Gå til innhold

Hvorfor skjer dette med øret mitt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså hver gang jeg trykker inn øret, altså den lille dingsen, så kommer det sånn "løse opp"-lyd om dere skjønner? Er det pga mye vann elr mye voks? Irriterende.

Anonymkode: 270ca...932

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump

AnonymBruker
Skrevet

Gjør du det då ofte da? 😆

Jeg får sånn lyd når jeg slipper fingeren igjen, og tror det er normalt. Kanskje ørebiten din er mindre eller noe.

Anonymkode: 94605...c83

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du det då ofte da? 😆

Jeg får sånn lyd når jeg slipper fingeren igjen, og tror det er normalt. Kanskje ørebiten din er mindre eller noe.

Anonymkode: 94605...c83

Skjønner du hva jeg mener?

Altså når du trykker inn øret og slipper det, så kommer det sånn luft lyd, sånn boop.

AnonymBruker
Skrevet

Vakuum? Hvorfor må du trykke deg i øret hvis det bare kommer irriterende lyd?

Anonymkode: 46fa0...849

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vakuum? Hvorfor må du trykke deg i øret hvis det bare kommer irriterende lyd?

Fordi når jeg hikker på morgen, så kommer den luft lyden på venstre øre, og ikke høyre.

AnonymBruker
Skrevet

Holdt nettopp for nesen og blåste, og da kom det en veldig stor luftlyd på det venstre øret bare, ikke noe på høyre? Væske? Voks?

Hmm

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdt nettopp for nesen og blåste, og da kom det en veldig stor luftlyd på det venstre øret bare, ikke noe på høyre? Væske? Voks?

Hmm

Er nok bare lufttrykket i øret som jevner seg ut.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er nok bare lufttrykket i øret som jevner seg ut.

Nei tror ikke det. Fordi kommer bare trykk fra det venstre øret, som om det er no vann. Kom ikke noe på det høyre øret. Altså ved blåsing og holding for nesa

AnonymBruker
Skrevet

Har du smerter og/ eller nedsatt hørsel på det ene eller på begge ørene, bør du gå til legen.

Anonymkode: 78dbd...caf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet og fikk også sånn lyd, men bare på venstre øret

Anonymkode: e1527...195

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke det. Fordi kommer bare trykk fra det venstre øret, som om det er no vann. Kom ikke noe på det høyre øret. Altså ved blåsing og holding for nesa

Har samme greie. Venstre øret mitt er helt normalt og merker ikke noe, høyre øret lager lyd når jeg presser på det, og når jeg holer meg for nesen og presser ut får jeg bare trykk i høyreøret... Klør også inni øret innimellom. Aner ikke hva det er, har vært hos ørelege, var ikke noe galt og like god (perfekt) hørsel på begge sider.

Når jeg er forkjølet og skal pusse nesen får jeg alltid sånn ekkelt trykksmerte i det høyre øret også.

Anonymkode: 06715...455

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har samme greie. Venstre øret mitt er helt normalt og merker ikke noe, høyre øret lager lyd når jeg presser på det, og når jeg holer meg for nesen og presser ut får jeg bare trykk i høyreøret... Klør også inni øret innimellom. Aner ikke hva det er, har vært hos ørelege, var ikke noe galt og like god (perfekt) hørsel på begge sider.

Når jeg er forkjølet og skal pusse nesen får jeg alltid sånn ekkelt trykksmerte i det høyre øret også.

Anonymkode: 06715...455

Om det klør, kan det være eksem eller noe annet som kan behandles.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kløe i forbindelse med betennelse i øregangen.

AnonymBruker
Skrevet

Greia er i november ish, så brukte jeg en skylleballong, men da oppstod det problemer, siden jeg skylte inn ALT FOR MYE VANN i øret og jeg kjente mye vann i året i flere uker etterpå lissom. Dro til legen og fikk ørebetennelse.

Kan dette tryket elr hva det er forno skyldes den vann-hendelsen i november?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greia er i november ish, så brukte jeg en skylleballong, men da oppstod det problemer, siden jeg skylte inn ALT FOR MYE VANN i øret og jeg kjente mye vann i året i flere uker etterpå lissom. Dro til legen og fikk ørebetennelse.

Kan dette tryket elr hva det er forno skyldes den vann-hendelsen i november?

Har du sjekket hos legen om du har for mye ørevoks? Jeg får regelmessig skylt ørene på legesenteret, for å få fjernet ørevoks.

Om det er en propp med ørevoks, kan dette forårsake at det blir liggende vann innerst inni øret.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet og fikk også sånn lyd, men bare på venstre øret

Anonymkode: e1527...195

Kan du forklare? Sånn at det kommer mye trykk lissom på det ene øret? Og ikke noe på det andre?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket hos legen om du har for mye ørevoks? Jeg får regelmessig skylt ørene på legesenteret, for å få fjernet ørevoks.

Om det er en propp med ørevoks, kan dette forårsake at det blir liggende vann innerst inni øret.

Jupp var der i november og skylte ørene da, men selv etter det kjenner jeg mye trykk ved blåsing og holding for nesa. Tror det er noe vann ja. Noe som kan få ut det, som jeg kan prøve evt?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jupp var der i november og skylte ørene da, men selv etter det kjenner jeg mye trykk ved blåsing og holding for nesa. Tror det er noe vann ja. Noe som kan få ut det, som jeg kan prøve evt?

Jeg ville kontaktet legen, og fått han til å se på øret ditt, og spurt legen hva du kan gjøre med det.

Det kan hende at det er samlet seg ørevoks igjen, som bør fjernes.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kontaktet legen, og fått han til å se på øret ditt, og spurt legen hva du kan gjøre med det.

Det kan hende at det er samlet seg ørevoks igjen, som bør fjernes.

Kan man ikke fjerne ørevoks selv da? Med olje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...