Gjest GreenSky Skrevet 16. desember 2004 #1 Skrevet 16. desember 2004 Slo opp i ordboka på smult; smult -et (besl med II *smelte) smeltet svinefett som brukes til matlaging og såpeproduksjon Så det er grisefett. Mistenkte at det var grisefett i smultringer ja, men såpe også? Æsj.
-Fisken- Skrevet 16. desember 2004 #2 Skrevet 16. desember 2004 Ysj :-? Er det rart jeg ikke liker smultringer!!
Blomsterenka Skrevet 17. desember 2004 #3 Skrevet 17. desember 2004 Det er ikke såpe i fettet, men de lager også såpe av svinefett... så du kan spise smultringer GS, uten å få i deg såpe... Det blir kanskje verre med den daglige dusjen heretter?
Carmen_ Skrevet 17. desember 2004 #4 Skrevet 17. desember 2004 Jeg vil heller spise ren såpe enn rent svinefett altså
Gjest Catwoman Skrevet 17. desember 2004 #5 Skrevet 17. desember 2004 Såpe lages jo stort sett kun av fett, så det er ikke så rart at noen såper lages av smult Selv om dte heter smultringer tror jeg at nå til dags lages en del smultringer av type delfiafett (kokos) også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå