Gå til innhold

Er dette bare angst?! Trykk i hodet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så Lei nå! I over 3 mnd har jeg hatt trykk i hodet. Av og på. Vært til legen flere ganger men sier at det ikke er noe.. prøvd fysioterapeut for å se om det kan være at jeg er anspent..

 

forfedelig slitsomt og skummelt.. det er akkurat sånn visst du tar "kvelertak" på det selv så presser det oppover hodet.. sånn er det hele dag, og av og til merker jeg ikke til det.. 

 

kan si at jeg sliter veldig med angst og gjort det i mange år. Men er dette symptom på det? Andre som har kjent det ? 

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du har fått tatt en mr? Hadde det samme over en lang periode og det visste seg at det faktisk var noe med hodet...

Anonymkode: e20d9...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Regner med du har fått tatt en mr? Hadde det samme over en lang periode og det visste seg at det faktisk var noe med hodet...

Anonymkode: e20d9...f1d

Ville bare si at det kanskje er ingenting og, selv om det var noe i min situasjon. 

Anonymkode: e20d9...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min angst-hodepinne er nettopp slik du beskriver. Det som hjelper er massasje for å løse opp spenningene og meditasjon for å løse opp den mentale anspentheten. For å unngå denne hodepinnen må jeg kontrolere angsten, i stedet for å bare undertrykke den. Det er viktig at jeg blir klar over at angsten er der, hvorfor den er der, hvorfor den er irrasjonell angst heller enn reele bekymringer,og så la den slippe helt ut så jeg kan slappe av.

Denne hodepinnen skiller seg fra "glemte å bruke briller"-hodepinnen som starter bak øynene og går bakover, og migrene som dunker. Den er også ulik andre former for spenningshodepinne ved at den ikke har noen annen årsak, og ved at den kommer så snikende.

Anonymkode: a5cbf...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare si at det kanskje er ingenting og, selv om det var noe i min situasjon. 

Anonymkode: e20d9...f1d

Uff!! Hva hadde du da ?? Jeg tok mr og CT for 5 år siden.. og legen sa at jeg også hadde det trykke da og. Og da var det ingenting. Men nå har jeg hatt det lenge og kommer og går :( og hun vil ikke sende meg på CT eller mr for hun ser ingen grunn til det... hadde du andre symptomer ? Var det svulst ?

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min angst-hodepinne er nettopp slik du beskriver. Det som hjelper er massasje for å løse opp spenningene og meditasjon for å løse opp den mentale anspentheten. For å unngå denne hodepinnen må jeg kontrolere angsten, i stedet for å bare undertrykke den. Det er viktig at jeg blir klar over at angsten er der, hvorfor den er der, hvorfor den er irrasjonell angst heller enn reele bekymringer,og så la den slippe helt ut så jeg kan slappe av.

Denne hodepinnen skiller seg fra "glemte å bruke briller"-hodepinnen som starter bak øynene og går bakover, og migrene som dunker. Den er også ulik andre former for spenningshodepinne ved at den ikke har noen annen årsak, og ved at den kommer så snikende.

Anonymkode: a5cbf...a10

Ja det er vanskelig å forklare det til legen også. Det er ikke vondt. Bare trykk.. men har du sjekket det hos legen?

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre som merker det ved angst ?

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. mars 2017 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Andre som merker det ved angst ?

Anonymkode: 45e1d...1da

Ja. Jeg har hatt angst i noen år nå, og den blomstret for fult etter en ferietur jeg hadde nå. Da har angsten holdt seg unna en stund. Kom hjem idag, og sliter litt med symptomene. Når jeg har angst, svetter jeg, er andpusten, prikker i kroppen, hjertebank, har trykk i panna, smerter bak i hodet og veldig svimmel. Så det er nok ikke noe galt - bare angsten. Men skjønner du blir redd, har sånne tanker selv når jeg har slike perioder. Dog nå har jeg hatt det så lenge at jeg tenker hvis det hadde vært noe alvorlig galt - hadde man merket det på de årene... Hadde det vært svulst eller noe galt med hodet ditt hadde legene funnet det ut innen nå :) 

Anonymkode: b9d9c...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg, TS! Har tatt ultralyd av hjertet, MR, ultralyd, blodprøver og you name it. Men de finner ikke ut hva det er. Det er akkurat som du beskriver, et press i hodet og som om noen tar kvelertak. 

Anonymkode: e92b8...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det akkurat som deg, TS! Har tatt ultralyd av hjertet, MR, ultralyd, blodprøver og you name it. Men de finner ikke ut hva det er. Det er akkurat som du beskriver, et press i hodet og som om noen tar kvelertak. 

Anonymkode: e92b8...05b

Uff!! "Godt" å høre at jeg ikke er alene.. Men hvorfor hjertet ? Har det noe med presset?  Sliter du med angst også 

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg har hatt angst i noen år nå, og den blomstret for fult etter en ferietur jeg hadde nå. Da har angsten holdt seg unna en stund. Kom hjem idag, og sliter litt med symptomene. Når jeg har angst, svetter jeg, er andpusten, prikker i kroppen, hjertebank, har trykk i panna, smerter bak i hodet og veldig svimmel. Så det er nok ikke noe galt - bare angsten. Men skjønner du blir redd, har sånne tanker selv når jeg har slike perioder. Dog nå har jeg hatt det så lenge at jeg tenker hvis det hadde vært noe alvorlig galt - hadde man merket det på de årene... Hadde det vært svulst eller noe galt med hodet ditt hadde legene funnet det ut innen nå :) 

Anonymkode: b9d9c...9ea

Det finner jo ikke ut av det uten mr/CT :/ har hatt det i 3 mnd nå.. og legen ser ingen grunn til å sende meg på mr eller CT ( spesielt ikke CT pga stråling ) 

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er frustrerende. Men sånn for meg selv, så har jeg sliti med sånn type hodepine i 4-5 år og hadde det vært kreft hadde jeg vell ikke levd nå, sånn tenker jeg. Har også sjekka synet mitt, og det var også fint. Slike smerter kan være veldig skummelt og en del av angsten er at man tenker det verste - og det er helt normalt at du med angst gjør det. Syntes dog at hvis du sliter mye med hodepinen og/eller at du er redd, kan du evt sjekke synet ditt hos en optiker hvis legen ikke vil sende deg videre. kanskje du har skeive hornhinner? :) De smertene du beskriver i hodet er et typisk symptom på stress, og stressa er noe vi med angst ofte er... Alle er jo forskjellige, men vil bare forsikre deg om at sjansen for at det er noe galt er liten og at jeg og mange andre sliter med akkurat det samme. Du er ikke alene, og det er vell en trøst i seg selv :) 

Anonymkode: b9d9c...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er frustrerende. Men sånn for meg selv, så har jeg sliti med sånn type hodepine i 4-5 år og hadde det vært kreft hadde jeg vell ikke levd nå, sånn tenker jeg. Har også sjekka synet mitt, og det var også fint. Slike smerter kan være veldig skummelt og en del av angsten er at man tenker det verste - og det er helt normalt at du med angst gjør det. Syntes dog at hvis du sliter mye med hodepinen og/eller at du er redd, kan du evt sjekke synet ditt hos en optiker hvis legen ikke vil sende deg videre. kanskje du har skeive hornhinner? :) De smertene du beskriver i hodet er et typisk symptom på stress, og stressa er noe vi med angst ofte er... Alle er jo forskjellige, men vil bare forsikre deg om at sjansen for at det er noe galt er liten og at jeg og mange andre sliter med akkurat det samme. Du er ikke alene, og det er vell en trøst i seg selv :) 

Anonymkode: b9d9c...9ea

Det var svar på den forrige posten din rett over her, fikk ikke med meg sitat:)

Anonymkode: b9d9c...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme! Har tenkt at det kommer av at jeg er så anspent. Jeg sliter med anspenthet på grunn av angst. 
Igår fikk jeg strekk i korsryggen, skulder og leggen. Jeg får strekk i muskler, fordi jeg er så anspent. Aldri opplevd å ha fått det på 3 plasser på en dag før. Angsten har vært skyhøy i flere uker nå. 

Det suser i øret mitt akkurat nå, også er det et trykk i hodet. Ikke direkte vondt, men noen ganger kan det gli over til lett hodepine. Har fått anfall hvor det gjør ekstremt vondt. Vanskelig å forklare, men det er et sterkt lys, som en eksplosjon og en intens smerte i hodet. Varer i noen sekunder bare. Veldig skremmende, etterpå får jeg en vanlig sterk hodepine. For så å gå tilbake til vanlig press-følelse. 
Presset kan beskrives som at... det kjennes ut som at hjernen er 2 størrelser for stor for skallen. 
Nakken min er øm og vond. Det kjenner ut som at en muskel i magen skal revne snart. Har også vondt midt på, rett under brystene. Det føles ut som at jeg har løpt to marathon løp på en dag + hatt latterkrampe i 20 timer i strekk. 
Kjenner ut som at hver eneste muskel i kroppen holder på å revne. 

Presset i hodet er helt for jævlig og plagsomt, men ikke direkte vondt. 
Sitter jeg helt stille og ser på noe som ikke rører på seg. Da kjenner jeg tydelig at jeg dirrer og er lett svimmel konstant. Jeg kjenner øynene svinge sidelengs ukontrollert. Øynene gjør ofte det når man er svimmel, ofte er det så lite at man ikke kan se det. Kan kun ses med spesialbriller hos lege. Men hvis jeg sitter helt stille og fokuserer på noe så kjenner jeg det. 
På en vanlig dag så kjenner ikke svimmelheten så godt og dirringen i kroppen. Får anfall hvor det kjennes veldig tydelig og vises på kroppen, men problemet er at det er der konstant når jeg har angst. Bare det er så lite at det nesten ikke kjennes, det er bare irriterende og slitsomt. Anfallene kommer i forskjellig grad. Alt fra å miste balansen, akutt kvalm av å være svimmel, til å dirre ekstremt i 10 min. 

Jeg mistenker at anspentheten er grunnen til svimmelheten, dirringen og hodepine/press. 
Får også angstanfall med svetting, tåkesyn, hjertebank, pusteproblemer etc. Da blir de tre andre symptomene sterkere også, men kan få bare svimmelhet anfall, eller bare dirring-anfall også. 

Anonymkode: 5328c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne, jeg har også en klump i halsen. Kjennes ut som at jeg har noe som sitter fast i halsen, vanskelig å puste. Får anfall når jeg ligger hvor det enten kjennes ut som at halsen lukker seg. Som om at mandlene smetter igjen. Eller at tungen glir nedi halsen og jeg kveles. Jeg bråvåkner og hiver etter pusten. 
Er jeg ute så kan jeg miste stemmen, for halsen låser seg helt. På grunn av angst, men har ikke en klump-fornemmelse. Den kommer mest om kvelden eller når jeg får angstanfall hjemme. 

Dette er alle symptomene og plagene jeg får når angsten er på det verste. Altså ikke når jeg er ute og naturligvis har angst (sosial fobi). Men når jeg er hjemme og egentlig skal være angstfri. 
For meg så er det et skille der. Ute og hjemme alene, for jeg skal jo egentlig være angstfri når jeg er alene. Men på grunn av høy angst og psykisk stress så har jeg nå angst hjemme også. Når jeg er ute så er jeg i panikkmodus, hjemme føler jeg meg nesten frisk. Så fremt at jeg klarer å holde angst-tankene og grublingen ute. 

Anonymkode: 5328c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.3.2017 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Glemte å nevne, jeg har også en klump i halsen. Kjennes ut som at jeg har noe som sitter fast i halsen, vanskelig å puste. Får anfall når jeg ligger hvor det enten kjennes ut som at halsen lukker seg. Som om at mandlene smetter igjen. Eller at tungen glir nedi halsen og jeg kveles. Jeg bråvåkner og hiver etter pusten. 
Er jeg ute så kan jeg miste stemmen, for halsen låser seg helt. På grunn av angst, men har ikke en klump-fornemmelse. Den kommer mest om kvelden eller når jeg får angstanfall hjemme. 

Dette er alle symptomene og plagene jeg får når angsten er på det verste. Altså ikke når jeg er ute og naturligvis har angst (sosial fobi). Men når jeg er hjemme og egentlig skal være angstfri. 
For meg så er det et skille der. Ute og hjemme alene, for jeg skal jo egentlig være angstfri når jeg er alene. Men på grunn av høy angst og psykisk stress så har jeg nå angst hjemme også. Når jeg er ute så er jeg i panikkmodus, hjemme føler jeg meg nesten frisk. Så fremt at jeg klarer å holde angst-tankene og grublingen ute. 

Anonymkode: 5328c...33c

Uff! Det er helt grusomt.. håper du får det bedre snart! Det er nok sikkert bare angst..

 

hadde det vært noe alvorlig så hadde vell symptomene alltid vært der? Og ikke av og på..

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare angst, men du kan jo sjekke hos legen for å være sikker :) I den perioden jeg hadde mye angst, hadde jeg så vondt i kjeven og tennene at jeg var helt sikker på at jeg hadde hull i alle tennene - noe som ga enda mer angst pga. økonomi. Jeg dro til tannlegen, fikk konstatert null hull og slo meg da til ro med at det kun var psykisk. Angsten kan "sette seg" mange steder i kroppen. 

Anonymkode: e9262...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Regner med du har fått tatt en mr? Hadde det samme over en lang periode og det visste seg at det faktisk var noe med hodet...

Anonymkode: e20d9...f1d

Hva var det??

Anonymkode: 45e1d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være noe så vanlig som migrene, eller at man har litt stiv/knytt/ anspent nakkemuskulatur som oftr kan oppstå ved overanstrengelse, stress eller angst. 

Men tror ikke noen her på nett bør stille diagnose (siden det har med hode å gjøre) så her ville jeg hørt på legen og tatt det med han/hun. Eventuelt be om ny lege dersom smertene blir værre.

Anonymkode: e1841...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...