Gå til innhold

Bud før visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei

Det er nettopp kommet et hus i det området og prisklassen jeg har ventet lenge på. Finansieringsbeviset går ut i mars, men visning er ikke før i beg av april. Så jeg må slå til.

Er det vanlig ELLER akseptabelt å spørre om å få se huset før.og hvis alt er greit å bare gi bud,selv før felles visningen? Isåfall er det forsvarlig å by under takst? Feks er den listet opp på 2.1mill. Og hvis jeg byr 2mill vil jeg kanskje ikkw få den. Men hvis jeg byr 2.1mill så går vel det? Må si at det er et stort hus som nylig ble seksjonert til 2 seksjoner. Begge skal selges og ha visning samme tid. Vet ikke om det har noe å si for privatvisningen...

Anonymkode: e42ca...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare fornye finansieringsbeviset? 

Anonymkode: 4079a...46d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor selger skulle ønske å selge under takst selv før det har vært visning. Jeg hadde iallfall lagt meg på takst for å ha en sjanse. Mest sannsynlig venter selger til visningen og en evt budrunde før han selger, men det går selvfølgelig an å legge inn et bud nå. Men jeg hadde ikke lagt meg under takst på dette tidspunktet.

Snakk med megler

Anonymkode: a3712...17c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel fornuftig å gi bud på takst.hva med privatvisningen,er det noe sjangs å få se huset? Vil jo ikke kjøpe det før jeg har sett det..

Anonymkode: e42ca...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få revurdert finansieringsbeviset ditt. 

Ingen megler anbefer sin oppdragsgiver å akseptere bud før visning og under takst/prisforlangende. Kommer du i tillegg med bud under prisforlangende så vil de bli meget sure dersom det blir en budrunde og du da kommer tilbake. 

Slikt som dette vil jeg putte i skuffen for personer jeg ikke gidder å forholde meg til i budrunden.  

Anonymkode: 01630...70c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi solgte før visning, var det til flere hundre tusen (300 000) over takst. Hadde aldri solgt før visning ellers. 

Anonymkode: 13f97...fcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selger og megler vil nok være ganske sikre på at boligen blir populær og får godt besøk om det begynner å komme inn bud før visning.

Anbefaler deg å få finansiering i orden, gå på visning og bli med i budrunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte bolig for litt over et år siden selv. Da var det flere som ønsket å se den før visning og så langt det lot seg gjøre holdt vi privatvisninger, men det var helt uaktuelt å selge til takst eller under før oppsatt visning.

Tenker likevel at om du får sett boligen og lagt inn bud før visning kan du lykkes i å skremme andre interessenter. Hvis de da tror at boligen er veldig populær og kommer til å gå høyt (over deres budsjett). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke problem og få en privat visning - det har jeg gjort selv flere ganger :) ingen annen grunn enn at jeg ikke gidder fellesvisning, mye folk og trangt og fælt. Ønsker å sondere terrenget i rolige omgivelser. Aldri problem, bare en telefon til megler! 

Forøvrig synes jeg du skal by takst hvertfall om du skal by. Er likevel sjelden folk selger før visning. Hvorfor ikke bare fornye beviset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel fornye finansieringbeviset ditt? :) og de fleste som selger en bolig før visning får flere 100 000 over takst. Så du må nok by over prisantydning hvis du ønsker å "kuppe" salget.

Anonymkode: 699a0...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle meglere vil fraråde selger å godta bud før fellesvisning. Legger du inn et bud før visning under takst vil de mest sannsynlig le av deg. Skal du kuppe må du legge deg langt over takst. Og megler har ikke lov til å formidle bud med kortere frist enn kl 12 dagen etter siste annonserte visning, så budet må du gi direkte til selger. Som da vil konferere med megleren som vil fraråde på det sterkeste å godta. En bolig til 2,1 mill i prisantydning bør du ihvertfall by 2,3-2,4 mill om du skal prøve å kuppe den. Ikke drit deg ut, vent til budrunden eller så får du betale mer enn det du tenker.

Anonymkode: 892a8...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp solgt et hus 😊 Var mange som spurte om privat visning så vi samlet opp i flere puljer og hadde et par stykker - jeg bor ikke i huset så orket ikke dra dit "100" ganger for å ha visning 😂 fikk flere bud før fellesvisning, men aksepterte ingen av dem 😊 Om jeg skulle akseptert skulle det minst ha vært 300.000 over takst 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre den er lagt ut for mye mer enn den er verdt, så ville jeg ihvertfall gitt prisantydningen. Men hovedregelen er vel at man går litt over prisantydningen når man skal kuppe bolig.

Anonymkode: e3520...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...