Gå til innhold

Hjelp - ostekake!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Lager ostekake, og har akkurat laget og lagt på fyllet, den skal nå stå kaldt i noen timer. Spørsmålet mitt er om jeg må dekke den til?? Takk for svar

Anonymkode: 55fa0...6b2

Videoannonse
Annonse
Gjest bergenrosa
Skrevet

Det er mulig å bruke google før du skriver inne på ett forum :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, bergenrosa skrev:

Prøvde det, men fant ikke ut når geleen ikke er på? Kan du ikke heller dele din visdom framfor å være småfrekk? :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri dekket den til, og det går helt fint. Pleier aldri å gidde å lage gelelokk heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dekk den til! Blir like fin i konsistensen uten. Men tar til seg smak fra annet som ligger i kjøleskapet, så det forringer smaken å ikke dekke til. Jeg kjenner forskjell, selv når andre har laget kaken. 

Anonymkode: 1bb06...816

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å dekke til med noe. Bare legg i kjøleskap .)

Anonymkode: c918a...fdd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dekk den til! Blir like fin i konsistensen uten. Men tar til seg smak fra annet som ligger i kjøleskapet, så det forringer smaken å ikke dekke til. Jeg kjenner forskjell, selv når andre har laget kaken. 

må være fordi du har ting i ditt kjøleskap som lukter. Mitt kjøleskap lukter ingenting

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

må være fordi du har ting i ditt kjøleskap som lukter. Mitt kjøleskap lukter ingenting

Så du har aldri rester fra middag. Eggerøre. Grønnsaker eller annet du legger inn uten å dekke skikkelig til? 

Man snakker ikke om ting som "lukter" på den måten. Men matlukt som smitter. 

Dekker man til alt annet enn ostekaken, eller har lite annet i kjøleskapet - ikke noe problem. Er man av typen som lager mye mat og mye i kjøleskapet vil det alltid være lukt som snitter mellom matvarer. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du har aldri rester fra middag. Eggerøre. Grønnsaker eller annet du legger inn uten å dekke skikkelig til? 

Man snakker ikke om ting som "lukter" på den måten. Men matlukt som smitter. 

Dekker man til alt annet enn ostekaken, eller har lite annet i kjøleskapet - ikke noe problem. Er man av typen som lager mye mat og mye i kjøleskapet vil det alltid være lukt som snitter mellom matvarer. 

nopp

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, bergenrosa skrev:

Her har vi denne igjen. Hvorfor må man google først? Forum er for å spørre når man lurer på noe. I min oppskrift står det ikke at man må dekke til ts :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Skybær skrev:

Jeg har aldri dekket den til, og det går helt fint. Pleier aldri å gidde å lage gelelokk heller.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å dekke til med noe. Bare legg i kjøleskap .)

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi denne igjen. Hvorfor må man google først? Forum er for å spørre når man lurer på noe. I min oppskrift står det ikke at man må dekke til ts :)

Tusen takk for svar, dere! Da dekker jeg den ikke til, siden jeg ikke har noe i kjøleskapet som setter smak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...