i stereotyper ved å gi eksempler er ikke det samme som å føre anekdotiske bevis. Å føre anekdotiske bevis brukes oftest til å støtte stereotyper, ikke til å bryte dem ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alterego666 skrev:

Nei, så klager hun heller ikke.

 

Å stikke hull i stereotyper ved å gi eksempler er ikke det samme som å føre anekdotiske bevis. Å føre anekdotiske bevis brukes oftest til å støtte stereotyper, ikke til å bryte dem ned.

For stereotyper oppstår jo bare uten videre... 

Anonymkode: 06138...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Er det attraktivt for dere gutter/menn å begynne date jente med 2 små barn? Har dere noe i mot det? I aldersgruppe 22-30 ish

Er alene med to barn under 3. Har noen kilo ekstra etter ett forhold som kanskje ikke har vært så veldig sunt. Mye junk og lite bevegelse. Dette er nå noe jeg jobber for å endre. Kjenner jeg kvier meg til å fortelle gutter/menn om situasjonen min, hvertfall når jeg føler jeg får en god tone med han over feks tinder. 

Mer det helt umulig å finne noen som aksepterer 2 barn i en så ung alder? Jeg kan gjerne få fler barn senere.

 

Anonymkode: 1a2ed...ce0

Jeg fant meg mann uten barn når jeg var alenemor. Han stilte mer opp for barnet enn faren gjorde på en stund. Nå er det slutt etter flere år, men han vil fortsatt møte ungen. Ekte mannfolk finnes😊 

Anonymkode: 8f8f3...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant meg mann uten barn når jeg var alenemor. Han stilte mer opp for barnet enn faren gjorde på en stund. Nå er det slutt etter flere år, men han vil fortsatt møte ungen. Ekte mannfolk finnes😊 

Anonymkode: 8f8f3...10a

Hva er ekte mannfolk over det du skriver? Må menn overta restene etter andre menn for å bli ansett som ekte menn? Naturen får vi dessverre ikke endret på. At alenemødre i det hele tatt eksisterer kan vi takke politikken for. En sterk stat som tar vare på individet gjør at alenemødre kan stille krav. Se i USA. Alenemødre sliter.

I fare for å høre skikkelig fæl ut; det er nok mange grunner til at det blir alenefedre og alenemødre. Men dessverre havner de på lavere nivåer når man kan velge single og barnløse kvinner man kan stifte egen familie med. Å få barn på lasset med en alenemor frister nok de få. 

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant meg mann uten barn når jeg var alenemor. Han stilte mer opp for barnet enn faren gjorde på en stund. Nå er det slutt etter flere år, men han vil fortsatt møte ungen. Ekte mannfolk finnes😊 

Anonymkode: 8f8f3...10a

Hvis disse mennene er så bra og ekte, hvorfor kan dere ikke bare få barn med dem i første omgang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, NoblesseOblige skrev:

En alenemor tilbyr en mann en drastisk redusert reproduktiv strategi som potensiell partner. Evt egne barn han får kommer på toppen av å måtte bruke ressurser, tid og krefter over mange år, på en annen manns barn.

En annen mann har helt åpenbart fått et bedre tilbud fra den samme jenta tidligere: Seksuell tilgang til den nåværende alenemoren da hun var yngre, mer attraktiv, hadde mer tid og ressurser til forhold, før hun ble alenemor. Hun viet hele sin fruktbarhet til mann nr 1, mens mann nr 2 tvinges til å investere i en annen manns barn før han i det hele tatt begynner med å få et egne barn med alenemoren.

Mann nr. 2 forventes å gi mer og få mindre enn det som opprinnelig ble forventet av mann nr. 1. Skjønner da jenter flest at noe typisk må gi tapt for å kompensere for dette?

Riktig, alenemødre må senke standardene sine ikke ubetydelig. De kan også kompensere med å gjøre seg mer attraktive. Dvs fokusere på å bli slankere, bedre trent, mer feminine, mer støttende, mindre vanskelig, vennligere, mer sympatiske, mer til å stole på og vise bedre familieegenskaper en andre kvinner. Her er det mye frukt som henger lavt. De har nok også større sjanse for å få en attraktiv mann blant menn som selv har barn fra før. Menn med barn og kvinner med barn fra før burde ideelt sett finne hverandre, men kvinner later til å finne menn med barn mer attraktivt enn motsatt (derav "pent brukte menn" som resirkuleres og får flere barnekull).

Hele sin fruktbarhet? Om det blir slutt med kjæresten min og jeg får en ny samboer har jeg fortsatt mange år igjen hvor jeg kan få flere barn med han. 

Har ett barn, og blir ofte sjekket opp. Det er det at jeg er klar på at jeg har type som gjør at menn trekker seg unna, ikke at jeg har ett barn. Kjenner meg ikke igjen at mødre ikke er populære hos menn, kun lest det her på KG. 

Anonymkode: 7bb90...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

blir ofte sjekket opp.

Anonymkode: 7bb90...989

At du blir sjekket opp betyr ikke nødvendigvis at mennene ønsker et seriøst forhold. Det er oftest gitt at de ønsker sex, så er det et åpent spørsmål om de ønsker noe seriøst i tillegg.

At du har barn fra før vil typisk redusere sjansen for at mennene du møter ønsker noe seriøst, selv om mange menn (særlig mindre attraktive) fortsatt vil være interessert i noe seriøst (ofte fordi de ikke er i posisjon til å være kresne).

Du har allerede investert betydelige ressurser i en annen mann og deres felles avkom. Hvorfor skulle da mennene (gitt at de selv ikke har barn fra før) du møter ønske å investere alle sine ressurser bare i deg (og en annen manns avkom)?

Hvis du møter menn som selv har barn fra før blir den felles investeringen i et fremtidig forhold langt mer jevnbyrdig og sidestilt. I den forstand fremstår menn som selv har barn fra før som ideelle partnere for alenemødre, men det er uklart for meg hvordan barn fra før påvirker menns attraktivitet hos kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...