Gå til innhold

Blir gal av slim fit bukser!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor kjøper dere bukser til barna som ikke ønsker å bruke disse?

Synes utvalget blir dårligere og dårligere. Fant noen kule, men følte de meste i regular var veldig plain i utseende. Føler nå at det er så mye mer slim bukser å velge i 

Anonymkode: 68181...2c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1095426-blir-gal-av-slim-fit-bukser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå vet ikke jeg hvor gammelt ditt barn er, men jeg irriterer meg veldig over det samme. Når barnet kommer i den alderen der klær i baby/småbarnsavdelingen ikke passer lengre så finnes det nesten ikke klær som er gode å bevege seg i. Alt er så stivt og fælt, særlig buksene. Jeg har en veldig slank gutt og liker ikke å ta på han stive jeans med knapp og glidelås. Liker best bukser med strikk i livet. Det er en stramme mekanisme på disse buksene med knapp og glidelås også, men da må jeg stramme så mye at hele livet på buksa blir snurpet sammen noe som ser forferdelig ut og som garantert er ubehagelig. 

Ingen gode tips til deg. Det er en jobb i seg selv å finne gode behagelige klær til barn syns jeg 

Anonymkode: e7d60...a4f

• Liker 3
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvor gammelt ditt barn er, men jeg irriterer meg veldig over det samme. Når barnet kommer i den alderen der klær i baby/småbarnsavdelingen ikke passer lengre så finnes det nesten ikke klær som er gode å bevege seg i. Alt er så stivt og fælt, særlig buksene. Jeg har en veldig slank gutt og liker ikke å ta på han stive jeans med knapp og glidelås. Liker best bukser med strikk i livet. Det er en stramme mekanisme på disse buksene med knapp og glidelås også, men da må jeg stramme så mye at hele livet på buksa blir snurpet sammen noe som ser forferdelig ut og som garantert er ubehagelig. 

Ingen gode tips til deg. Det er en jobb i seg selv å finne gode behagelige klær til barn syns jeg 

Polarn og pyret og Benetton er noe for dere, muligens.

AnonymBruker
41 minutter siden, Silfen skrev:

Polarn og pyret og Benetton er noe for dere, muligens.

Takk. Skal sjekke ut. Har egentlig holdt meg unna "merke butikkene" da jeg føler det er så dyrt der. Gutten min har større klesslitasje enn hva som er normalt pluss at han må skiftes på oftere enn hva som er normalt på hans alder. Det blir fort kostbart å ta handlingen i slike butikker da. Men har ikke sjekket prisforskjellene så nøye så kan ta en titt :) 

• Liker 2

Annonse

Hadde man lært seg å sy selv, hadde jo det vært genialt :)  Har irritert meg over det samme, har jente da. Men hun kan jo bare ta på en tights i stedet, er vel litt verre med gutter. Ellers ser jeg mange barn går ofte i joggebukser, kan kanskje være noe?

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Skal sjekke ut. Har egentlig holdt meg unna "merke butikkene" da jeg føler det er så dyrt der. Gutten min har større klesslitasje enn hva som er normalt pluss at han må skiftes på oftere enn hva som er normalt på hans alder. Det blir fort kostbart å ta handlingen i slike butikker da. Men har ikke sjekket prisforskjellene så nøye så kan ta en titt :) 

Har du søkt på grunnstønad? Man kan få tilskudd til slike utgifter dersom de pga unormal slitasje (enkelte diagnoser medfører f.eks dette) er markant forhøyet ift gjennomsnittet.

Anonymkode: 03981...1ec

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du søkt på grunnstønad? Man kan få tilskudd til slike utgifter dersom de pga unormal slitasje (enkelte diagnoser medfører f.eks dette) er markant forhøyet ift gjennomsnittet.

Vedkommende har vel ikke skrevet at ungen har en diagnose?

Sist jeg sjekket så fikk man ikke grunnstønad for unger som er veldig aktive og sliter ut klærne sine. Unger som beveger seg mye ute, klatrer i trær, renner på bukserumpa ned bergene, sitter på knær i grusen og kjører småbiler, som ramler på sykkel osv sliter nødvendigvis mere klær enn unger som er plassert foran en tv.. 

Ts: du kan sjekke ut Name-it og Ellos. De har et godt utvalg bukser til forskjellige fasonger.

Anonymkode: a83a2...eb8

• Liker 2

H&M har jo denim joggers, de er vi veldig fornøyd med, samme med name it sine loosefit jeans. Evt chinos. 

AnonymBruker

Vi har grunnstønad sats 1. Kvalifiserer egentlig til høyere sats, men det er noe herk å søke om og nav er ekstremt vanskelige på det området så orker ikke ta den kampen helt ennå. Sist vi søkte så krevde nav dokumentasjon for hvert enkelt klesplagg, altså hvilket plagg, hva slags slitasje, hvorfor osv (eksempel: 1 bukse, bitt hull i og revet opp osv for hvert enkelt plagg). Deretter ønsket de at vi handlet etter listen over ødelagt tøy og koblet nye kjøpene opp mot listen med de ødelagte klærne ved å skrive tall på kvitteringen som samsvarte med nummerne på lista over ødelagt tøy. Det er ikke gjennomførbart i en situasjon der man har alt for mye fra før av med barnet. Og det er heller ikke alltid vi er med barnet når klærne går istykker. 

Vedkommende har vel ikke skrevet at ungen har en diagnose?

Sist jeg sjekket så fikk man ikke grunnstønad for unger som er veldig aktive og sliter ut klærne sine. Unger som beveger seg mye ute, klatrer i trær, renner på bukserumpa ned bergene, sitter på knær i grusen og kjører småbiler, som ramler på sykkel osv sliter nødvendigvis mere klær enn unger som er plassert foran en tv.. 

Ts: du kan sjekke ut Name-it og Ellos. De har et godt utvalg bukser til forskjellige fasonger.

Det er riktig at barnet har spesielle behov som forårsaker slitasjen. men sant som du sier at det ikke var nevnt noe om diagnose. Barnet bruker fortsatt bleier, noe som fører til større behov for hyppigere skift og vask, han søler mer enn normalt, er mer uforsiktig enn andre på hans alder, biter hull i og river opp klærne sine osv. Så her er det ikke fordi han er en aktiv gutt. Det er de fleste små barn :) ikke unormalt med litt hull og slitasje her og der, men her resulterer et bittelite hull i f.eks bukse i at hele buksa blir revet opp. 

Elsempel bilde her (buksa er faktisk fra polarn o pyret) 

IMG_7776.JPG

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Silfen skrev:

Plain i utseende er jo bra, ungene trenger ikke se ut som gangsta sirkusklovner.

For øvrig syns jeg mange av disse slim fit buksene er altfor store. Må jo ha strikk i livet på de for at de skal henge oppe.

Ja, men litt lei bare av å føle at jeg kjøper de samme buksene om og om igjen.

Enig i at slim er vide i livet

Anonymkode: 68181...2c5

• Liker 1
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har grunnstønad sats 1. Kvalifiserer egentlig til høyere sats, men det er noe herk å søke om og nav er ekstremt vanskelige på det området så orker ikke ta den kampen helt ennå. Sist vi søkte så krevde nav dokumentasjon for hvert enkelt klesplagg, altså hvilket plagg, hva slags slitasje, hvorfor osv (eksempel: 1 bukse, bitt hull i og revet opp osv for hvert enkelt plagg). Deretter ønsket de at vi handlet etter listen over ødelagt tøy og koblet nye kjøpene opp mot listen med de ødelagte klærne ved å skrive tall på kvitteringen som samsvarte med nummerne på lista over ødelagt tøy. Det er ikke gjennomførbart i en situasjon der man har alt for mye fra før av med barnet. Og det er heller ikke alltid vi er med barnet når klærne går istykker. 

Det er riktig at barnet har spesielle behov som forårsaker slitasjen. men sant som du sier at det ikke var nevnt noe om diagnose. Barnet bruker fortsatt bleier, noe som fører til større behov for hyppigere skift og vask, han søler mer enn normalt, er mer uforsiktig enn andre på hans alder, biter hull i og river opp klærne sine osv. Så her er det ikke fordi han er en aktiv gutt. Det er de fleste små barn :) ikke unormalt med litt hull og slitasje her og der, men her resulterer et bittelite hull i f.eks bukse i at hele buksa blir revet opp. 

Elsempel bilde her (buksa er faktisk fra polarn o pyret) 

IMG_7776.JPG

Hvordan har han fått til dette? Klippet opp med saks?

Jeg synes PoP og Name It ofte har dårlig kvalitet. Min gutt er en god og lang en, og vi kjøper ofte small på Carlings (14 år på HM, han er 11 år). Det har også vært suksess med sånne joggejeans fra Ellos. Vrangbord i livet og strikk nederst og myke og gode.

Annonse

Jeg syns godt joggebukser og bukser i helt stretchy stoff kan være litt slimme framfor veldig baggy, siden det da ikke blir masse stoff som henger og slenger, og buksene uansett er så myke at barna kan bevege seg godt. Men når det gjelder dongeri og bukser i stoff uten stretch, kjøper jeg helst på Polarn O Pyret. Der er buksene litt romsligere, og min erfaring er at de er ganske slitesterke i forhold tiltil billigere kjeder. Jeg kjøper stort sett det jeg kommer over av bukser der på salg, da blir det ikke dyrt. 

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har han fått til dette? Klippet opp med saks?

Det har blitt et lite hull i kneet (enten på grunn av slitasje eller fordi han har bitt i den- noe han gjør) og når det er et bittelite hull i et plagg så river han det opp :-/

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

På Lindex har jeg kjøpt noe som ser ut som jeans men er utrolig myke og strechy

Anonymkode: b0e5e...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...