Gå til innhold

Neste Sommer. Ingen som ser på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gårsdagens episode. Dør av Terje! 😅

Anonymkode: 63452...daf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serien er bare idiotisk, bror og søster snakker forskjellige dialekter.

Anonymkode: e8408...2a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serien er bare idiotisk, bror og søster snakker forskjellige dialekter.

Anonymkode: e8408...2a4

Jeg snakker ikke samme dialekt som mine søsken.

Anonymkode: 8c9d6...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Serien er bare idiotisk, bror og søster snakker forskjellige dialekter.

Anonymkode: e8408...2a4

Det minner meg om den serien som gikk på TV på 90-tallet en gang, var det De Syv Søstre den het? Der snakket flere i samme familie ulik dialekt. Det syntes jeg alltid var så snodig. Når det er sagt kjenner jeg flere søsken med helt ulike dialekter. Det kommer rett og slett av at familien flyttet til en annen landsdel og de eldste barna beholdt sin gamle dialekt, mens de yngste tok til seg den nye. Ikke noe rart ved det. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke samme dialekt som mine søsken.

Anonymkode: 8c9d6...c72

Ikke jeg heller. 

Anonymkode: 63452...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var både treffende og morsomt når de to gamle kjerringene måtte opplyse de svenske flickorna om at de var uskyldige ofre for den forferdelige mannlige seksualiteten. Ikke en poengtering jeg hadde ventet meg fra denne serien.

Anonymkode: c9cd9...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig serie i flotte omgivelser. Feelgood tv. 

Anonymkode: 36ace...beb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var både treffende og morsomt når de to gamle kjerringene måtte opplyse de svenske flickorna om at de var uskyldige ofre for den forferdelige mannlige seksualiteten. Ikke en poengtering jeg hadde ventet meg fra denne serien.

Anonymkode: c9cd9...95a

Aldri en tv serie eller film som ikke påpeker at alt er menns feil. Og kvinner er så mye bedre en det menn er.

Anonymkode: e8408...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri en tv serie eller film som ikke påpeker at alt er menns feil. Og kvinner er så mye bedre en det menn er.

Anonymkode: e8408...2a4

Det handler nok mye om å unngå stereotypier og at det er greit å sparke oppover, men ikke nedover. Siden menn fremdeles blir sett på som det sterke kjønn er det ansett som greit å lage serier hvor de blir framstilt ganske enkle eller dumme. På samme måte finner du ikke serier med dumme fattige/smarte rike, dumme uutdannede/smarte velutdannede, dumme fargede/smarte hvite osv. Hadde det vært omvendt hadde det fort blitt sett på som diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri en tv serie eller film som ikke påpeker at alt er menns feil. Og kvinner er så mye bedre en det menn er.

Anonymkode: e8408...2a4

Jepp, det var jo nettopp dette de snudde på hodet i denne episoden. Mannen var offer for jentenes oppførsel og ble bare ledd av da han sa at han fant den ubehagelig, men da han etterhvert svarte med samme mynt ble jentene tatt i skole om at mannens oppførsel var problematisk og de ble deretter bestukket med fri og penger for å innta en offerrolle som var helt fremmed for dem.

Anonymkode: c9cd9...95a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, det var jo nettopp dette de snudde på hodet i denne episoden. Mannen var offer for jentenes oppførsel og ble bare ledd av da han sa at han fant den ubehagelig, men da han etterhvert svarte med samme mynt ble jentene tatt i skole om at mannens oppførsel var problematisk og de ble deretter bestukket med fri og penger for å innta en offerrolle som var helt fremmed for dem.

Anonymkode: c9cd9...95a

Ja, jeg synes det var litt irriterende at Terje fikk så mye pes over det, men jentene fikk holde på sånn og det bare lo foreldrene vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Synes serien er morsom. Mange gode parodier på den norske hyttekulturen, er nok mange som kjenner seg igjen. Litt "Pute-TV" av og til når Per Ivar havner i de utroligste situasjoner, men alt i alt god underholdning synes jeg.

Ser at folk klager over at den er så forutsigbar. Vel, gi meg et eksempel på en sit-com som ikke er det? Uansett om den er norsk eller utenlandsk. Personlig liker jeg slike serier som dette og f.eks. Solsidan, mye bedre enn "samlebåndseriene" fra USA om tenåringer og voksne i 20-årene som bor i bokollektiv.....DET er i allefall forutsigbart....

Anonymkode: c0f1a...63a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne serien veldig godt (Terje er jo hysterisk 😂) men merker jeg er litt lei Per Ivar. Altså, han klarer alltid å dumme seg ut og late som han kan ting som han absolutt ikke kan 🙈 Da han skulle hogge tre i forrige episode, så visste jeg at det måtte gå galt. Men må få med meg episoden i kveld :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terje er legendarisk bra. For øvrig samme person (skuespiller) som hissigproppen Tom i Nissene på Låven, regner med han farget håret/skjegget den gangen. Glimrende skuespiller.

Endret av Leifern
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leifern skrev:

Terje er legendarisk bra. For øvrig samme person (skuespiller) som hissigproppen Tom i Nissene på Låven, regner med han farget håret/skjegget den gangen. Glimrende skuespiller.

Hadde det ikke vært for Terje, så hadde jeg ikke sett på. Så gretten og hissig 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett alle episodene. Endelig ny sesong! :)

Anonymkode: e27ee...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin

Har sett noen episoder. Virker helt ok egentlig. Men ikke en serie jeg føler for å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt av for et par sesonger siden fordi jeg syntes det ble for kjedelig/forutsigbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det når jeg husker det. Det er ikke en serie som er prioritert, men den er lun og morsom. Det går vel an å streame den kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om det nye paret da? Synes hun jenta er skikkelig irriterende! 🙄

1 time siden, Jordbærogfløte skrev:

Jeg falt av for et par sesonger siden fordi jeg syntes det ble for kjedelig/forutsigbart.

De fleste komiserier er forutsigbart, enig i at det kan bli kjedelig 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...