Gå til innhold

Noen med posttraumatisk stress her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om dere ofte har mareritt? I løpet av en uke?

Anonymkode: d902b...02d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hele tiden og ofte, men det skjer kanskje 1 ganger i måneden

Anonymkode: c6525...be6

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hele tiden og ofte, men det skjer kanskje 1 ganger i måneden

Hei og takk for svar! Kan drømmene øke hvis du ikke har det noe bra psykisk og er i stressende perioder? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for svar! Kan drømmene øke hvis du ikke har det noe bra psykisk og er i stressende perioder? 

Ja, det kan det. Det er veldig forskjellig fra person til person, det som skjer med meg skjer nødvendigvis ikke med deg, for vi er forskjellige selv om man har ptsd. Men jeg kan slite med å sove og få mareritt eller sove dårlig når jeg har stress, men jeg tror det er dette med fight or freeze greiene - noen ganger freezer man/blir apatisk, andre ganger fight/oppspilt, og det påvirker om jeg får mareritt. Kroppen min reagerer mye sterkere på stress enn før jeg fikk ptsd. Har du hatt mareritt i det siste?

AnonymBruker
Skrevet

5-15 ganger per natt. Våkner gjennomsvett og i helspenn og må ofte skifte på sengen midt på natten. Blir verre ho verre jeg har det generelt. Veksler mellom flashbacks og "vanlige" mareritt. Sover i snitt 1,5 time per natt akkurat nå. Er ganske så suckish. 

Anonymkode: a5dc2...fb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan det. Det er veldig forskjellig fra person til person, det som skjer med meg skjer nødvendigvis ikke med deg, for vi er forskjellige selv om man har ptsd. Men jeg kan slite med å sove og få mareritt eller sove dårlig når jeg har stress, men jeg tror det er dette med fight or freeze greiene - noen ganger freezer man/blir apatisk, andre ganger fight/oppspilt, og det påvirker om jeg får mareritt. Kroppen min reagerer mye sterkere på stress enn før jeg fikk ptsd. Har du hatt mareritt i det siste?

Jeg har så langt hatt det fem netter i løpet av denne uken.

TS. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har posttraumatisk stress, etter at noen brøt seg inn i leiligheten min og prøvde ta livet mitt.

Dette er 10 år siden og merker at jeg i stressende perioder på jobb/skole eller annet opplever mareritt på natta, eller søvnparalyse. Noen ganger gjenopplever jeg det som skjedde gjennom søvnparalyse, og noen ganger kan jeg bare drømme om at noen er på jakt etter meg og vil drepe meg. Våkner av at jeg roper og skriker.. men disse anfallene har stagnert med årene. Senest i fjord hadde jeg en dårlig periode med mye stress på jobb, da begynte jeg og få økte mareritt.

Jeg tror at mange har det slik, det er et utbredt sykdomsbilde.. alle terapi kan hjelpe på, men mest av alt må man hjelpe seg selv og akseptere seg selv for den man er. Jeg tror det hjelper å fokusere på fremtiden.. Prøve og ikke stresse så mye, og la være å omgås mennesker som er negative..

Anonymkode: 1d202...357

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ptsd, men har ikke så ofte mareritt. Jeg sliter mer med flash backs. Men jeg har perioder, hvor jeg drømmer veldig rare ting. Og jeg har mareritt i perioder og, men jeg har aldri hatt mareritt, om det jeg var utsatt for.

Anonymkode: c2bd2...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte mareritt. Spesielt om jeg har opplevd noe som trigger PTSD'en min. Jeg er f.eks livredd menn fra London, etter diverse overfall der. Her om dagen var det noen menn fra London på jobb og jeg fikk helt noia, begynte å gråte og sånn. I tillegg hadde jeg fæle mareritt på kvelden. Så det kommer lit an på om jeg er stresset eller ikke. 

Anonymkode: 3b4b1...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...