Gå til innhold

Blir ignorert i gruppesamtaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn kan det ofte bli har jeg lagt merke til. Noen prater mye og høyt, og de enser ikke andre. Andre igjen kan være mer forsiktige av seg og føler at de ikke kommer til orde fordi noen prater mye og styrer samtalen mye. 

Det er ikke nødvendigvis noe galt i det, men det er alltids noen som blir mer stille da. 

For min del varierer det litt. At noen prater mer og styrer samtalen mer er jo greit, men det er mye bedre når den/de ser at det er andre der og faktisk er interessert i å høre på hva andre har å si. 

Sånne som bare prater og avbryter orker jeg egentlig ikke å anstrenge meg så veldig for å bli hørt. Da tenker jeg at de helst bare vil at andre skal høre på dem. 

Heldigvis er det stort sett sånn at folk er interessert i hva andre har å si, men jeg kan bli stille uansett siden jeg synes det er vanskelig å bryte inn og snakke foran en gruppe. Folk er jo også forskjellige. Noen fungerer bedre sammen med få, men man stort sett være i grupper i ulike sammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på samme måten selv. Irriterende med folk som er så opptatt av det de selv skal si at de halveis inn i hvem som helst sitt resonnement avbryter og snakker om egne tanker. 

Der jeg jobber er det to stykker som gjør det hele tiden. Min strategi er å bare fortsette med det jeg skulle si. Så da sitter vi der da å snakker i munnen på hverandre. 

Og så er det en som absolutt skal avbryte med å stille spørsmål. For eksempel har du akkurat fortalt at bilen var grønn. Da kan denne personen si navnet ditt gjentatte ganger. Som dette "navn? Navn? Navn? Navn? Navn? Navn? Navn?" Og når man til slutt avbryter seg selv for å slippe til dette mennesket som oppfører seg som en treåring, så kommer spørsmålet "var bilen grønn? Var det grønn den var sa du??  " Når det er et så viktig innspill så er det jo klart man må avbryte. 

Anonymkode: 7d30f...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...