Gå til innhold

Kombiskap som er stillegående


Gjest Emera

Anbefalte innlegg

Gjest Emera

Kombiskapet mitt er et stadig mer bråkete Whirlpool, Det stod her da jeg flyttet inn. Nå orker jeg ikke mer! Jeg bor i en liten leilighet med åpen løsning og dette kjøleskapet tar knekken på meg snart. Det er helt stille så lenge kompressoren ikke går, men når den setter i gang er det rene trøskeverket. Den går i et kvarter, er stille i en halv time så på'an igjen. Døgnet rundt. Det vekker meg til og med om natten noen ganger. 

Så jeg er på jakt etter nytt. Kan noen anbefale et som er så stille som mulig enten kompressoren går eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å sjekk om det står plant. Jeg løftet opp ene hjørnet på mitt kombiskap og lyden forsvant, så jeg dyttet en tresleiv under det hjørnet som jeg løftet opp med foten. Det var verdt akrobatikken for det forble stille! Men har ikke forslag til nytt skap...

Anonymkode: 0487c...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å sjekk om det står plant. Jeg løftet opp ene hjørnet på mitt kombiskap og lyden forsvant, så jeg dyttet en tresleiv under det hjørnet som jeg løftet opp med foten. Det var verdt akrobatikken for det forble stille! Men har ikke forslag til nytt skap...

Anonymkode: 0487c...b5c

Det står helt rett, jeg har brukt vater. Men takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med et LG kjøleskap. Nesten så jeg tror det tar kvelden av og til. Var på besøk hos noen som hadde fått seg et nytt kombiskap som jeg opplevde som svært stillegående : SAMSUNG RB37J5315WW/EF KOMBISKAP (se Expert). Men det er ganske dyrt. 

Les denne testen http://www.bestitestguiden.com/tester-pa-beste/kjoleskap.html  for mer info om kombiskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
38 minutter siden, MorTil2 skrev:

Har samme problemet med et LG kjøleskap. Nesten så jeg tror det tar kvelden av og til. Var på besøk hos noen som hadde fått seg et nytt kombiskap som jeg opplevde som svært stillegående : SAMSUNG RB37J5315WW/EF KOMBISKAP (se Expert). Men det er ganske dyrt. 

Les denne testen http://www.bestitestguiden.com/tester-pa-beste/kjoleskap.html  for mer info om kombiskap.

Tusen takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå på desibel på de forskjellige skapene. No frost skap er normalt litt mer bråkete enn andre så vidt jeg husker fra hvitevareselger-tiden min :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styr unna no frost skapene. Jeg fikk et bra Beko, vurderer også å bytte det ut.

Anonymkode: 81f4c...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TraceBuster skrev:

Det skal stå på desibel på de forskjellige skapene. No frost skap er normalt litt mer bråkete enn andre så vidt jeg husker fra hvitevareselger-tiden min :) 

 

 

Skulle ønske noen hadde fortalt meg det ....... No frost ble ensidig fremholdt som en positiv ting.... Moralen er : gå innom flere forhandlere, og ikke tro på alt du hører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Siemens som kun avgir litt lyd etter at du har vært innom det hehe. Helt fantastisk og anbefales!

Anonymkode: 54b2c...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Emera skrev:

Kombiskapet mitt er et stadig mer bråkete Whirlpool, Det stod her da jeg flyttet inn. Nå orker jeg ikke mer! Jeg bor i en liten leilighet med åpen løsning og dette kjøleskapet tar knekken på meg snart. Det er helt stille så lenge kompressoren ikke går, men når den setter i gang er det rene trøskeverket. Den går i et kvarter, er stille i en halv time så på'an igjen. Døgnet rundt. Det vekker meg til og med om natten noen ganger. 

Så jeg er på jakt etter nytt. Kan noen anbefale et som er så stille som mulig enten kompressoren går eller ikke? 

Kjøleskap må lage lyd når de kjøler, ellers klarer de ikke gjøre jobben sin. Men dete r forskjell på et kjøleskap som er laget for 20 år siden og de de lager i dag. Det er og forskjell mellom merkene. Du må rett og slett se på hvor mye plass du har, og så se på støynivået på de kjøleskapene  som da er aktuelle. Det skal stå på hvert enkelt skap. Går du til en stor butikk, så har du straks mer å velge mellom. 

En annen ting er om skapet du har ikke står i vater, eller to glassgjenstander inni skapet står og klirrer borti hverandre så bråker det mer. (Og det heter vel treskeverk, det de hadde på gårdene når de tresket høy i gamle dager?)

Anonymkode: 64474...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Men da vet jeg at støynivå skal stå på skapene, at jeg bør holde meg unna no frost pluss at jeg har fått et par konkrete tips.

Tusen takk, dere! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innebygd kombiskap fra Siemens. Har åpen løsning som deg. Er i tillegg veldig var for lyder. Er strålende fornøyd. Det var ikke et av de billigste.

Anonymkode: 9d282...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Emera skrev:

Det står helt rett, jeg har brukt vater. Men takk for tips. 

Min er likedan og er samme merke som din. Holde på og klikke i vinkel av og til Da jeg kjøpte det sa det at det ikke bråkte så mye. Det holder en stund til og skal ikke ha sånn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Samsung RB31FSRNDWW som ikke var skrekkelig dyrt.

Det er stillegående, men måtte vatres.

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/RB31FSRNDWWEF/samsung-kombiskap-rb31fsrndww-ef-185-cm?scid=SEM6253&gclid=Cj0KEQjwzd3GBRDks7SYuNHi3JEBEiQAIm6EIw2cr3Sp7L5xj6r73cETXk-u0-KBNJYuT1rt2yuWsjUaApRq8P8HAQ

Den har no frost, men merker ikke til at det gir støy etter at det ble vatret, og jeg er veldig var for lyder.

Her er hva andre mener om dette kombiskapet: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/RB31FSRNDWWEF/samsung-kombiskap-rb31fsrndww-ef-185-cm?scid=SEM6253&gclid=Cj0KEQjwzd3GBRDks7SYuNHi3JEBEiQAIm6EIw2cr3Sp7L5xj6r73cETXk-u0-KBNJYuT1rt2yuWsjUaApRq8P8HAQ

 

 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har innebygd kombiskap fra Siemens. Har åpen løsning som deg. Er i tillegg veldig var for lyder. Er strålende fornøyd. Det var ikke et av de billigste.

Anonymkode: 9d282...305

 

3 timer siden, Atea skrev:

Tusen takk, begge to! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
14 timer siden, Mokkilokki skrev:

Min er likedan og er samme merke som din. Holde på og klikke i vinkel av og til Da jeg kjøpte det sa det at det ikke bråkte så mye. Det holder en stund til og skal ikke ha sånn igjen.

Whirlpool er kjente for å ha bråkete kjøleskap, og at de blir verre med årene. Mitt var helt greit til for et halvår siden.

Nå har jeg flyttet det til et annet rom, og det er utrolig godt at det er stille i kjøkken/stue! Det er ingen jordete kontakter der det står nå, men det skal visstnok gå greit. Blir bare for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samsung er ikke et merke jeg ville satset på. Grunnen er enkell. Det er et nytt merke når det gjelder hvitevarer. Og på finn er der haugevis av med vaskemaskiner og kombiskap som gis bort, med ulike deffekter. Noen av disse er bare noen år gamle og det virker som om reklamasjon ikke har ført frem. 

En annen ting det er lurt å ta en tur innom butikkenes avdeling for returprodukter/produkter som skal skrotes. Der vil en raskt se om der er merker og produkter som er i fletall. Noe kan man være uheldig med, andre produkter er "mandagsprodukter".

Anonymkode: 64474...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samsung er ikke et merke jeg ville satset på. Grunnen er enkell. Det er et nytt merke når det gjelder hvitevarer. Og på finn er der haugevis av med vaskemaskiner og kombiskap som gis bort, med ulike deffekter. Noen av disse er bare noen år gamle og det virker som om reklamasjon ikke har ført frem. 

En annen ting det er lurt å ta en tur innom butikkenes avdeling for returprodukter/produkter som skal skrotes. Der vil en raskt se om der er merker og produkter som er i fletall. Noe kan man være uheldig med, andre produkter er "mandagsprodukter".

Anonymkode: 64474...25c

Det kan være, men merket jeg har kjøpt har ti års garanti på den digitale prosessoren. Hva nå enn det betyr, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...